اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909224805915673

بازیهایی که قدرت ذهن را افزایش میدهند را بشناسیم

بازی هایی برای تقویت قوه ذاکره

کد: 139909224805915673

https://bit.ly/2KEHv5d

، اصفهان , (اخبار رسمی): هر کس برای زندگی خوب محتاج نیروی حافظه است. برای نیرومندی ذهن و حافظه خاطره بازی کنید. اگلو یابی و الگو سازی کنید و هر چه میتوانید با یکدیگر به شیوه پرسش و پاسخ صحبت کنید.

بازی هایی برای تقویت قوه ذاکره
بازی هایی برای تقویت قوه ذاکره

خوب است بدانیم بازسازی الگو ها و به ذهن سپردن آن ها برای تقویت حافظه بسیار سودمند است.

ارزش قدرت حافظه بر هیچ کس پوشیده نیست . حافظه یک مولفه بنیادی است که بدون آن قدر نیستیم فکر کنیم، استدلال کنیم، فرضیه مطرح کنیم، مسئله انجام دهیم یا تصمیمی بگیریم.

اگر دوست دارید فرزندانی با حافظه قوی داشته باشید در این روزهای قرنطینه خانگی بازی های تقویت حافظه انجام دهید.

 مهم ترین نکته در تقویت حافظه صحبت کردن و مرور کردن است .

زمان در خانه بودن فرصت خوبی برای مرور خاطرات گذشته است.

خاطره ها را با هم با گفتن و شنیدن یا دیدن عکس ها و فیلم ها مرور کنید.

در حین مرور خاطرات با توجه به سن کودک دلبندان از او سوال بپرسید.

مثلا راجع به مکان یا افراد یا جزئیات اتفاقات  روزهایی که قصد خاطره بازی با آن ها را دارید.

البته این بازی که در واقع بازی با خاطره ها هست تنها برای کودکان مفید نیست بلکه هر با هر سن و سالی که باشید میتوانید با اعضا ی خانواده خاطره بازی کنید و هم لذت ببرید و هم حافظه خودتان را تقویت کنید.

بازی دیگری که به راحتی در منزل قابل انجام هست و برای هر سنی مفید هست، بازی شعبده بازی با فنجان است که معمولا با سه فنجان یا بیشتر انجام میشود به این صورت که یک شئ کوچک را زیر یکی از فنجان ها قرار داده و آن ها را به سرعت جا به جا کنید ؛ حال طرف مقابل شما در بازی اعم از کودک یا بزرگسال باید حدس بزند کدام فنجان خالی نیست.

خوب است بدانیم بازسازی الگو ها و به ذهن سپردن آن ها برای تقویت حافظه بسیار سودمند است

مثلا میتوانید با دکمه یا مهره یا حبوبات یا هر چه در منزل دارید یک الگو بچیند، سپس روی آن را بپوشانید و بخواهید بازیکن مقابل آن الگو را از حفظ برای شما بازسازی کند.

نمونه دیگر کار با الگو هم به این صورت هست که یک الگو را انجام دهید و بخواهید تا فرزند یا بازیکن مقابل انجام دهد.

مثلا آرام به گوش و بینی و دهان و چشم خود ضربه بزنید و بگوئید طرف مقابل تکرار کند یا اگر تمایل به تحرک بیش ار دارید ، مثلا میتوانید دست بزنید سپس بپرید بعد بلند شوید و در آخر بنشینید ؛ با این کار هم تحرک و شادابی را به جمع خانواده مهمان می کنید و هم موجب تقویت قوای حافظه می شوید.

غیر از نقش الگو ها در تقویت حافظه بازی های دیگری نیز میتوان انجام داد

مثلا از کتابی که فرزند یا یکی از اعضای خانواده آن را مطالعه کرده یک جمله نه چندان طولانی بخوانید و بخواهید او آن جمله را از حفظ تکرار کند ؛ میتوان برای فرزندانی که دانش آموز هستند ، جملات را از کتب درسی انتخاب کرد که فواید بیشتری به همراه دارد.

یا یک جمله را از ذهن خودتان در گوش کودک به آرامی بگوئید تا او تکرار کند ؛ میتوانید از جملات خنده دار استفاده کنید تا بازی لذت بخش تر شود؛ با جملات کوتاه شروع کرده و سپس به مرور جملات را طولانی کنید.

و بازی مفرح دیگری که میتوان در فضای خانواده انجام داد بازی بچه خطاکار است که میتوان هر اسمی را برای آن انتخاب کرد مثلا اسم سامی حواس پرت بعد جملاتی اشتباه درباره او گفته شود تا کودک درست آن را حدس بزند

برای نمونه بگوئید سامی حواس پرت آنقدر حواس پرت بود که موقع خواب دستانش را مسواک زد و به دندون هاش را با صابون شست و....

این بازی که برای کودکان سه سال به بالا مفید است نه تنها برای حافظه مفید هست بلکه فهم کودک را از دنیای اطراف بهبود می بخشد زیرا کودک کامل متوجه می شود چه کاری درست و عاقلانه است.

و در آخر می توانید در خانواده جلسه معارفه بگذارید یعنی هر فرد از حمله کودک یا بزرگ هر چیزی راجع به خودش میداند و به ذهنش میرسد بگوید.

امیدوارم اوقات خوشی را سپری کنید و به تقویت قوای حافظه کمک کنید.

مریم امینی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازی هم بازی

بازی هم بازی نامی است که گروه تبلیغی ریان زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با این نام در فضای مجازی برای ترویج مصرف کالای فرهنگی و کمک به انتخاب های بهتر در این عرصه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | روانشناسی و موفقیت