اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909224806015673

در حین تماس تلفنی با کودکان بازی کنید.

بازی های تلفنی

کد: 139909224806015673

https://bit.ly/3refH8z

، اصفهان , (اخبار رسمی): در تماس تلفنی میتوان بازی هایی از جمله بازی های حدس زدنی، بازی های نمایشی، بازی گروه موزیک خانوادگی و انواع بازی با قافیه ها را انجام داد. حال که به خاطر کرونا شرایط دید و بازدید مهیا نیست، این بازی ها را حتما تجربه کنید.

بازی های تلفنی
بازی های تلفنی

میشود با یک تماس تلفنی که حتی فقط تماسی صوتی باشد، برخی بازی ها را انجام داد.

در بین تماس تلفنی میتوان بازی هایی از جمله انواع بازی های حدس زدنی، بازی های نمایشی، بازی گروه موزیک خانوادگی و انواع بازی با قافیه ها را انجام داد. لطفا از این بازی ها غافل نشوید.

همیشه مرسوم بود در دید و بازدید عید علاوه بر این که کودکان با یکدیگر بازی میکردند، بزرگترها هم با کودکان برخی بازی ها را انجام می دادند.

حال که قرار است عید دیدنی امسال، عید شنیدنی و دید و بازدید تلفنی باشد، بد نیست باهم مرور کنیم آیا می توان از پشت تلفن هم بازی کرد؟

بله میشود با یک تماس تلفنی که حتی فقط تماسی صوتی باشد، برخی بازی ها را انجام داد.

مثلا در طی یک تماس تلفنی بخواهید کودک برای شما یک نقاشی غافلگیر کننده بکشد و در تماسربعدی شما باید با راهنمایی های کودک حدس بزنید که چه چیزی کشیده است؛ این بازی علاوه بر مهارت دست ورزی و تقویت ذوق هنری کودک، باعث میشود کودک درست توصیف کردن را بیاموزد و بتواند مسئله ای را خوب تشریح کند.

البته بازی حدس زدن را میتوان با شکل های مختلف و در ساده ترین صورت به شکل معمایی انجام داد.یا آن را پیچیده تر کرد مثلا به کودک بگوئید حدس بزن من الان دارم تو خونه خودمون به چی نگاه میکنم؟

همچنین میتوانید نمایش بازی را با هم انجام بدهید، مثلا داستانی که کودک بلد هست را با هم اجرا کنید مثل داستان بزبزقندی و کودک نقش حبه انگور را ایفا کند  یا اینکه داستانی برای کودک بخوانید و از کودک بخواهید درر حین راستان صدای شخصیت های داستان را اجرا کند، مثلا در  داستانی که شخصیت گربه دارد ، با گفتن نام گربه، کودک میومیو بگوید ؛ این بازی به ظاهر ساده تاثیر شگرفی بر برای حافظه و سرعت عمل دارد و یک همراهی لذت بخش را به قلب ها می آورد.

شاید بگوئید بچه ها حوصله شنیدن قصه صرفا صوتی را ندارند، البته بسیاری از کودکان اگر شرایط فراهم باشد از یک قصه فقط صوتی هم استقبال میکنند اما اگر کودک شما فعلا حوصله شنیدن بخواهید بزرگتر ها بین داستان از بچه ها راجع به آنچه تعریف کردند، سوال کنند و ترفند دیگری که میتوان به آن متوسل شد این است که داستانی که تعریف میشود به جای پیروی از واقعیت های منطقی، کمی مسخره و احمقانه به نظر برسد تا داستان گویی با تفریح و شادی بیشتر همراه شود.

یک بازی جذاب تلفنی دیگر این است که از کودک بخواهید یک قطعه صوتی برای شنونده خود اجرا کند. میتوانید خودتان هم با او همراهی کنید و یک گروه موسیقی خانگی با جغجغه ها ، قاشق ها ، خودکار و دفترهای در حال ورق خوردن ، اشیائی که با دانه های حبوبات پر شده اند و .... برگزار کنید. حتی میشود و والدین نوازنده و کودک خواننده آهنگ باشند.

شنیدن قافیه ها لذت بخش هست برای همین شنیدن اشعار و سرود ها و حتی آیات کلام خداوند برای افراد شیرین است.

بازی های مختلفی با قافیه ها قابل طراحی هستند مثلا چند کلمه هم قافیه بگوئید که در بین آنها یک کلمه ناهماهنگ هست تا کودک آن را حدس بزند؛ مثلا در بین دود و رود و چوب ، کلمه چوب را باید اعلام کند. با توجه به سن کودک تعداد کلمات را میتوان بیشتر یا کمتر کرد.

نوع دیگر بازی با قافیه بازی " من اینو میگم ، تو چی میگی " هست؛ مثلا من میگم کتابه؟ مثلا کودک پاسخ میدهد نه کبابها یا من میگویم سوپه؟  و کودک به طور مثال میگوید نه توپه و به همین شکل ادامه دهید.

کودکان از در خانه بودن خسته میشوند، اگر کودک دارید حتما بسترهای این مدل تماس های تلفنی با اقوام و آشنایان را فراهم کنید و اگر ندارید حتما سعی کنید در عید شنیدنی با کودکان یکی دو بازی تلفنی انجام دهید.

مریم امینی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازی هم بازی

بازی هم بازی نامی است که گروه تبلیغی ریان زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با این نام در فضای مجازی برای ترویج مصرف کالای فرهنگی و کمک به انتخاب های بهتر در این عرصه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | روانشناسی و موفقیت