اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909224805315673

از بازی کودکم با وسایل کابینت ها خسته شدم!

مدیریت بازی با وسایل کمد و کابینت ها

کد: 139909224805315673

https://bit.ly/38livbp

، اصفهان , (اخبار رسمی): بازی با وسایل کمد و کابینت باعث رشد و تکامل شخصیت کودک می شود. والدین به خاطر خطرات و احتمال ضرر اجازه این بازی ها را نمی دهند. بهتر است کابینت ها را دو دسته کنیم: ممنوعه و قابل دسترس و برای هر کدام اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیریت بازی با وسایل کمد و کابینت ها
مدیریت بازی با وسایل کمد و کابینت ها

بازی با وسایل خانه، برای کودکان نوپا موجب رشد خلاقیت و تخیل می‌شود و برای کودکان بزرگتر به آموزش این موارد کمک می کند: شمارش، برنامه ریزی، سازماندهی، مهارت های زندگی، داشتن استقلال و اعتماد به نفس

حتما تا به حال با این صحنه مواجه شده اید که کودکی وسایل کمد و کابینت را بیرون ریخته و سخت مشغول بازی است و اگر هم تا کنون این اتفاق را به چشم ندیده اید احتمالا از اطرافیان شنیده باشید. اما چرا؟!

چرا بچه ها تمایل به بازی با وسایل کمد و کابینت دارند؟

بچه ها دوست دارند به جاهایی که بزرگتر ها سر و کار دارند، سرک بکشند.

این بازی یکی از انواع بازی های تقلیدی و نمادین است که کودک به مرور با رشد سنی و عقلی که به دست می آورد، آن را با نظم تر و عاقلانه تر انجام میدهند که نمونه آن خاله بازی در میان دختران است.

دلایل لزوم بازی کودک با وسایل کمد و کابینت ها

خوب است بدانیم بازی با وسایل کمد و کابینت باعث رشد و تکامل شخصیت کودک می شود.

نکته دیگر که بهتر است به خود یادآوری کنیم این است که ما به راحتی به کودک موبایل و تبلت میدهیم در حالی که میدانیم گاهی موجب خشونت، اعتیاد به بازی، آسیب به چشم ها و حتی آسیب های مغزی می شود ؛ اما بازی کردن کودک با وسایل خانه را برای کودکان ممنوع میکنیم.

بازی با وسایل آشپزخانه و به صورت کلی وسایل خانه، برای کودکان نوپا موجب رشد خلاقیت و تخیل می‌شود و برای کودکان بزرگتر به آموزش این موارد کمک می کند: شمارش ، برنامه ریزی ، سازماندهی ، مهارت های زندگی ، داشتن استقلال و اعتماد به نفس

چرا والدین اجازه بازی کودکان با وسایل کمد و کابینت ها را نمیدهد؟

شاید بتوان برای این مسئله ۲ دلیل عمده ذکر کرد:

یکی خطر برای کودک به خاطر وسایل خطرناک مانند ابزارهای تیز و برنده یا وسایل سنگین یا هر وسیله دیگر که امکان دارد کودک حین بازی با آن آسیب ببیند

دلیل دیگر والدین به خاطر ضررهای احتمالی به وسایل قدیمی یا ارزشمندِ کابینت ها و یا آسیب به مدارک و اسناد با ارزشِ موجود در کمد ها است.

حال چه باید کرد؟

برای حل مشکلات مطرح شده، راه حل های ساده ای قابل پیش بینی است ؛ برای مثال:

می توان وسایل ارزشمند و یا وسایل خطرناک را در طبقاتی از کمد و کابینت قرار دهیم که دست کودکان به آن ها نرسد.

دسترسی کودکان به کمد و کابینت هایی که وسایل ممنوعه برایشان در آن ها قرار دارد را با قفل های کودک موجود در بازار یا با کمک کش یا بستن نوار پارچه ای به دستگیره های کمد ، قطع کنید.

مطمئن باشید که بعد مدتی که درب کمد یا کابینتی را بستید ، مقاومت کودک برای بازکردن آن کاهش می یابد و به سراغ کمد و کابینت هایی می رود که درب آنها باز است و یا توان باز کردن آن ها را دارد.

مسئله مهمی که باقی میماند این است که در کمد و کابینتی که دسترسی آن را برای کودک آزاد قرار داده ایم چه وسایلی قرار دهیم؟ میتوانید ظروف پلاستیکی رنگی شامل کاسه و بشقاب و چند عدد کفگیر و ملاقه کوچک چوبی یا پلاستیکی قرار دهید و مطمئن باشید که اگر انتخاب های خوبی انجام بدهید، کودکتان ساعت ها با آن وسایل سرگرم خواهد شد.

حتی می توانید برخی ظروف انتخابی خود را که بی خطر هستند را در کمد خود کودک قرار دهید چون برخی کودکان در این شرایط دیگر سراغ کمد ها و کابینت ها نمی روند.

توصیه میکنم با هر راهکاری که میدانید و توان اجرایش را دارید ، اجازه بازی کودک را با برخی وسایل و ظروف بدهید و آن ها را از لذت بازی در دنیای خیالی محروم نکنید.

مریم امینی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

بازی هم بازی

بازی هم بازی نامی است که گروه تبلیغی ریان زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با این نام در فضای مجازی برای ترویج مصرف کالای فرهنگی و کمک به انتخاب های بهتر در این عرصه فعالیت می کند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سرگرمی و تفریح | روانشناسی و موفقیت