اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910174850215673

هزار راه برای کتاب خواندن

کاش کتاب خوان باشیم!

کد: 139910174850215673

https://bit.ly/35r9r48

، اصفهان , (اخبار رسمی): نمایشگاه مجازی کتاب، فرصتی برای همه افراد برای بازدید فراهم کرده است. اگر علاقه مند به کتاب خواندن باشید می توانید نسخه های الکترونیک رایگان یا ارزان تهیه کنید یا کتاب صوتی گوش دهید وگرنه بهانه‌ها فراوانند.

کاش کتاب خوان باشیم!
کاش کتاب خوان باشیم!

در حوزه کتاب و مطالعه اگر مجازی شدن باعث کاهش هزینه های اقتصادی خانواده ‌شود، امری خوب به نظر می رسد؛ زیرا غالباً نسخه های الکترونیک از نسخه‌های چاپی ارزان تر هستند.

همان طور که ایوب دهقانکار، مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و مدیر اجرایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، در گفت و گویی خبر داده  است نمایشگاه و فروشگاه کتاب تهران، که سال گذشته به دلیل کرونا تعطیل شد؛ امسال به صورت مجازی برگزار می شود.

این بدان معنی است که هرکس تمایلی به بازدید از نمایشگاه کتاب داشته باشد و ساکن تهران نباشد، لازم نیست مانند سال‌های گذشته سختی مسیر را به جان بخرد و به تهران سفر کند. می تواند در خانه بنشیند و هر چقدر دوست دارد در دنیای کتاب ها غرق شود و آن ها را ببیند و در این بازدید مجازی با خانواده همراه باشد و با هم بخش های مورد علاقه و موضوعات متناسب را از نظر بگذرانند.

البته امیداوریم که زیرساخت ها به خوبی فراهم شده باشد و برای این بازدید مجازی از دنیای نوشته ها و رنگ ها اختلالی پیش نیاید. چرا  که نمایشگاه کتاب برای اولین بار است که در این مسیر، یعنی مجازی شدن پاگذاشته است.

البته بسیاری از فعالیت ها رو به مجازی شدن هستند، که این امر محاسن و معایب خود را دارد و مسئله ای که این موضوع را سرعت بخشیده، حضور ویروس کروناست که بسیاری از فعالیت ها مانند فعالیت های آموزشی و حتی برخی مشاغل را به سوی فضای مجازی سوق داده است.

درحوزه کتاب و مطالعه، اگر مجازی شدن باعث کاهش هزینه های اقتصادی خانواده ‌شود، امری خوب به نظر می رسد؛ زیرا غالباً نسخه های الکترونیک از نسخه‌های چاپی ارزان تر هستند و در ضمن برخی کتب با اجازه ناشرین، در قالب نسخه های پی دی اف، به طور رایگان در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

با توجه به این که سال هاست مسئولین و برخی مردم گلایه دارند که سرانه مطالعه با کاهش شدید مواجه است و فرهنگ کتابخوانی از رونق افتاده است، باید اشاره کرد که مخصوصاً اکنون که با شرایط سخت اقتصادی که معلول حضور کرونا، همراه با بی تدبیری های دولت است؛ دیگر خرید کالاهای فرهنگی از جمله کتاب از فهرست خرید خانواده ها کنار گذاشته شده است.

خوش بختانه اکنون بسیاری از سایت‌های فروش کتاب، تعدادی نسخه الکترونیک رایگان نیز عرضه می کنند یا برخی کتاب ها را با قیمت های اندک برای مطالعه قرار می دهند.

نام برخی از سایت هایی که اختصاصاً نسخه های مجازی کتاب را ارائه می دهند، از این قرار است: سایت و اپلیکیشن طاقچه، سایت و اپلیکیشن فیدیبو و سایت های تک بوک، کتابناک، پارس بوک و ....

البته راه های جذاب تری نیز برای تعامل با دنیای کتاب ها وجود دارد و یکی از این راه ها شنیدن کتاب هاست؛ که با استقبال خوبی نیز از سوی مخاطبان مواجه شده است. برای این منظور هم برخی کتب صوتی به صورت رایگان و برخی دیگر با دریافت هزینه در سایت ها موجود هستند و می‌توان با گوش سپردن و دل سپردن به آن ها وارد دنیای کتاب شد.

شاید بتوان گفت بیشتر بهانه ها برای کتاب نخواندن، با این طرح ها دیگر رنگ باخته اند و حرفی برای گفتن ندارند.

درنهایت سخن اینکه کاش کتابخوان باشیم؛ چون برای خواندن آن حتماً راهی مناسب با شرایط شخصی و خانوادگی خود پیدا می کنیم و اگر تمایلی به کتاب خواندن نداشته باشیم و به دنبال بهانه و حاشیه بگردیم، هرچقدر هم روند مطالعه سهل تر و ساده تر شود، تاثیری بر کتابخوان شدن مان ندارد و همچنان خواهیم گفت که هزینه و وقتی برای کتاب ندارم!

مریم امینی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازی هم بازی

بازی هم بازی نامی است که گروه تبلیغی ریان زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با این نام در فضای مجازی برای ترویج مصرف کالای فرهنگی و کمک به انتخاب های بهتر در این عرصه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

رسانه‌ها | نشریات و کتاب