اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909224804315673

آشنایی با سبک استراتژی در بازی ها

کد: 139909224804315673

https://bit.ly/3arN7KV

، اصفهان , (اخبار رسمی): بازی های استراتژی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار سبک ها در بین بازی هاست. سبک استراتژی در بازی به روش مدیریت و برنامه ریزی و تفکر، برای بکارگیری تمامی منابع، ابزارها و تجهیزات موجود و تاکتیک ها برای رسیدن به اهداف است. برای بازی هایی که انسان را مدیر بار می آورد هر چقدر هزینه بدهیم اشکالی ندارد.

آشنایی با سبک استراتژی در بازی ها
آشنایی با سبک استراتژی در بازی ها

مدیریت ساخت و ساز، مدیریت منابع و مدیریت نیروهای نظامی سه اِلمانی است که در بیشتر بازی های این سبک حضور دارند.

ساعات زیادی را که کودکان صرف بازی می کنند نباید تلف شده تلقی نمود، بازی در دوران کودکی یک کار جدی است.

 بازی معمولا بازسازی یک تجربه به شیوه خود کودک و ترسیم بر اساس تصور و خلاقیت شخصی اوست.

اگر به نوع بازیهای کودکان نگاه کنیم تنوع و گوناگونی را در آنها مشاهده می‌کنیم ؛ کودکان به بازیهای متفاوتی می پردازند که هر کدام از بازی های کودک نشان دهنده یکی از احساسات اوست.

همچنین کودک از طریق بازی برای بیان آرزوها و امیال خود به رویا و تخیل می پردازند

بازی ها انواع گوناگونی دارند، از جمله :

 بازی های صفحه ای ؛  بازی های کارتی ؛  واقعیت افزوده ؛  واقعیت مجازی ؛  بازی نقش آفرینی ؛  استراتژی ؛  معمایی ؛  بازی شانس ؛  بازی مهارت ؛  بازی فیزیکی ؛  بازی آموزشی ؛ و ....

بازی های استراتژی یا مدیریتی همواره یکی از قدیمی ترین و پرطرفدار سبک ها در بین بازی های ویدیویی بوده اند. ولی شاید برای خیلی ها سوال باشد که به چه بازی هایی استراتژیک گفته می شود؟ یا ویژگی های یک بازی استراتژی چیست؟

واژه ی استراتژی از کلمه یونانی گرفته شده و به معنای فرماندهی ارتش است. علاوه بر فرماندهی جنگ، استراتژی دارای معانی دیگری نیز هست مثل: فن اداره جنگ، فن فرماندهی، فن جنگ، طرح نقشه برای جنگ و غیره که هرکدام در جاهای مختلفی استفاده می شوند.

استراتژی در اصطلاح و معنای جدید خود به روش بکارگیری انواع تاکتیک های سیاسی، فرهنگی ، اقتصادی و نظامی یک کشور به منظور تامین حداکثر نیازهای خود و افزایش احتمال دستیابی به نتایج مطلوب در راستای کسب حداکثر پیروزی و حداقل شکست از طریق تاکتیک های موجود است.

استراتژی در مفهوم قدیم خود به معنای بکارگیری همه امکانات یک کشور برای دست یافتن به اهداف نظامی بوده است. اما به تدریج و با گذر زمان استراتژی از مفهوم نظامی محض فاصله گرفته و درحال حاضر اهداف نظامی بخشی از استراتژی یک کشور را شامل می شود.

سبک استراتژی در بازی های ویدیویی به روش مدیریت و برنامه ریزی و تفکر، برای بکارگیری تمامی منابع، ابزارها و تجهیزات موجود، با استفاده از تمامی تاکتیک های در دسترس اعم از نظامی، اقتصادی، دیپلماسی و غیره… برای رسیدن به اهداف گیم پلی، گفته می شود.

در بازی های استراتژی، معمولا شما در نقش یک فرمانده جنگ یا پادشاه یک کشور ایفای نقش می کنید که باید هدایت جمعی از افراد را بر عهده گیرید. معمولا هدف در این بازی ها کشور گشایی و تسخیر زمین های دشمن و دفاع در برابر حمله آنها است. اما برای رسیدن به این اهداف چالش هایی را پیش رو دارید که باید آنها را از پیش رو بردارید:

چالش های نظامی

چالش های مدیریت منابع

ساخت و ساز

نقشه و اکتشاف

اهداف و داستان

مدیریت ساخت و ساز، مدیریت منابع و مدیریت نیروهای نظامی سه اِلمانی است که در بیشتر بازی های این سبک حضور دارند. اما همیشه این اتفاق نمی افتد. یعنی یک بازی استراتژی متشکل از دو یا چند تاکتیک در حوزه های مختلف خواهد بود که به سلیقه ی سازندگان آن بازی استفاده خواهد شد.

برای بازی هایی که انسان را مدیر بار می آورد هر چقدر هزینه بدهیم اشکالی ندارد و بچه ها هم هر چقدر این بازی را بازی کنند، اشکالی ندارد . بازی هایی که به ما مدیریت را یاد بدهند ، برنامه ریزی را یاد بدهند، این بازی ها، کودکان و نوجوانان را آماده می کنند برای ورود به زندگی جدی؛ اما بازی های شانس محور که محوریت آن شانس و قمار  است فاقد ارزش برای وقت گذاشتن هستند ، زیرا علاوه بر این که هیچ نکته مثبتی برای بازیکن به ارمغان نمی آوردند ، طلای ارزشمند زمان را از دستان ما می ربایند.

مریم امینی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازی هم بازی

بازی هم بازی نامی است که گروه تبلیغی ریان زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با این نام در فضای مجازی برای ترویج مصرف کالای فرهنگی و کمک به انتخاب های بهتر در این عرصه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | روانشناسی و موفقیت