انواع کارت مایفر

کد: 139909264815615201

https://bit.ly/2WqKqRP

، تهران , (اخبار رسمی): کارت مایفر یا Mifare، نوعی کارت پی وی سی است که در سال 1994 توسط شرکت فیلیپس تولید شد.  این کارت ها از نوع هوشمند دارای فناوری RFID و یک آنتن داخلی با قابلیت خواندن و نوشتن داده ها و حافظه هستند.

انواع کارت مایفر
انواع کارت مایفر

کارت های مایفر کاربرد فراوانی در مراکز خدمات دولتی الکترونیک، سازمان ها، ادارات و شرکت های خصوصی و دولتی ، مدارس و دانشگاه ها و… دارند و شامل کارت های عضویت، حضور و غیاب، پارکینگ و ... هستند.

کارت مایفر 

کارت مایفر یا Mifare، نوعی کارت پی وی سی است که در سال 1994 توسط شرکت فیلیپس تولید شد.  این کارت ها از نوع هوشمند دارای فناوری RFID و یک آنتن داخلی با قابلیت خواندن و نوشتن داده ها و حافظه هستند. نحوه برقراری ارتباط در این نوع کارت ها از طریق فرکانس رادیویی RF با دستگاه کارتخوان یا Reader است. کارت های مایفر ساده و بسیار سریع  بوده و باعث کاهش هزینه دسترسی به اطلاعات و بهتر شدن سرعت پردازش اطلاعات می شوند. این کارت ها کاربرد فراوانی در صنایع گوناگون و در مراکز خدمات دولتی الکترونیک، سازمان ها، ادارات و شرکت های خصوصی و دولتی ، مدارس و دانشگاه ها و… دارد. کارت های مایفر شامل کارت های عضویت، حضور و غیاب، پارکینگ، باشگاه مشتریان و کنترل دسترسی هستند که انواع کارت های مایفر را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 

انواع کارت مایفر 

کارت های مایفر شامل چهار گروه هستند:

MIFARE Ultralight, MIFARE Classic, MIFARE Plus , MIFARE DESFire

استفاده از هر یک کدام از آنها با سطوح مختلف امنیت، ظرفیت، حافظه و قابلیتهای آنها تعیین می­شود.

  • کارت مایفر اولترالات

مایفر اولترالات  داری 512 بیت ( 64 بایت) حافظه است که این میزان حافظه در 16 صفحه با ظرفیت 4 بایت بدون قابلیت رمزنگاری می باشد. کارت هایی که از  این تراشه ها  استفاده میکنند بسیار ارزان هستند . همچنین از ویژگیهای امنیتی کارتهای مایفر اولترالایت تنها شامل  قفل نوشتن روی بلاک است که از نوشتن دوباره در آنها جلوگیری می کند. از این نوع کارت در بلیط های یکبار مصرف استفاده میشود.

  • کارت مایفر کلاسیک

کارت مایفرکلاسیک دارای یک دستگاه ذخیره سازی حافظه می باشد که در آن حافظه برای کنترل دسترسی به سکتورها و بلوک هایی ساده تقسیم می شود.  از ویژگی این کارت ها قابلیت اطمینان بالا و هزینه کم است. کاربرد این کارت ها در کیف پول الکترونیکی، کنترل دسترسی، کارت شناسایی، حمل و نقل یا خرید بلیط استادیوم است.

  •  کارت مایفر پلاس

کارت مایفر پلاس از سطح امنیت AEAS استفاده می کند . این کارت ها باعث ارتقا سطح کارت های مایفر کلاسیک با حداقل هزینه و زمان می شود و  از یک ارتقا امنیتی خوب برخوردار هستند.

  • کارت مایفر دسفایر

کارت مایفر دسفایر  از استاندارد رمزنگاری سطح بالا سه گانه DES استفاده می کند که دارای حافظه های 4K و 8K  می باشد. تقسیم بندی حافظه در این کارت ها بر خلاف مایفرهای کلاسیک مطابق سلیقه کاربر تعیین میگردد. همچنین این کارت ها نسبت به کارت های مایفر کلاسیک دارای امنیت بسیار بالاتری هستند.

 

دستگاه کارتخوان مایفر (Mifare Card Reader )

دستگاه کارتخوان مایفر دستگاهی است که تمامی کارت ها و تگ های مایفر با فرکانس RF یا رادیویی را می خواند و اطلاعات داده شده را در آن ذخیره میکند. با استفاده از کارتخوان، کارت بدون تماس اطلاعات داخل کارت را جهت بررسی وارد دیتابیس میکند.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت شرکت مای فارگو مراجعه کنند و با انواع کارت های پی وی سی آشنا شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار