تاریخچه چاپ و کارت ویزیت در ایران و جهان

کد: 139909034766014902

https://bit.ly/2UXFXVM

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت هیدیکا جهت رضایت مشتریان انواع کارت های پی وی سی را به بازار ارائه می دهند.

تاریخچه چاپ و کارت ویزیت در ایران و جهان
تاریخچه چاپ و کارت ویزیت در ایران و جهان

اولین کارت ویزیت ثبت شده در قرن پانزدهم در کشور چین بود. بازرگانان ثروتمند از این کارتها برای کسب و کار اولیه استفاده کردند تا قصد خود برای دیدار با فرد دیگری را اعلام کنند.

تاریخچه چاپ

۳۵۰۰ سال قبل از میلاد صنعت چاپ شروع شد، در تمدن‌های ایرانی و بین‌النهرین برای تایید اسناد نوشته شده از خاک رس استفاده می کردند. دیگر اشکال  چاپ شامل موم های بلوکی، سکه طلا، آثار سفالگری و چاپ پارچه‌ای بود. اولین نوع چاپ در کاغذ با قطعه چوب پیش از ۲۲۰ بعد از میلاد در چین به کار رفت.  که منجر به توسعه چاپ در قرن یازدهم و گسترش تولید کتاب در شرق آسیا شد. چاپ با قطعه چوب نیز در اروپا مورد استفاده قرار گرفت، اما در قرن پانزدهم بود که چاپگرهای اروپایی فرآیند نوع فلزی را توسعه دادند تا از صنعت چاپ کتاب پشتیبانی کنند. این صنعت ارتباطات ایده‌ها و به اشتراک گذاری دانش را در مقیاسی بی‌سابقه به کار انداخت. در کنار توسعه چاپ متن، روش‌های جدید و کم‌هزینه برای تولید تصویر نیز ایجاد شد.

 

تاریخچه چاپ کارت ویزیت pvc

اولین کارت ویزیت ثبت شده در قرن پانزدهم در کشور چین بود. بازرگانان ثروتمند از این کارتها برای کسب و کار اولیه استفاده کردند تا قصد خود برای دیدار با فرد دیگری را اعلام کنند. اغلب خدمتکاران کارت را از بازدیدکنندگان جمع آوری می کردند و بازرگانان کارت های جمع آوری شده  را هرروز بررسی می کردند تا تعیین کنند که با چه کسی دیدار خواهند کرد.

 

تاریخچه کارت ویزیت در قرن هفدهم میلادی

چاپ کارت ویزیت در قرن هفدهم در در اروپا آغاز شد که در آن زمان که شماره تلفن وجود نداشت فقط با رسم نقشه کروکی به مشتریان خود آدرس کسب و کارشان را معرفی می کردند. این کارت ویزیت ها در آن زمان برای حضور در منازل افراد مرفه یا اشرافی کاربرد داشت. در واقع می توان گفت کارت ویزیت‌ها در این دوره به شکل کارت بازی طراحی می‌شدند و تا اواسط قرن مورد استفاده قرار ‌‌گرفتند.

که در دهه  1870 یک روش تبلیغاتی کسب و کار بود و محبوبیت خوبی در بین کاسبان  پیدا کرد که این نوع کارت  را شما می توانستید در محل های عمومی مثل فروشگاه ها، راه آهن، هتل ها و … ببینید.

 

کارت ویزیت در قرن هجدهم

کارت ویزیت‌ها در ابتدا با پرس چوبی تولید می‌شدند و سپس در سال ۱۸۳۰ از طریق مراحل لیتوگرافی تولید و چاپ شدند. به عنوان اصلی ترین روش چاپ، لیتوگرافی چند رنگ با رشد و گسترش حرفه های مختلف و در پی آن نیاز به کارت ویزیت هایی با رنگ و طرح مختلف به کار گرفته شد. بدلیل محدود بودن تصاویر رنگی در آن زمان، مردم این کارت های تجاری را به صورت کلکسیون جمع آوری می کردند.

 

تاریخچه کارت ویزیت در قرن نوزدهم

در قرن ۱۹ ام میلادی، طراحی کارت ویزیت‌های پی وی سی به شکل طلاکوب و یا با ایجاد اشکالی هیجان انگیز انجام شد. در آن دوران، برای بازدید افراد از منازل، منازل اشرافی دارای جعبه‌های کارت بودند تا افراد بتوانند کارت خود را در داخل جعبه قرار دهند. در اواسط قرن 19، شاهد گسترش طراحی و چاپ کارت ویزیت در اروپا بوده که تبدیل به یک امر مهم و ضروری شد. همچنین این در آمریکا نیز کارت های ویزیت مورد استقبال چشمگیر برای تنظیم قرارهای مهم تجاری و بازرگانی قرار گرفت.

بنابراین طبق تحقیقات انجام شده نشان داده شده که در طول این سال ها کارت های ویزیت به کارت های تجاری تبدیل شد. چاپ این کارت های تجاری، کارت هایی از جنس مقوا با ابعاد کوچک که حاوی نوشته هایی نیز بودند بصورت گرفت.

در قرن بیستم با رشد و گسترش صنعت چاپ، کارت های تجاری از رونق افتاد و تا دهه 30 میلادی به طور کلی منسوخ شد. زیرا در این دوران مردم جامعه به چاپ مجلات و روزنامه ها علاقه پیدا کرده اند.

 

تاریخچه کارت ویزیت در ایران

شروع کارهای چاپی و تبلیغاتی در ایران به حدود صد سال پیش بر می گردد. برخی نیز شروع آن را از دوران مغول می دانند. با این حال ظهور چاپ و تبلیغات به شکل مدرن امروزی به دوران قاجار باز می گردد، زمانی که کسب‌وکارها به سمت صنعتی شدن رفته  و مدیران به اهمیت بازاریابی و استفاده از کارت ویزیت پی‌برده‌ بودند. امروزه نیز با پیشرفت فراوان صنعت چاپ هر روز شاهد خلاقیت و تنوع در کارت ویزیت های پی وی سی  در اندازه و اشکال مختلف  و حتی جنس های  بهتر و با کیفیت تر می باشیم.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت شرکت هیدیکا مراجعه کنند و با انواع کارت های پی وی سی آشنا شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماشین های اداری و تجهیزات فروشگاهی هیدیکا

هیدیکا برترین چاپخانه تخصصی چاپ کارت (pvc) که در زمینه چاپ انواع کارت های پی وی سی مانند کارتهای اینترنت، تلفن، کارت پرسنلی، کارت بلیط، کارت حضور و غیاب، کارت کنترل تردد، کارت دانشجوئی، کارت شهر بازی و … فعالیت می کند که مجهز به دستگاه های چاپ افست و دیجیتال ( مستقیم و غیر مستقیم ) می باشد و هم اکنون مدعی اولین و برترین کیفیت چاپ و تولید انواع کارتهای pvc می باشد. همچنین جهت برآورده کردن نیاز سازمان های بزرگ جهت چاپ کارت های پرسنلی درون سازمانی پرینتر های تخصصی چاپ کارت پی وی سی را با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه جهت فروش در اختیار سازمان ها قرار می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش