کارت حضور و غیاب و کاربرد آن

کد: 139911294920715201

https://bit.ly/3ugD96I

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت مای فارگو ارائه دهنده انواع کارت پی وی سی و حضور غیاب و... با کیفیت عالی است.

کارت حضور و غیاب و کاربرد آن
کارت حضور و غیاب و کاربرد آن

کارت حضور و غیاب که به عنوان نوعی کارت الکترونیکی است امروزه در سازمان ها و ادارات مختلف برای ساماندهی وضعیت ورود و خروج کارکنان استفاده می شود. از این کارتها جهت ثبت ورود و خروج کارکنان و همچنین تنظیم زمان استراحت، ناهار و مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع با این کارت ها کنترل روی تردد پرسنل بهتر و راحتتر انجام می شود. بر روی این کارت ها اطلاعات فردی افراد، اعضا و پرسنل ثبت و چاپ می شود. کارت حضور و غیاب در بالا بردن امنیت سازمان های دولتی و خصوصی تاثیرگذاربوده و به دلیل مقاومت و دوام بیشتر کارت های پی وی سی از این نوع کارت ها در چاپ آنها می توان استفاده نمود . ما در این مقاله در مورد کارت حضور و غیاب و کاربرد آن به بحث و بررسی می پردازیم.

کارت حضور و غیاب و عملکرد آن

وجود یک دستگاه کنترل تردد برای استفاده از کارت های حضور و غیاب لازم می باشد. با نصب دستگاه های حضور غیاب در سازمان ها و مراجعه ، کارمندان به دستگاه و توسط این کارت ها ورود و خروج اعلام می گردد. عملکرد این کارت ها بدین صورت است که پس از تماس کارت با دستگاه کنترل تردد در هر ساعتی، ساعت مربوطه در یک پایگاه داده ذخیره می گردد. ساعت مذبور نمایانگر ساعت ورود و یا خروج کارمند می باشد که در سیستم ثبت می شود. یکی از مزایای مهم این کارت ها در ادارات این است که با استفاده از کارت های حضور غیاب، هیچ یک از کارمندان نمی توانند خارج از ساعت کاری، محل کارشان را ترک کنند و یا دیرتر از ساعت کاری، در محل کار حاضر شوند. بنابراین کاهش هزینه ها و کاهش غیبت کارکنان را در ادارات به همراه دارد.

 انواع کارت PVC  حضور و غیاب

کارت‌های PVC در انواع مختلفی نظیر کارت PVC ساده، کارت PVC هوشمند وجود دارند که برای چاپ کارت حضور و غیاب نوع هوشمند آن‌ها  برای ثبت زمان ورود و خروج مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد. ادارات و سازمان ها و شرکت ها و…می توانند از کارت پرسنلی هوشمند برای ثبت حضور غیاب هم استفاده کنند. کارت‌های پی وی سی هوشمند در سه نوع تماسی و غیر تماسی و ترکیبی وجود دارند که بر اساس نیاز و متناسب با ویژگی‌هایی که دارد می توانیم هر یک را به کار بگیریم.

  • کارت‌های حضور و غیاب تماسی

ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات در کارت‌های تماسی که از دسته کارت‌های هوشمند می باشند راحت است. در کارت های تماسی یک نوار مغناطیسی تعیبیه شده که داده ها را بر روی آن ها دخیره می شود. با استفاده از دستگاه کارت خوان  مگنت داده های ذخیره شده بر روی کارت مغناطیسی حضور غیاب  را می توان خواند. که کارت های حضور غیاب تماسی با دستگاه ریدر به صورت مستقیم در تماس هستند.

  • کارت حضور و غیاب غیر تماسی

در کارت حضور و غیاب غیر تماسی یک تراشه الکترونیکی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات درون آن‌ها استفاده می شود. درون حافظه این کارت‌ها اطلاعات کارمندان را ذخیره سازی می شود که خواندن آن‌ها بدون نیاز به خروج کارت از کیف دارنده آن از طریق فرکانس رادیویی و با استفاده از ریدر غیر تماسی امکان پذیر خواهد بود. از انواع این کارت‌ها ‌می‌توان به کارت مایفر اشاره کرد.

کارت‌های حضور و غیاب ترکیبی

نوع دیگر کارت حضور غیاب با توجه به نیاز ادارات کارت ترکیبی می باشد که از ترکیب دو یا چند نوع از کارت‌های هوشمند، یک کارت ترکیبی جدید ایجاد می کنیم  که چندین قابلیت را به صورت همزمان دارد.

مزایای استفاده از کارت حضور و غیاب

  • مشخص بودن زمان ورود و خروج کارکنان به محل کار
  • کاهش هزینه ها با به کار بردن این نوع کارت ها همراه با سیستم های کنترل تردد
  • افزایش بهره وری خود را با مدیریت حقوق و دستمزد
  • اطمینان از محاسبه حقوق تمام اطلاعات مربوط به ساعات کار
  • کنترل ساده و خودکار هزینه های کار
  • حفظ زیرساخت ها و استقلال بیشتر کارکنان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار