آشنایی با انواع کارت مغناطیسی و کاربردهای آن

کد: 139910064834815201

https://bit.ly/2LOwT49

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت مای فارگو انواع کارت های مغناطیسی و هوشمند را با کیفیت عالی به بازار عرضه می کند.

انواع کارت مغناطیسی
آشنایی با انواع کارت مغناطیسی و کاربردهای آن

کارت مغناطیسی چیست ؟

کارت مغناطیسی را می‌توان به عنوان یکی از کارت‌های pvc  هوشمند یا کارت‌های مگنت یا کارت‌های کشیدنی دانست. نحوه ساخت کارت‌های مغناطیسی به این صورت است که ابتدا یک لایه از کارت PVC قرار داده می‌شود و سپس نوار مغناطیسی شامل ذرات ریز آهن بر روی این لایه قرار می‌گیرد. این نوار با تغییر خاصیت مغناطیسی دارای قابلیت هوشمندی و ذخیره‌سازی اطلاعات می باشد. این کارت ها در اثر تماس با دستگاه کارت‌خوان می‌تواند اطلاعات دخیره شده را نشان دهد.

کاربرد کارت مغناطیسی PVC

کارت های مغناطیسی کاربردهای زیادی دارند که از آشناترین نوع این کارت ها، کارت بانکی است.  از موارد استفاده از این کارت ها به کارت های تخفیف، کارت های عابربانک، کارت های هدیه و انواع کارت هایی که از سوی بانک ها صادر می شوند و… می توان اشاره کرد.

انواع کارت مغناطیسی پی وی سی

کارت‌های هوشمند از دو دیدگاه  طبقه بندی می شوند.

  • دیدگاه اول از لحاظ ریزپردازنده

کارت های مغناطیسی به دو دسته  HiCo  و LOCO  تقسیم می شوند. این دو نوع کارت از نظر حافظه یکسانند، اما نحوه رمزگذاری و پاک کردن اطلاعات در هر دو نوار متفاوت است.

دسته اول کارت‌های high-coercivity)  HiCo) هستند که خاصیت مغناطیسی خود را در زمان بیشتری نگه می دارند و از لحاظ خاصیت مغناطیسی سخت‌تر و مستحکم‌تر هستند. در واقع این کارت ها دارای حافظه بیشتر و امنیت بالاتر و ریزپردازنده همراه با حافظ‌ها ی شبیه و RAM هستند.  معمولاً این کارت های HiCo  در پروژه‌های بلند مدت مانند کارت های بانکی و معاملات مالی در سراسر جهان استفاده می‌شوند.

دسته دیگر کارت مغناطیسی Low Coercivity)  LoCo)  هستند که توانایی نگهداری خاصیت مغناطیسی در این کارت ها  کمتر است و از لحاظ خاصیت مغناطیسی نرم و ضعیف هستند. این کارت ها فاقد ریزپردازنده هستند، توانایی پردازش داده‌ها را ندارند. کارت های LoCo  نیز بیشتر در پروژه‌های کوتاه مدت مانند کلید الکترونیکی هتل‌ها و کارت های هدیه به کار می روند.

بنابراین اطلاعات ذخیره شده روی نوار مغناطیسی HiCo دیرتر از اطلاعات روی نوار  LOCO تخریب می شوند. طول عمر کارت های LOCO کمتر از کارت های HiCo می باشد. به راحتی می توانید نوع کارت مغناطیسی خود را با نگاه کردن به نوار پشت کارت تشخیص دهید. اگر رنگ این نوار مشکی باشد یعنی کارت شما HiCo است  و چند سال از آنبه راحتی استفاده می کنید. اما اگر رنگ نوار پشت این کارت قهوه‌ای باشد، کارت شما  LoCo  بوده و تغییر مرتب اطلاعات را روی آن انجام دهید.

  • دیدگاه دوم از لحاظ تماس یا عدم تماس با دستگاه کارت خوان

کارت‌های هوشمند از نظر تماس یا عدم تماس با دستگاه کارت خوان به دو دسته تقسیم می‌شوند:
کارت‌های هوشمند تماسی یا Contact Smart Cards رایج‌ترین نوع از کارت هوشمند هستند. محل تماس الکتریکی در خارج از سطح کارت است که در زمان تماس کارت با دستگاه کارت‌خوان، اطلاعات آن دریافت می‌شود. اطلاعات کارت هوشمند تماسی در یک مدار یکپارچه (IC) یا تراشه (Chip) با توانایی پردازش داده‌ها بر سطح کارت ذخیره می‌شود. این کارت ها ممکن است دارای حافظه و یا فاقد آن باشند. از نمونه‌های کارت‌های هوشمند تماسی می توان به کارت‌های شناسایی (ID Card) و کارت‌های سلامت (Health Card) اشاره کرد.

نوع دوم کارت های هوشمند غیر تماسی یا Contactless Smart Cards می باشند. در این کارت ها از فرکانس‌های رادیویی (RFID) بین کارت و دستگاه کارت‌خوان استفاده می‌ شود. کارت های هوشمند غیر تماسی دارای یک آنتن هستند که به صورت یک لایه در داخل خود کارت، قرار دارند. از موارد کاربرد آنها می توان گذرنامه‌های الکترونیکی، برخی از کارت‌های شناسایی و یا کارت‌های ورود و خروج پرسنل را نام برد.

نحوه آسیب کارت مغناطیسی

کارت مغناطیسی با اعمال تنش‌های فیزیکی یا شیمیایی همانند سایر کارت‌های هوشمند و PVC در معرض آسیب‌ قرار دارند. یکی از آسیب هایی رایج این کارتها شکستن یا پارگی است. با این آسیب ها امکان تخلیه اطلاعات و استفاده  مجدد را از دست می دهید زیرا  به نوار مغناطیسی آسیب شدیدی رسیده است.

نحوه مراقبت از کارت مغناطیسی

برای مراقبت کارت های مغناطیسی به دلیل داشتن نوار مغناطیسی نکاتی را باید رعایت کرد. یکی از این نکات این است که نزدیک کردن آنها به یکدیگر بپرهیزیم و در یک کیف یا بسته مخصوص نگهداری کنیم. در این کارت ها برای جلوگیری از اختلال در عملکردشان تمامی کارت‌های مغناطیسی را از جریان و میدان مغناطیسی دور نگه داریم.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مای فارگو مراجعه کنند و با انواع کارت معناطیسی آشنا شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]