اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910084836414191

پارچه سیلیکون چیست ؟

کد: 139910084836414191

https://bit.ly/3mTQkWj

، تهران , (اخبار رسمی): پارچه سیلیکون از انواع پارچه نسوز است که جهت عایق کاری حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد . متریال اصلی تشکیل دهنده این محصول پارچه فایبرگلاس است که قادر به تحمل حرارت 650 درجه سانتیگراد میباشد.به جهت حفظ حرارت بهتر از سیلیکون نیز در ساختار این محصول استفاده میشود.

پارچه سیلیکون چیست ؟
پارچه سیلیکون چیست ؟

از پارچه نسوز سیلیکون نیز جهت پرده حرارتی نیز استفاده میشود .

پارچه نسوز سیلیکونی یا همان پارچه فایبرگلاس با روکش سیلیکون، که با نام برزنت نسوز هم شناخته می‌شود، یک محصول فاقد آزبست و کاملاً غیر سمی بوده که در برابر سایش، آتش، آب و اشعه آلفا، ایکس و ماورا بنفش مقاوم است. از این پارچه نسوز، غالباً به عنوان روکش و پد عایق حرارتی متحرک، در و پرده آتش نشانی استفاده می‌کنند. به کارگیری سیلیکون در این پارچه، باعث بهبود چشمگیر انعطاف پذیری در آن می‌شود و همین امر، موجب استفاده گسترده از این محصول زیست محیطی در صنایع مختلف گردیده است.

برای دریافت مشاوره و یا خرید و دریافت پارچه نسوز سیلیکون، با ضخامت‌ها و ابعاد گوناگون در سرتاسر ایران، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.

در حال حاضر، تنوع وسیعی از پارچه‌های نسوز در بازار وجود دارد. این پارچه‌های بافته شده از نخ‌های نسوز، به دلیل تحمل بالا در برابر گرما، کاربرد گسترده‌ای در صنعت عایق بندی دارند. علاوه بر این، با توجه به ماده یا مواد نسوز به کار گرفته شده برای تولید هر یک از این پارچه‌ها، هر کدام ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به تحمل ساییدگی، فشار و حفظ خواص شیمیایی در شرایط گوناگون اشاره نمود که شدت و ضعف هر شاخصه، بستگی به مواد سازنده‌ آن پارچه دارد. در برخی موارد نیز، می‌توان پارچه‌ها را با سیم فلزی تقویت کرد و یا آن‌ها را با یک لایه رزین یا ماده نسوز دیگر پوشاند تا ویژگی‌هایشان را بهبود بخشید. برای انتخاب پارچه نسوز مناسب، توجه به وجود تناسب میان مشخصات و توان پارچه، با نیازها و شرایط محیطی محل نصب آن، بسیار اهمیت دارد. در غیر این ‌صورت، ممکن است صرف هزینه‌های گزاف عایق بندی، نتیجه‌ دلخواه را در بر نداشته باشد و یا حتی منجر به آسیب دیدن قطعات گردد.

یکی از پارچه نسوز محبوب در بازار، پارچه فایبرگلاس پوشیده شده با رزین سیلیکون می‌باشد. استحکام الیاف فایبرگلاس و تحمل بالای آن در برابر حرارت و عوامل شیمیایی، در کنار مقاومت سیلیکون در برابر اصطکاک، آب، کشیدگی و اشعه آلفا، مادون قرمز و ایکس، موجب استفاده گسترده از این محصول در حوزه‌های گوناگون گردیده است.

همان گونه که پیش‌تر اشاره شد، ماده نسوز اصلی در بافت این پارچه، الیاف شیشه یا فایبرگلاس می‌باشد. این الیاف، با مقاومت حرارتی بالای خود تا 1202 درجه فارنهایت، به عنوان یک ماده ضد آتش شناخته شده و حتی زمانی که در معرض شعله است، دود سمی منتشر نمی‌نماید. این الیاف مقرون به صرفه، استحکامی فوق‌العاده و قابل مقایسه با فولاد داشته و همچنین نمی‌پوسد. از دیگر مزایای الیاف نسوز فایبرگلاس می‌توان به توان عایق بندی الکتریکی آن در شرایط مختلف و حتی در ضخامت کم اشاره نمود. داشتن این ویژگی‌ها باعث شده تا الیاف فایبرگلاس را برای عایق بندی قطعات مختلف و دوخت پارچه و البسه ایمنی به کار بگیرند.

از سوی دیگر، رزین لاستیک سیلیکون، در کنار نچسب بودن، دارای قدرت عایق بندی حرارتی و الکتریکی به صورت همزمان است و به همین دلیل در زمینه‌های گوناگونی مانند بهداشت، حمل و نقل، هوافضا و الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آغشته نمودن یک یا هر دو روی پارچه فایبرگلاس به رزین سیلیکون، در برزنت نسوز چند دلیل دارد. اول اینکه با این‌ کار، انعطاف پذیری و استحکام پارچه نسوز، به طرز قابل توجهی افزایش می‌یابد. علت دیگر این است که خواص فیزیکی الیاف سیلیکون، تنها نقطه ضعف آن محسوب می‌گردد که در ترکیب آن با الیاف فایبرگلاس برطرف خواهد شد.

نکته‌ای که باید در مورد این پارچه مد نظر قرار بگیرد، این است که در حالی که پارچه نسوز فایبرگلاس، دارای تحمل حرارتی تا حدود 1000 درجه فارنهایت است، پارچه فایبرگلاس پوشیده شده با رزین سیلیکون، قادر به تحمل دما تا 550 درجه فارنهایت می‌باشد. با این وجود، برزنت نسوز، انعطاف پذیری بسیار مطلوبی دارد و پوشش سیلیکونی این پارچه، علاوه بر تحمل حرارتی، به مقاومت در برابر آب و روغن، و انتشار دود کم در هنگام مواجهه با آتش کمک می‌کند. انعطاف پذیری، سهولت در برش و مقاومت در برابر پارگی، جزو مزایای این پارچه نسوز محسوب می‌گردد.

مطالعه دو مقاله پارچه نسوز فایبرگلاس و پارچه نسوز سیلیکون از وب‌سایت نسوز صنعت پارس، می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره جزئیات و ویژگی‌های بیشتر این دو پارچه نسوز، در اختیارتان قرار دهد.

پارچه سیلیکونی ، با توجه به مزایای متعددی که به علت استفاده همزمان از الیاف شیشه و رزین سیلیکون در آن به وجود آمده، به یکی از محبوب‌ترین محصولات نسوز به کار گرفته شده به منظور عایق بندی قطعات و تجهیزات صنعتی تبدیل گردیده است. برخی از این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • انعطاف پذیری خیره کننده
  • کاهش اصطکاک و نچسب بودن
  • مقاومت در برابر آب و روغن، و حفظ خواص در بیشتر محیط‌های اسیدی و قلیایی
  • حفظ عملکرد و بازده بالا در برابر اشعه‌های ایکس، آلفا و مادون قرمز
  • خواص مکانیکی و مقاومت مطلوب در برابر کشیدگی و ساییدگی
  • تحمل حرارتی در پارچه سیلیکونی، متفاوت بوده و بین 572 تا 1202 درجه فارنهایت می‌باشد. مقاومت حرارتی سیلیکون، 572 درجه فارنهایت و مقاومت حرارتی الیاف فایبرگلاس، 1202 درجه فارنهایت می‌باشد. بنابراین، بسته به این که یک یا دو طرف پارچه فایبرگلاس به رزین سیلیکون آغشته گردد، آن سمت، قادر به تحمل دما تا 572 درجه فارنهایت خواهد بود.
  • این پارچه نسوز، ثبات ابعادی و ساختار خود را دمای منفی 58 درجه فارنهایت حفظ می‌نماید.

وجود مزایای فراوان و ویژگی‌های خیره کننده پارچه نسوز فایبرگلاس آغشته به رزین لاستیکی سیلیکون، موجب شده تا آن را برای اهداف متعدد و در صنایع گوناگون به کار بگیرند. چند نمونه از شاخص‌ترین کاربردهای این پارچه نسوز عبارتند از:

  • ساخت اتصالات انبساطی
  • تولید نوار نقاله
  • آب بندی کوره‌های القایی
  • تهیه پرده حرارتی برای کوره‌های صنعتی
  • ساخت پرده ضد آتش
  • تولید پد، کت و تشک عایق
  • دوخت تجهیزات و البسه ایمنی، مانند دوخت لباس و دستکش آتش‌نشانی
  • تولید کیسه نسوز برای مواد روغنی

پیشنهاد می‌شود تا در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی و مشاوره خرید برای پارچه نسوز سیلیکون، با ابعاد و ضخامت‌های مختلف، از وبسایت نسوز صنعت پارس بازدید نموده و یا با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسوز صنعت پارس

نسوز صنعت پارس در سال 1375 با افتتاح فروشگاه و نمایشگاه مرکزی خود در خیابان امیرکبیر جهت ارائه انواع مواد اولیه ، واشـر ، پلیمر ، شیلنگ ، قطعات صنعتی و عایق های حـرارتی و برودتی افتتاح و فعـالیت های خود را در راستای مشتری مداری و ارتباط با واحدهای صنعتی ، متمرکز نمود . پس از آن در راستای سیاست گذاری و بسترسازی رشد و توسعه در سال 1385 با لطف ایزد منان و با تهیه ماشین آلات پیشرفته جهت بافت پکینگ و تولید واشرهای آب بندی ، دبل جکت ، اسپیرال وُند و قطعات صنعتی با رعایت استانداردهای لازم و همچنین تکیه بر نیروی انسانی متخصص ، کارگاه خود را راه اندازی نمود . با این اقدام همگام با خود کفایی در عرصه تولید این محصولات ، توانست با کاهش هزینه ها ، افزایش کیفیت ، ایجاد فضای رقابتی و مشارکت فزاینده در پیشرفت های صنعتی و نهادینه کردن فرهنگ بومی سازی ، تاثیر به سزایی در ارتقای توان تولید داخلی ایجاد و جایگاه ویژه ای را در بازارهای داخلی جهت گسـترش تامین مواد اولیه و توسعه خدمات در اجـرای پروژه های مهم صنعتی کشور کسب نماید . این مجموعه با عنایت بی پایان پروردگار و با قصـد خدمت رسانی مضاعف و بهره گیری از افـراد مجرب و متخصص و رعایت قوانین ملی و بین المللی حاکم بر فعالیت های تجـاری و تعمیم این قوانین بر کلیه فعالیت های تجاری خود ، تا حال توانسته در زمینه های مشاوره ، طراحی و ساخت عایق های حـرارتی و برودتی و قطعات صنعتی ، با رویکرد حضـور در بازارهای داخـلی و توسـعه همکاری های استراتژیک با واحدهای تولیدی ، صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید