اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910024826515673

با کودکان اسباب بازی بسازیم

چرا دست سازه بسازیم؟

کد: 139910024826515673

https://bit.ly/3nOOQ0N

، اصفهان , (اخبار رسمی): با توجه به شرایط سخت اقتصادی، کالاهای فرهنگی از جمله اسباب بازی از سبد خانواده ها حذف شدند؛ این در حالی است که بازی آز اهمیت بالایی در زندگی کودک برخوردار است. یکی از راهکارها برای این مشکل ساخت دست سازه های سرگرم کننده یا آموزشی برای بازی با کودکان است.

چرا دست سازه بسازیم؟
چرا دست سازه بسازیم؟

هر چند داشتن اسباب بازی های متنوع و گرانقیمت، فخر بسیاری از پدر و مادرها شده است، اما ساختن اسباب بازی، هم به اقتصاد خانواده کمک میکند و هم مهارت ها و خلاقیت های فرزندان را افزایش می دهد.

در روزگاری به سر می بریم که شرایط سخت اقتصادی سبد مصرف خانوار را دچار تغییر و جابه جایی کرده است. جهت گیری غلط دولت در مسائل اقتصادی ، و گره زدن همه مسائل به توافق هسته ای و بی اعتنایی دولتمردان غربگرا به توانمندیها و ظرفیتهای عظیم داخلی ، و عدم حمایت مسئولین از تولید ، و .... ریشه این تنگی ‌معیشت و راز پیدایش این نابسامانیهای اقتصادی میباشد. در شرایط سخت اقتصادی متاسفانه اولین کالاهایی که از سبد خانوار حذف می شوند، کالاهای فرهنگی هستند که در زمره کالاهای اساسی قرار نمی گیرند.

یکی از کالاهای فرهنگی در سبد خانواده ها، اسباب بازی ها هستند. اغلب والدین به اهمیت بازی و اسباب بازی واقف هستند اما وقتی در بند تهیه آنچه میخورند و میپوشند میشوند، طبیعتاً از اولین کالاهایی که از لیست خرید خانواده حذف می شود، اسباب بازی ها هستند.

برای این معضل راهکارهای متنوعی قابل پیش بینی و ارائه هست.

یکی از راهکارهای تامین اسباب بازی با رویکرد مدیریت اقتصاد خانواده، ساختن اسباب بازی توسط کودکان با همراهی بزرگ ترهاست.

هر چند داشتن اسباب بازی های متنوع و گرانقیمت، فخر بسیاری از پدر و مادرها شده است، اما ساختن اسباب بازی، هم به اقتصاد خانواده کمک میکند و هم مهارت ها و خلاقیت های فرزندان را افزایش می دهد.

ساخت دست سازه برای بازی و آموزش با اقبال بسیاری روبه رو شده است و طرفداران بیشماری بین فرزندان و والدین پیدا کرده است. مخصوصا دست سازه هایی آموزشی که در حین بازی، اطلاعاتی را به دانش بازیکن می افزاید. یا دست سازه هایی که با چاشنی خلاقیت با وسایل دور ریختنی ساخته می شود.

کافی است تصمیم بگیریم کنار فرزندمان اوقات خوشی را سپری کنیم و بعد ببینیم چه وسایل و امکاناتی در اختیار داریم؛ در مرحله بعد باید بدانیم قصدمان از ساخت دست سازه، صرفا ایجاد لحظات شاد و مفرح است یا قرار است بازی با آموزش آمیخته شود، که در این صورت باید برای خود مشخص کنیم که چه مفهوم یا مفاهیمی را تصمیم داریم با بازی به کودک یاد دهیم و در نهایت با عجین کردن خلاقیت و دانش و   میتوان دست سازه ای زیبا و کاربردی برای بازی و آموزش ساخت.

مثلا میتوانید با برش های پازلی یک تصویر را به پازلی برای بازی بدل کنید یا حتی با بریدن کاغذ به شکل ماهی و زدن گیره کاغذ به آن و ساختن قلاب با نخ و آهنربا، بازی ماهیگیری را انجام دهید

همچنین برای یادگیری مفاهیم ریاضی ساعت یا چرتکه خانگی و ... بسازید.

به امید اینکه به جای خرید مداوم اسباب بازی یا خرید اسباب بازی های لوکس که فقط در ویترین کمد بچه ها جا دارد، زمانی را به ساخت اسباب بازی با فرزندان اختصاص دهیم.

مریم امینی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازی هم بازی

بازی هم بازی نامی است که گروه تبلیغی ریان زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با این نام در فضای مجازی برای ترویج مصرف کالای فرهنگی و کمک به انتخاب های بهتر در این عرصه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح