اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005175367714191

طناب‌های مقاوم بافته یا تابیده شده از الیاف نسوز

کد: 140005175367714191

https://bit.ly/2VzHcyu

، تهران , (اخبار رسمی): طناب‌های مقاوم بافته یا تابیده شده از الیاف نسوز، محصولاتی پر کاربرد در عرصه‌های گوناگون صنعت هستند که با نام نخ نسوز هم شناخته می‌شوند.

طناب  نسوز
طناب‌های مقاوم بافته یا تابیده شده از الیاف نسوز

این طناب‌ها، به دلیل استحکام بالا، عملکرد مناسب در شرایط آب و هوایی مختلف، توانایی در مهار فشارهای وارد شده و خواص شیمیایی مطلوب، به عنوان عایق در تجهیزات مختلف به کار گرفته می‌شوند. فروشگاه اینترنتی تامین گران صنعت، آماده ارائه مشاوره و فروش انواع طناب نسوز به سراسر کشور می‌باشد.

طناب نسوز، با سطح مقطع گرد تابیده و یا بافته می‌شود. بافتن یا تابیدن طناب، رابطه مستقیمی با هدف به کارگیری آن دارد. اگر انعطاف پذیری طناب در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد، الیاف را با تراکم کمتر می‌تابند. حال آن که، تراکم الیاف در صورت بافت طناب بیشتر خواهد بود و به طبع آن، استحکام بالاتری خواهد داشت.

در صورت نیاز به افزایش مقاومت طناب نیز، می‌توان آن را با سیم فلزی یا استیل ضد زنگ تقویت نمود. علاوه بر این، آغشته نمودن طناب نسوز به یک لایه روغن سیلیکون، انعطاف پذیری آن را افزایش داده و ضریب اصطکاک را کمتر خواهد کرد.

کاربرد اصلی طناب نسوز، هنگامی است که تجهیزات صنعتی در دمای بالا قرار دارند و درزگیری آن‌ها مستلزم استفاده از محصولی است که در برابر شعله، حرارت، فشار، کشش، سایش، پارگی، و خوردگی شیمیایی مقاوم باشد. انواع طناب نسوز، با برخورداری از ویژگی‌های ذکر شده، گزینه مناسبی برای آب بندی قطعات مختلف و افزایش طول عمر آن‌ها هستند. این امر، در نتیجه منجر به کم شدن هزینه‌های تعمیر و نگهداری خواهد شد.

در برخی موارد، خواص دی الکتریک مطلوب الیاف به کار رفته در تولید طناب، زمینه را برای استفاده از آن به عنوان عایق الکتریکی نیز فراهم می‌سازد. به این ترتیب، می‌توان موارد زیر را جزو شاخص‌ترین ویژگی‌های طناب یا نخ نسوز به شمار آورد:

عملکرد مثبت در شرایط آب و هوایی مختلف غیر قابل اشتعال و عدم انتشار دود سمی در مواجهه با آتش قادر به مهار فشارهای وارد شده به قطعات و جلوگیری از فرسایش تجهیزات خواص مکانیکی مطلوب و مقاومت نسبی در برابر کشش و پارگی حفظ بازده در بیشتر محیط‌های اسیدی و قلیایی، و مقاوم در برابر خوردگی شیمیایی در برخی موارد، خواص دی الکتریک مناسب و قدرت عایق بندی الکتریکی.

برخورداری از این مزایا، دلیل به کارگیری طناب نسوز در بخش‌های مختلف صنعت همچون تولید واشر حرارتی، درزگیری اجاق گازهای خانگی و صنعتی، آب بندی قطعات نیروگاهی، و حتی دوخت تجهیزات ایمنی می‌باشد.

 

عواملی همچون جنس، ابعاد و تراکم‌ برای انواع طناب یا نخ نسوز، انتخاب‌های متعددی را پیش روی صنعت‌گران قرار می‌دهد تا بر اساس نیازهای موجود، طناب نسوز مناسب با شرایط را انتخاب نمایند. اما حصول نتیجه دلخواه در عایق بندی، مستلزم انتخاب آگاهانه طناب نسوز و وجود هماهنگی میان ویژگی‌های آن با نیازهای محیط عایق بندی است.

برای این منظور، لازم است تا آشنایی بیشتری با انواع پر کاربردتر طناب نسوز داشته باشیم. در ادامه این مقاله، نگاهی اجمالی به چند نوع از شناخته شده‌ترین طناب‌های نسوز خواهیم انداخت. برای مطالعه بیشتر در این زمینه، می‌توانید به مقالات مرتبط با هر یک از این طناب‌ها، در وب‌سایت تامین‌گران صنعت، مراجعه بفرمایید.

طناب نسوز آزبست

این محصول قدیمی را از الیاف مقاوم و نفوذ ناپذیر آزبست تولید می‌کنند. آزبست، الیافی بلند و شمشیری شکل دارد.

در هم تنیدگی این الیاف، مقاومت بالایی در برابر روغن و مواد شیمیایی برای این محصول به ارمغان آورده است. آزبست، تحمل حرارتی بالایی داشته و در برابر نفوذ آب نیز مقاوم است. به همین دلیل، محصولات تولید شده از آن، تا اوایل قرن 20، جزو اولین انتخاب‌های صنعت‌گران در حوزه‌های مختلف بودند.

طی سالیان اخیر، به دلیل ملاحظات زیست محیطی، استفاده از محصولات تولید شده از آزبست، از جمله طناب نسوز آزبست، محدود به محیط‌هایی همچون موتورخانه‌ها و کوره‌ها شده که تماسی با انسان و محیط زیست ندارند.

طناب نسوز فایبرگلاس؛ این طناب را از الیاف شیشه یا فایبرگلاس، تولید می‌کنند که در عین وزن پایین، و انعطاف پذیری مطلوب، از استحکام بالایی نیز برخوردار است. عملکرد مثبت در شرایط آب و هوایی گوناگون، مقاومت در برابر کشش و پارگی، و همچنین، خواص شیمیایی قابل توجه، این محصول را به یکی از پر طرفدارترین طناب‌های نسوز بازار تبدیل نموده است.

برای تولید طناب نسوز فایبرگلاس، از شیوه بافتن و یا تابیدن استفاده می‌کنند. بافت طناب، به دلیل انسجام حاصل از تراکم بیشتر الیاف، استحکام بیشتری خواهد داشت. در مقابل، تراکم پایین الیاف در طناب تابیده شده، انعطاف پذیری بالاتری را برای آن به ارمغان خواهد آورد.

بنابراین، می‌توان ادعا کرد که هیچ یک از این دو نوع طناب نسوز، برتری نسبت به دو نوع دیگر ندارد و انتخاب هر یک، بستگی به نیاز موجود در محیط عایق بندی خواهد داشت.

 

در برخی موارد، سطح طناب فایبر گلاس را با یک لایه لاستیک سیلیکون می‌پوشانند. این امر، علاوه بر افزایش انعطاف پذیری و رسانایی الکتریکی طناب، مقاومت آن را در برابر اشعه‌های مضر بهبود می‌بخشد. البته، باید توجه داشت که افزودن سیلیکون به طناب نسوز فایبرگلاس، تحمل حرارتی آن را کاهش خواهد داد.

طناب نسوز سرامیکی

استفاده از الیاف بسیار مقاوم آلومینو سیلیکات یا همان سرامیک، در تولید این طناب نسوز، باعث گردیده تا تحمل حرارتی آن در حد خیره کننده‌ای بالا باشد و به بیش از 1000 درجه سانتیگراد برای استفاده طولانی مدت برسد.

این طناب نسوز هم مانند انواع دیگر آن، بسته با میزان اهمیت شکل پذیری و یا استحکام محصول نهایی، از طریق بافت و یا تابیدگی تولید می‌گردد.

در کنار عملکرد مثبت در دماهای بالا، طناب نسوز سرامیک، در برابر شوک حرارتی نیز مقاوم بوده و در مقابل خوردگی شیمیایی مصون می‌باشد. این طناب نسوز را به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد آن، بیشتر در محیط‌هایی به کار می‌گیرند که دمای بسیار بالایی داشته باشند.

از میان صنایعی که از مزایای طناب نسوز سرامیک بهره می‌برند، می‌توان به پالایشگاه‌ها، صنایع فولاد، و نیروگاه‌ها اشاره نمود.

پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مورد بحث، به مقاله طناب نسوز در وب‌سایت تامین‌گران صنعت، مراجعه بفرمایید.

همچنین می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید هر کدام از انواع طناب‌های نسوز، با متخصصین این فروشگاه اینترنتی، با شماره های درج شده در تماس باشید.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسوز صنعت پارس

نسوز صنعت پارس در سال 1375 با افتتاح فروشگاه و نمایشگاه مرکزی خود در خیابان امیرکبیر جهت ارائه انواع مواد اولیه ، واشـر ، پلیمر ، شیلنگ ، قطعات صنعتی و عایق های حـرارتی و برودتی افتتاح و فعـالیت های خود را در راستای مشتری مداری و ارتباط با واحدهای صنعتی ، متمرکز نمود . پس از آن در راستای سیاست گذاری و بسترسازی رشد و توسعه در سال 1385 با لطف ایزد منان و با تهیه ماشین آلات پیشرفته جهت بافت پکینگ و تولید واشرهای آب بندی ، دبل جکت ، اسپیرال وُند و قطعات صنعتی با رعایت استانداردهای لازم و همچنین تکیه بر نیروی انسانی متخصص ، کارگاه خود را راه اندازی نمود . با این اقدام همگام با خود کفایی در عرصه تولید این محصولات ، توانست با کاهش هزینه ها ، افزایش کیفیت ، ایجاد فضای رقابتی و مشارکت فزاینده در پیشرفت های صنعتی و نهادینه کردن فرهنگ بومی سازی ، تاثیر به سزایی در ارتقای توان تولید داخلی ایجاد و جایگاه ویژه ای را در بازارهای داخلی جهت گسـترش تامین مواد اولیه و توسعه خدمات در اجـرای پروژه های مهم صنعتی کشور کسب نماید . این مجموعه با عنایت بی پایان پروردگار و با قصـد خدمت رسانی مضاعف و بهره گیری از افـراد مجرب و متخصص و رعایت قوانین ملی و بین المللی حاکم بر فعالیت های تجـاری و تعمیم این قوانین بر کلیه فعالیت های تجاری خود ، تا حال توانسته در زمینه های مشاوره ، طراحی و ساخت عایق های حـرارتی و برودتی و قطعات صنعتی ، با رویکرد حضـور در بازارهای داخـلی و توسـعه همکاری های استراتژیک با واحدهای تولیدی ، صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید