اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001075068914191

کاربرد های نوار نسوز

کد: 140001075068914191

https://bit.ly/3ffP9QR

، تهران , (اخبار رسمی): نوار نسوز از جمله منسوجات نسوز است که جهت درزبندی و عایق کاری صنعتی و حرارتی مورد استفاده قرار میگیرد . مهمترین نوار های نسوز میتوان به نوار نسوز فایبرگلاس ، نوار نسوز سرامیک فایبر و نوار نسوز آزبست اشاره کرد .

کاربرد های نوار نسوز
کاربرد های نوار نسوز

نوارهای نسوز، شاخه‌ای از مواد نسوز هستند که طی سالیان اخیر، محبوبیت قابل توجهی در بین صنایع گوناگون به دست آورده‌اند. این محصولات که اغلب برای عایق بندی در دمای بالا به کار گرفته می‌شوند، علاوه بر کاهش چشمگیر میزان اتلاف انرژی، از صدمه دیدن تجهیزات، در مجاورت با گرما جلوگیری می‌نمایند. نوارهای نسوز، با مقاومت حرارتی بالا، عمدتاً برای عایق بندی حرارتی یا الکتریکی لوله‌ها، کابل‌ها و قطعات صنعتی به کار گرفته می‌شوند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید و دریافت انواع نوار نسوز در سرتاسر ایران، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.

عرض نوار نسوز که از کامپوزیت اکسید آلومینیوم تهیه می‌شوند، معمولاً بیش از 20 سانتیمتر نخواهد بود. استفاده از این کامپوزیت در تهیه نوارها، مقاومت آن‌ها را در برابر روغن‌های داغ افزایش می‌دهد. همچنین، سطح کامپوزیت را با الیاف سرامیک می‌پوشانند. این امر، علاوه بر افزایش قابل توجه مقاومت نوارهای نسوز در برابر گرما، انعطاف پذیری آن را نیز به طرزچشمگیری بهبود می‌بخشد.

برای نصب نوارهای نسوز روی قطعات، ابتدا باید آن‌ها را به آب و یا ترجیحاً ماده مخصوص مطوب سازی نوارها آغشته نمود. چرا که این محصولات، در ابتدا بسیار خشک هستند اما  با مرطوب شدن توسط ماده به خصوص، بسیار منعطف گردیده و به شکل قطعات مختلف در می‌آید. این میزان از انعطاف پذیری موجب می‌شود که نوار نسوز، حتی برای آب بندی قطعاتی با شکل‌های پیچیده هم مناسب باشد. به تدریج و با خشک شدن نوارها، آن‌ها دوباره استحکام خود را به دست آورده و نقاط اتصال را به خوبی عایق بندی می‌کنند.

بازده بالا در عایق بندی با نوارهای نسوز، موجب محبوبیت و استفاده گسترده از آن‌ها در حوزه‌های مختلف صنعت گردیده است. از این محصولات نسوز، به عنوان واشر و برای عایق بندی حرارتی لوله‌ها، دریچه‌ها، دیگ‌های بخار، کوره‌ها و اگزوزها بهره می‌برند. کاربرد دیگر نوار نسوز، برای عایق بندی الکتریکی قطعات و کابل‌ها است.

برای مطالعه درمورد جزئیات و ویژگی‌های بیشتر انواع نوار نسوز، توصیه می‌کنیم تا مقالات مرتبط را در وب‌سایت نسوز صنعت پارس مطالعه بفرمایید.

تنوع گسترده موجود در میان انواع نوارهای نسوز، که به واسطه جنس، ضخامت و تراکم الیاف آن‌ها حاصل می‌گردد، طیف گسترده‌ای از انتخاب را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. بنابراین انتخاب نوار نسوز مناسب، با توجه به میزان تحمل حرارتی مورد نیاز و شرایط محیطی، به هیچ وجه کار دشواری نیست. با این وجود، انتخاب نوار نسوز مناسب، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که در صورت عدم وجود تناسب میان نیازهای موجود و ویژگی‌های نوار نسوز به کار گرفته شده، ممکن است علیرغم صرف هزینه‌های گزاف، صدمات جبران ناپذیری به قطعات و تجهیزات وارد شود. برای آشنایی بیشتر با انواع نوارهای نسوز و مشخصات آن‌ها، نگاهی کوتاه به شناخته شده‌ترین آن‌ها خواهیم انداخت:

        • نوار آزبست: ماده اولیه در تولید این محصول نسوز، الیاف بلند و با استحکام آزبست است که به خاطر در هم تنیدگی الیاف شمشیری شکلش، صرفه جویی چشمگیری در مصرف انرژی به همراه دارد. الیاف آزبست، از اواخر قرن 19 و به مدت صد سال، در صدر پر استفاده‌ترین الیاف نسوز به کار گرفته شده در صنعت قرار داشت. اما با مشخص شدن سمی بودن غبار آزبست و بروز بیماری‌های ریوی در صورت داشتن تماس با آن، امروزه استفاده از این ماده نسوز، محدود به اماکنی مانند موتورخانه‌ها و کوره‌ها گردیده که در دسترس انسان و تماس با محیط زیست نباشد. همچنین، متخصصین تلاش می‌کنند تا حد امکان، جایگزین‌های مناسب را با تحمل حرارتی مشابه آزبست و خواص مشابه، به صنعت‌گران معرفی نمایند. اما در صورتی که بنا به هر دلیلی، استفاده از نوار نسوز آزبست، تنها گزینه موجود باشد، می‌توان از نوارهایی با عرض 1.5 تا 5 سانتیمتر، و مقاومت حرارتی 1022 درجه فارنهایت استفاده نمود. نوار سرامیکی: ماده اولیه در تولید این محصول نسوز، الیاف سرامیک است که دارای بالاترین مقدار تحمل حرارتی در بین مواد نسوز شناخته شده است. داشتن مقاومت بالا در برابر گرما تا 2192 درجه فارنهایت و استحکام بالای الیاف سرامیک، باعث شده تا نوار نسوز سرامیک، یکی از بهترین جایگزین‌های نوار آزبستی به شمار بیاید؛ زیرا الیاف سرامیک، برعکس آزبست، هیچ ضرری برای سلامتی انسان و محیط زیست ندارند. در صورت نیاز به استحکام بیشتر در این نوار نسوز، آن را با سیم مسلح می‌نمایند. پوشاندن نوار سرامیک با یک لایه آلومینیوم نیز، به تقویت خواص مکانیکی آن کمک خواهد کرد. این نوع از نوارهای نسوز که غالباً در حوزه پتروشیمی کاربرد دارند، معمولاً با عرض کمتر از 10 سانتیمتر تهیه می‌شود.
        • نوار فایبرگلاس : این عضو از خانواده بزرگ نوارهای نسوز را می‌توان پر استفاده‌ترین ماده نسوز به جای آزبست نامید. داشتن مقاومت گرمایی نزدیک به آزبست، در کنار مقاومت در برابر کشش و سایش، و استحکام مطلوب حاصل از بافت تار و پودی الیاف شیشه یا فایبرگلاس و قیمت مقرون به صرفه، در این محبوبیت بی تاثیر نیستند. گاهی نیز برای تقویت ویژگی‌های مثبت نوار نسوز فایبرگلاس، آن را با یک لایه آلومینیوم می‌پوشانند. در شرایطی که نیاز به اطمینان از اتصال کامل نوار نسوز فایبرگلاس به قطعه وجود داشته باشد، یک سمت این نوار نسوز را به چسب مخصوص آغشته می‌نمایند. این محصول پر طرفدار که علاوه بر حوزه عایق بندی، برای تهیه و دوخت تجهیزات و لباس‌های ایمنی، از جمله لباس‌های آتش نشانی نیز کاربرد دارد، اغلب با عرض کمتر از 10 سانتیمتر تولید می‌گردد. نوار گرافیت: نوارهای تولید شده از الیاف گرافیت خالص، در برابر دماهای بالا تا 1292 درجه فارنهایت مقاوم خواهند بود. همچنین، به واسطه استفاده از الیاف نسوز گرافیت در تولید این محصول، نوار گرافیت نیز از انعطاف و شکل پذیری قابل توجهی برخوردار است. انتقال پایین حرارت در نواز نسوز گرافیت، امکان به کارگیری آن را در محیط‌های گازی، روغن و آب داغ فراهم نموده است. همچنین، در صورت نیاز به اطمینان از اتصال کامل این نوار نسوز به قطعات، گاهی یک سمت آن را به چسب مخصوص آغشته می‌نمایند. عرض این محصول، معمولاً از 2.5 سانتیمتر تجاوز نمی‌کند.

پیشنهاد می‌شود تا در صورت نیاز به اطلاعات کامل‌تر و مشاوره خرید انواع نوار نسوز، با ابعاد و ضخامت‌های مختلف، از وبسایت www.nasoozsp.com بازدید نموده و یا با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسوز صنعت پارس

نسوز صنعت پارس در سال 1375 با افتتاح فروشگاه و نمایشگاه مرکزی خود در خیابان امیرکبیر جهت ارائه انواع مواد اولیه ، واشـر ، پلیمر ، شیلنگ ، قطعات صنعتی و عایق های حـرارتی و برودتی افتتاح و فعـالیت های خود را در راستای مشتری مداری و ارتباط با واحدهای صنعتی ، متمرکز نمود . پس از آن در راستای سیاست گذاری و بسترسازی رشد و توسعه در سال 1385 با لطف ایزد منان و با تهیه ماشین آلات پیشرفته جهت بافت پکینگ و تولید واشرهای آب بندی ، دبل جکت ، اسپیرال وُند و قطعات صنعتی با رعایت استانداردهای لازم و همچنین تکیه بر نیروی انسانی متخصص ، کارگاه خود را راه اندازی نمود . با این اقدام همگام با خود کفایی در عرصه تولید این محصولات ، توانست با کاهش هزینه ها ، افزایش کیفیت ، ایجاد فضای رقابتی و مشارکت فزاینده در پیشرفت های صنعتی و نهادینه کردن فرهنگ بومی سازی ، تاثیر به سزایی در ارتقای توان تولید داخلی ایجاد و جایگاه ویژه ای را در بازارهای داخلی جهت گسـترش تامین مواد اولیه و توسعه خدمات در اجـرای پروژه های مهم صنعتی کشور کسب نماید . این مجموعه با عنایت بی پایان پروردگار و با قصـد خدمت رسانی مضاعف و بهره گیری از افـراد مجرب و متخصص و رعایت قوانین ملی و بین المللی حاکم بر فعالیت های تجـاری و تعمیم این قوانین بر کلیه فعالیت های تجاری خود ، تا حال توانسته در زمینه های مشاوره ، طراحی و ساخت عایق های حـرارتی و برودتی و قطعات صنعتی ، با رویکرد حضـور در بازارهای داخـلی و توسـعه همکاری های استراتژیک با واحدهای تولیدی ، صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید