اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139908254752113508

طرز تهیه کبه عربی

کد: 139908254752113508

https://bit.ly/2IvEXpv

، تهران , (اخبار رسمی): «کبه عربی» که در اصل یک غذای عربی است و به قول لبنانی‌ها که می گویند کبه غذای اصلی ماست و خود را صاحب این غذا می دانند. یکی از مقوی ترین و خوشمزه ترین غذا های عربی طرز تهیه کبه است.

طرز تهیه کبه عربی
طرز تهیه کبه عربی

مواد اولیه کبه عربی

◦ برنج ۶ پیمانه

◦ نمک و فلفل به مقدار کافی

◦ زردچوبه ۱/۲ قاشق غذاخوری+ ۱ قاشق چایخوری

◦ گوشت چرخکرده ۲۵۰ گرم

◦ پیاز متوسط ۲ عدد

◦ سیب زمینی متوسط ۴ عدد

◦ روغن سرخ کردنی به مقدار کافی

◦ سبزی معطر ۲۰۰ گرم

طرز تهیه کبه عربی

ابتدا مواد میانی کبه را تهیه کنید. ۳ عدد سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید. تابه‌ای را روی شعله داغ کنید. سپس کمی روغن سرخکردنی داخل آن بریزید و سیب زمینی‌ها را اضافه کنید و تفت بدهید تا نرم و کمی طلایی رنگ شوند. سپس آن‌ها را در بشقابی بریزید و کنار بگذارید.

یا میتوانید سیب زمینی ها را بپزدبعد از خنک شدن بکوبید تا کاملا له شود

پیاز را خرد کنید و داخل همان تابه بریزید. آن را چند دقیقه تفت بدهید تا به رنگ طلایی درآید. سپس گوشت چرخ کرده را همراه با نمک، فلفل و ۱ قاشق چایخوری زردچوبه به تابه اضافه کنید و ۵-۷ دقیقه روی شعله متوسط تفت بدهید تا گوشت پخته شود. سپس سبزیجات معطر خرد شده را اضافه کنید دو دقیقه دیگر تفت بدهید. در این مرحله سیب زمینی سرخ شده و خلال بادام را روی گوشت بریزید و یکی دو دقیقه دیگر به تفت داد ادامه دهید

حال نوبت به آماده کردن برنج می‌رسد. برنج را داخل قابلمه بزرگی بریزید و مقداری آب به آن اضافه کنید تا یک بند انگشت روی برنج برسد. مقداری نمک و نصف قاشق زردچوبه را هم اضافه کنید. یک عدد سیب زمینی نسبتاً کوچک را هم روی برنج قرار دهید و برنج را دم کنید. به این ترتیب سیب‌زمینی همزمان با برنج پخته می‌شود. در طرز تهیه کبه، نباید برنج خیلی نرم شود به همین علت مقدار آب کمتری از حالت معمول احتیاج دارد.

وقتی برنج آماده شد. سیب زمینی پخته شده را پوست بکنید و به چهار قسمت تقسیم کنید. برنج را همراه با سیب زمینی چرخ کنید. می‌توانید به جای چرخ کردن از کوبیدن هم می‌توانید استفاده کنید ولی چرخ کردن نتیجه خیلی بهتری دارد و در مرحله پیچیدن کبه دردسر کمتری درست می‌کند! استفاده از سیب زمینی هم باعث می‌شود برنج چسبندگی بیشتری پیدا کند.

حال برنج چرخ شده را به شکل کوفته‌هایی به اندازه یک پرتقال متوسط در آورید. باید حدود ۲۰ عدد کوفته داشته باشید. موقع پیچیدن کبه یک‌کاسه آب کنار دست بگذارید و هر بار دست خود را کمی خیس کنید.

یکی از کوفته‌های برنجی را بردارید و آن را روی دستتات به شکل یک دایره بزرگ پهن کنید. یکی دو قاشق از مواد میانی را وسط آن بریزید و سپس خمیر یرنجی را دور آن بپیچید.

کبه‌های آماده شده را در مقداری روغن سرخ کنید و نوش جان بفرمایید.

آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو دستور پخت غذاها و شیرینی های متنوع را در سایت رسمی خود منتشر میکند همچنین شما عزیزان میتوانید با شرکت در دوره‌های آموزش آشپزی آشپزشو قنادشو مدرک بین المللی آشپزی و شیرینی پزی خود را دریافت کنید و با استفاده از این مدرک به بیش از 160 کشور دنیا مهاجرت کنید.

منبع:

آشپزشو قنادشو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آشپزشو قنادشو

آکادمی آشپزشو قنادشو در جهت اعتلای دانش آشپزی و شیرینی پزی کشور اقدام به برگزاری دوره های متنوع و کاربردی بامحوریت دوره های ورکشاپ و عملی کرده است. جهت نیل به این هدف برای دوره های آموزشی از اساتید برند و صاحب نام در این حوزه استفاده شده است. همچنین با ضبط ویدیو های آموزشی HD در استدیو تخصصی آکادمی آشپزشو قنادشو افرادی که به هر دلیل امکان شرکت در دوره های حضوری آکادمی را ندارند ، می توانند شرایطی مشابه و چه بسا بهتر از دوره های حضوری را تجربه کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش