اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911054881915673

در جمع فامیل تبادل کتاب داشته باشیم

کد: 139911054881915673

https://bit.ly/3peTwOd

، اصفهان , (اخبار رسمی): جمع های خانوادگی می تواند بستر مناسبی برای ترویج کتاب خواندن باشد، اگر امانت دادن کتاب و هدیه دادن آن را در روابط فامیلی وارد کنیم. این کار علاوه بر بالابردن سرانه مطالعه باعث کاهش هزینه های خانواده ها خواهد شد و آثار خوبی بر شخصیت افراد به خصوص کودکان خواهد گذاشت.

کتابخانه فامیلی
در جمع فامیل تبادل کتاب داشته باشیم

همان طور که کتاب خواندن هنر است، کتاب خریدن هم در زمان کنونی هنر است زیرا با تاخت و تاز دولت در عرصه قیمت ها و فزونی روز به روز و ساعت به ساعت، دیگر برای خانواده ها رمقی باقی نمانده تا دست به خرید کالاهای فرهنگی از جمله کتاب بزنند. تا زمانی که دولتی بیاید که فرهنگ و اقتصاد را سامان بدهد، عطش کتاب را چگونه برطرف کنیم؟

مدتی است که بسیاری از خانواده ها در جمع خود اقدام به راه اندازی صندوق قرض الحسنه خانوادگی کرده‌اند که این طرح محاسنی هم به همراه دارد و شاید بتوان به دلیل همان محاسن این قرض دادن و امانت دادن را در عرصه کتاب هم به مرحله عمل در آورد، یعنی یک کتابخانه خانوادگی درست کنیم.

 هر خانواده کتاب هایی در دست دارد که تاکنون آنها را خوانده و دیگر رغبتی به مطالعه آنها در جمع اعضای خانواده مشاهده نمی شود و شاید افرادی از خانواده دیگر درهمان فامیل مشتاق خواندن آن کتاب باشند.

برای این طرح می‌توان انواع کتابها را به کتابخانه سیار خانوادگی اهدا کرد از جمله کتاب های مذهبی کتاب های علمی و هر کتاب دیگری که خانواده‌ای در اختیار دارد و آن را مطالعه کرده و دیگر تمایلی به مطالعه دوباره آن ندارد.

 حتی اگر تصور کنیم خانواده‌ها هیچ کدام اهل مطالعه نباشند قطعاً در هر خانه تعدادی کتاب کودک یافت می شود چون بچه ها بر اساس سرشت پاک و حق‌جویشان تمایل بسیاری به خواندن و شنیدن کتابها دارند و حتی اگر کتابخانه خانوادگی را محدود به کتاب کودک هم بکنیم کاری مثمر ثمر خواهد بود چون اغلب بچه ها دوست ندارند داستان تکراری بخوانند و بشنوند و بی صبرانه منتظر شنیدن داستان‌ها و خواندن شنیدن و خواندن داستان هایی تازه هستند.

 کتاب خانه فامیلی می‌تواند به صورت خیلی ساده و طبق مقرراتی اختیاری بین اعضای یک فامیل راه بیفتد و موجب بالا بردن سرانه مطالعه در جمع آن خانواده ها به طور ناخودآگاه خواهد شود.

اینکه بچه ها ببینند که در خانواده‌ها غیر از پول و مسائل و مشکلات مادی برای تبادل کتاب و فرهنگ نیز برنامه ای وجود دارد، تاثیر خوبی بر شکل گیری شخصیت آنها و اهل مطالعه شدن آنها خواهد گذاشت.

پیشنهاد دیگری که در این زمینه به ذهن می‌رسد این است که شاید امکان جمع شدن به صورت منظم و حضور تمام افراد در برخی جمع های فامیلی میسر نشود که در این صورت می توان کتاب ها را در خانه بزرگتری از فامیل که اکثر افراد به آنها سر میزنند قرارداد.

 نکته دیگری که شاید بیانش خالی از لطف نباشد این است که می توان کتاب ها را وقف در گردش کرد یعنی کتاب ها را به هرکسی از اعضای فامیل که می دهیم یا اینکه در خانه بزرگتر قرار می دهیم روی آن یادداشتی بنویسیم با این مضمون که کتاب را بخوانید و به کسانی که فکر می‌کنید علاقه به خواندن آن دارند بدهید تا این کتاب در دست مشتاقان به مطالعه آن در گردش باشد.

تصور کنید اگر این کتاب بتواند تحولی را در کسی ایجاد کند مانند این است که طبق آیه قرآن او را زنده کرده‌اید و حتی اگر تحول ایجاد نکند اما دانشی به دانش او بیافزاید باز هم می‌تواند تاثیر خوبی در زندگی خواننده داشته باشد و متقابلاً اثر و نتیجه این خدمت به فرهنگ و دانش برای شما خواهد بود، مانند باقیات الصالحاتی که انسان از خود بر جا می گذارد.

 به امید اینکه فرهنگ مطالعه و به خصوص خواندن کتاب های خوب را ترویج دهیم و و با وارد کردن کتاب به جمع خانوادگی و اهدای کتاب به خانواده ها به اقتصاد و فرهنگ آنها کمک کنیم.

مریم امینی

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازی هم بازی

بازی هم بازی نامی است که گروه تبلیغی ریان زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با این نام در فضای مجازی برای ترویج مصرف کالای فرهنگی و کمک به انتخاب های بهتر در این عرصه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش