اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909144788113508

طرز تهیه قیمه نثار

کد: 139909144788113508

https://bit.ly/36NTW7D

، تهران , (اخبار رسمی): قیمه نثار غذایی اصالتا قزوینی است. این غذا با برنج، گوشت، زعفران، خلال بادام و پسته، زرشک، پیاز داغ و ... درست می‌شود.قیمه به معنی خورش که با گوشت خردکرده تهیه کنند و نثار به معنی آنچه نثار شود در عروسی برای حاضران. این غذا در گویش عامیانه به غلط قیمه‌نساء خوانده می‌شود.

طرز تهیه قیه نثار
طرز تهیه قیمه نثار

قیمه نثار خوراکی اصالتاً قزوینی است. این خوراک با برنج و گوشت و خلال بادام و پسته و پیازداغ درست می‌شود.

در قزوین ادویه‌ای موجود هست به نام ادویه مخصوص قیمه نثار که اگر بتوانید نوع مرغوب آن را پیدا کنید، خوراک شما بی‌نهایت خوش عطر می‌شود. این خوراک درگذشته جزو خوراک‌های تشریفاتی محسوب می‌شد و در عروسی‌ها هم به عنوان شام عروسی همراه با سبزی خوردن سرو می‌شده‌است. که در قوچان هم هست

در سایت رسمی آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو میتوانید بهترین آموزش آشپزی ایرانی و خارجی را توسط مجرب ترین سرآشپز تهران پیدا کنید.

مواد لازم:
* گوشت گوسفند: ۶۰۰ گرم
* پیاز: ۱ عدد بزرگ
* برنج: ۴ پیمانه
* رب گوجه فرنگی: ۳ قاشق غذاخوری
* زعفران دم کرده: ۴ قاشق غذاخوری
* پودر دارچین: ۱ قاشق غذاخوری
* پودر هل: ۱ قاشق غذاخوری
* خلال پسته: ۴ قاشق غذاخوری
* خلال بادام: ۴ قاشق غذاخوری
* گلاب: ۱ فنجان
* روغن مایع: به مقدار لازم
* زرشک: ۵ قاشق غذاخوری
* شکر: ۱ قاشق غذاخوری
* کره: ۵۰ گرم
* آب: ۴ پیمانه
* خلال پوست پرتقال: ۲ قاشق غذاخوری
* نمک و زردچوبه: به مقدار لازم
* ادویه مخصوص قیمه نثار: ۱ قاشق چایخوری(دلخواه)

طرز تهیه:
۱. ابتدا گوشت را به صورت قیمه‌ای خرد کنید.خلال پسته و بادام را در یک فنجان گلاب خیس کنید. بهتر است قطعات گوشت زیاد درشت نباشند.پیاز داغ فراوان درست کنید. بعد از این‌که پیازهاکاراملی شدند، گوشت را اضافه کنید وبا پیاز تفت دهید.بعد از این‌که رنگ گوشت تغییر کرد، رب گوجه‌فرنگی را هم اضافه کنید و تفت دهید تاخامی رب گرفته شود.
۲. ادویه پلویی را به دلخواه به گوشت اضافه کنید و باز هم تفت دهید. اگر ادویه در دسترس نداشتید از گلاب و چوب دارچین برای داخل گوشت استفاده کنید.۴ پیمانه آب را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهیدجا بیفتد. خورش باید حسابی غلیظ و جا افتاده باشد.مرحله اخر زعفران را اضافه کنید.
۳. در این فاصله برنج راآبکش کنید.خلال پوست پرتقال را آماده کنید.من نریختم چون خانواده دوس ندارن متاسفانه اما شما بریزید چون عالی میشه.برای آماده کردن خلال پوست پرتقال ابتدا پوست پرتقال تازه را شسته و نازک خلال کنید. برای گرفتن تلخی پوست پرتقال آن را مقداری در آب جوش قرار دهید تا چند جوش بزند و سپس آبکش کنید.
۴. حالا نوبت تفت دادن زرشک است. در این مرحله زرشک‌های شسته شده را با ۵۰ گرم کره و یک قاشق غذاخوری شکر کمی تفت دهید سپس به ترتیب خلال پوست پرتقال، خلال پسته و خلال بادام بادام را هم اضافه کنید و کمی تفت دهید.
۵. زمانی که برنج دم کشید مقداری از برنج را در یک بشقاب بریزید. روی آن مقداری کره آب شده و مخلوط گوشت را دقیقا وسط برنج بریزید.خلال‌ها و زرشک تفت داده شده مخلوط کنید و روی قیمه نثار قزوینی مجلسی را با آن تزیین کنید.قزوینی های عزیزاین مدل سرو میکنن اما من برای بهتر دیده شدن مواد آن را روی برنج سرو‌کردم.نوش جان

منبع:

https://www.ashpazsho.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آشپزشو قنادشو

آکادمی آشپزشو قنادشو در جهت اعتلای دانش آشپزی و شیرینی پزی کشور اقدام به برگزاری دوره های متنوع و کاربردی بامحوریت دوره های ورکشاپ و عملی کرده است. جهت نیل به این هدف برای دوره های آموزشی از اساتید برند و صاحب نام در این حوزه استفاده شده است. همچنین با ضبط ویدیو های آموزشی HD در استدیو تخصصی آکادمی آشپزشو قنادشو افرادی که به هر دلیل امکان شرکت در دوره های حضوری آکادمی را ندارند ، می توانند شرایطی مشابه و چه بسا بهتر از دوره های حضوری را تجربه کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سرگرمی و تفریح