اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910114841713508

حلوا آرد گندم، شیرینی معروف ایرانی

کد: 139910114841713508

https://bit.ly/3uiYVGT

، تهران , (اخبار رسمی): حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است. حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی برخی مواقع به عنوان دسر یا برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

حلوا آرد گندم
آموزش حلوا

حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است. حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی برخی مواقع به عنوان دسر یا برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به‌طور مثال در پخت و تهیه رنگینک از حلوای آرد یا همان حلوای سیاه یا ترحلوا استفاده می‌شود. از انواع مشهور حلوا می‌توان به ترحلوا، حلوا شکری، حلواهویج، حلواگردویی، حلوا ارده، حلوا لوز، حلوادورنگ و غیره اشاره کرد.
با وجود اینکه حلوا انواع بسیار زیاد و مختلفی دارد ولیکن هرجا صحبت از حلوا می‌شود فکر افراد به سمت همان حلوای آرد می‌رود که برای فاتحه خواندن بر سر مزار و سنگ قبر اموات پخش می‌شود، می‌رود.
مواد لازم برای شربت :

  • ۲ لیوان شکر
  • ۱ لیوان آب
  • نوک ق چ پودر هل
  • نصف لیوان گلاب
  • یک ق چ زعفران پودر شده

طرز تهیه شربت :
آب و شکر رو داخل یه قابلمه میریزیم، پودر هل رو بهش اضافه میکنیم میذاریم حل بشه، حل که شد زعفران پودر شده رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم،یک دقیقه میمونیم،گلاب رو اضافه میکنیم و شربت رو از روی شعله ورمیداریم میذاریم کنار.
مواد لازم برای حلوا :

  • آرد گندم ۲ لیوان ۴۰۰ گرم
  • روغن مایع یک و نیم فنجان
  • کره ۲۰ گرم

طرز تهیه حلوا :
آرد گندم رو داخل قابلمه الک میکنیم ، الک که شد قشنگ یک ساعت با شعله متوسط تفت میدیم،تو این فاصله باید بی وقفه آرد رو هم بزنین تا خامیش گرفته بشه و بوی آرد بلند بشه ، تایمش رو دقت کنین(یکسره باید هم زد وگرنه ته میگیره،بعد که تفت دادیم دوباره از قابلمه خارج میکنیم و الک میکنیم (میتونین اینجا ۲ باز الک کنین،به کیفیت حلواتون کمک میکنه)،الک که کردین دوباره میریزیم داخل قابلمه و سریع روغن و کره رو اضافه و با سرعت هم میزنیم،بعد یکم میمونیم تا یه جوش ریز بزنه ، اینجا در این مرحله شربت رو اضافه میکنیم. شعله گاز رو کمِ کم کنین.  به سرعت هم بزنین تا حلوا جمع بشه ، سعی کنین زیاد رو حرارت بالا نباشه چون حلوا خشک میشه. بعد دستکش فر رو بپوشید و قابلمه رو بلند کنین و به سمت چپ و راست کج کنین تا به اصطلاح حلوا قنداق پیچ بشه و اگه روغن اضافی داره گرفته بشه.

برای آموزش های دیگر به آموزشگاه آشپزی آشپزشو قنادشو به نشانی مراجعه کنید:

 https://www.ashpazsho.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آشپزشو قنادشو

آکادمی آشپزشو قنادشو در جهت اعتلای دانش آشپزی و شیرینی پزی کشور اقدام به برگزاری دوره های متنوع و کاربردی بامحوریت دوره های ورکشاپ و عملی کرده است. جهت نیل به این هدف برای دوره های آموزشی از اساتید برند و صاحب نام در این حوزه استفاده شده است. همچنین با ضبط ویدیو های آموزشی HD در استدیو تخصصی آکادمی آشپزشو قنادشو افرادی که به هر دلیل امکان شرکت در دوره های حضوری آکادمی را ندارند ، می توانند شرایطی مشابه و چه بسا بهتر از دوره های حضوری را تجربه کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی