اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910174850514191

انواع ورق کلینگریت چیست

کد: 139910174850514191

https://bit.ly/3pYrR49

، تهران , (اخبار رسمی): ورق کلینگریت به گروهی از ورق های آزبستی میگویند که قادر به تحمل حرارت 650 درجه سانتیگراد میباشد . ورق کلینگریت به دو مدل سیم دار و بدون سیم تقسیم میشود . از ورق کلینگریت جهت تولید واشر و عایق کاری حرارتی استفاده میشود .

انواع ورق کلینگریت چیست
انواع ورق کلینگریت چیست

در این مقاله قصد داریم تا به مطالعه ورق نسوز کلینگریت، تفاوتش با ورق آزبست و علت این تفاوت‌ها بیندازیم. ماده اولیه برای تولید ورق کلینگریت، پودر آزبست می‌باشد اما به منظور مهار غبار سمی آزبست و همچنین تقویت خاصیت انعطاف پذیری، سطح این ورق را به رزین لاستیکی مخصوصی آغشته می‌کنید.

برای دریافت مشاوره و یا خرید و دریافت ورق نسوز کلینگریت، با ضخامت‌ها و ابعاد گوناگون در سرتاسر ایران، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.

تعداد و تنوع موجود در میان ورق‌های نسوز، با توجه به جنس، ضخامت و ابعاد گوناگون، انتخاب را برای خریداران بسیار آسان نموده است. تنها نکته حائز اهمیت، لزوم وجود تناسب میان میزان مقاومت حرارتی، تحمل فشار وارده و خواص شیمیایی ورق نسوز انتخابی، با نیازها و شرایط محیطی می‌باشد. در صورت بی توجهی به این مسئله، ممکن است با وجود صرف هزینه بالا، نتیجه دلخواه حاصل نگردیده و یا حتی خساراتی به تجهیزات وارد شود.

اصلی‌ترین کاربرد ورق‌های نسوز، در قالب واشر و برای عایق بندی حرارتی و همچنین مهار فشار می‌باشد. در برخی شرایط، با توجه به نیازهای موجود، از ترکیب چند ماده نسوز برای تولید ورق استفاده می‌نمایند و یا آن‌ها را با سیم تقویت می‌کنند.

یکی از انواع پر طرفدار ورق‌های نسوز در بازار، ورق کلینگریت است که البته، به خاطر دلایلی که بررسی خواهیم کرد، کاربردهای ویژه خود را دارد. ماده اولیه اصلی در ساخت این ورق نسوز، پودر آزبست می‌باشد.

ورق نسوز آزبست، در سال‌های پایانی قرن 19، به صورت واشر تولید و به سرعت به محبوبیت گسترده‌ای رسید. این ورق‌ها که ابتدا تنها برای عایق بندی واگن لوکوموتیو و دیگ‌های بخار به کار گرفته می‌شدند، با رشد صنعت خودروسازی، به این حوزه هم راه پیدا کردند. از سوی دیگر، واشرهای تولید شده از ورق آزبست، یکی از اجزای اصلی ساخت کشتی‌ها در طی جنگ جهانی دوم بودند. پس از آن، این محصول در پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و کارخانجات مختلف نیز مورد استفاده قرار گرفت و تبدیل به انتخاب اول برای بیشتر عایق بندی‌های مکانیکی شد.

بلند و در هم تنیده بودن الیاف آزبست، علاوه بر تحمل بالای حرارتی و مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، محصولات ساخته شده از آن را تا حد زیادی نفوذ ناپذیر می‌کند. همین امر، کمک بزرگی به کاهش هدر رفتن انرژی و صرفه جویی می‌گردد. در نتیجه، این الیاف را به طور گسترده و برای صد سال، در تولید محصولات مختلفی همچون نخ، پارچه، پکینگ و ورق نسوز به کار گرفتند.

صد سال بعد، در اواخر قرن بیستم، افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری‌های ریوی، پزشکان را بر آن داشت که تحقیقات جدی‌تری در این حوزه انجام دهند. نتایج نشان می‌داد که تمامی این افراد، در تماس نزدیک با الیاف آزبست بوده‌اند. با ادامه مطالعات مشخص شد که غبار الیاف این ماده نسوز، با پخش شدن در هوا و ورود به ریه افراد می‌تواند منجر به سرطان ریه و یا آزبستوز گردد. به دنبال این نتایج، استفاده از محصولات تولید شده از آزبست، با ممنوعیت شدیدی روبرو شدند. اما از آن‌جا که ویژگی‌های ذکر شده برای آزبست، در کنار قیمت اقتصادی آن، برای بسیاری از صنایع مهم بود و نمی‌توانستند از آن صرف نظر کنند، به کارگیری از آن محدود به اماکنی شد که در تماس نزدیک با انسان و یا طبیعت نباشد. همچنین، از آن زمان، متخصصین به دنبال مواد نسوز جایگزینی برای آزبست هستند که در عین داشتن ویژگی‌های مشابه، غیر سمی بوده و خطری برای سلامت بشر نداشته باشد. در برخی موارد، درصورتی که ناچار به استفاده از آزبست باشند، سطح آن را با مواد دیگر می‌پوشانند تا از انتشار غبار آن جلوگیری کنید.

برای مطالعه درمورد ویژگی‌های آزبست، توصیه می‌کنیم تا مقالات مرتبط را در وب‌سایت نسوز صنعت پارس مطالعه کنید.

در پی همین سیاست، برای تولید ورق نسوز کلینگریت، پودر آزبست را با رزین‌های لاستیکی مختلف ترکیب می‌نمایند. گاهی برای افزایش استحکام و یا مقاومت این ورق‌ها در برابر فشار، آن را با سیم تقویت می‌نمایند. در برخی شرایط نیز، برای بهبود انعطاف پذیری و تحمل حرارتی، ورق کلینگریت را به گرافیت آغشته می‌کنید.

اگرچه شرکت‌های متعددی، از جمله اکسترا، فرنزلیت و بروگمن، این ورق نسوز را تولید می‌کنند اما نام آن را به احترام یکی از معروف‌ترین این شرکت‌ها یعنی کلینگر، ورق نسوز کینگریت گذاشته‌اند.

نخستین کاری که برای تولید ورق کلینگریت انجام می‌دهند، مهار غبار سمی آزبست، با افزودن روغن سیلیکون به پودر آزبست می‌باشد. البته این روغن، به کاهش اصطکاک نیز کمک بسزایی خواهد کرد. خمیر به دست آمده از این فرایند، یک خمیر سفید رنگ است که به علت شکننده بودن، قابل به‌کارگیری نیست. به همین دلیل، رزین لاستیکی را به این ترکیب اضافه می‌کنند تا علاوه بر حل این مشکل، مقاومت آن را در برابر گرما و فشار بالا افزایش ‌دهد. در مرحله بعدی، خمیر نهایی را در کوره پخته و پرس میکنند.

مطالعه مقاله ورق نسوز کلینگریت، در وب‌سایت نسوز صنعت پارس، می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره جزئیات و ویژگی‌های بیشتر این ورق نسوز، در اختیارتان قرار دهد.

صنایع نفت، پتروشیمی و نیروگاه‌ها، از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان ورق نسوز کلینگریت به شمار می‌آیند. این عضو پر استفاده از خانواده بزرگ مواد نسوز، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که موجب محبوبیت آن در حوزه‌های گوناگون گردیده است. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • استحکام قابل توجه که در نتیجه انسجام و در هم تنیدگی الیاف آزبست رخ می‌دهد. مقاومت چشم‌گیر در برابر شعله حفظ خواص در برابر اشعه ماورا بنفش عملکرد مطلوب در مقابل الکل، روغن، نفت و محیط‌های نیمه اسیدی تحمل دما در ورق کلینگریت، تا 1022 درجه فارنهایت می‌رسد. می‌توان این مقدار را با افزودن مواد نسوز دیگر به ورق کلینگریت بهبود بخشید. حفظ ثبات ابعادی در دمای زیر صفر مقاومت در برابر فشار بالا و مهار آن، که منجر به افزایش ماندگاری و کاهش هزینه نگهداری تجهیزات می‌گردد. تحمل ورق نسوز کلینگریت در برابر فشار، با تقویت آن به وسیله سیم، به طرز چشمگیری بهبود می‌یابد.

پیشنهاد می‌شود تا در صورت نیاز به اطلاعات کامل‌تر و مشاوره خرید ورق نسوز کلینگریت، با ابعاد و ضخامت‌های مختلف، از وبسایت ما بازدید نموده و یا با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسوز صنعت پارس

نسوز صنعت پارس در سال 1375 با افتتاح فروشگاه و نمایشگاه مرکزی خود در خیابان امیرکبیر جهت ارائه انواع مواد اولیه ، واشـر ، پلیمر ، شیلنگ ، قطعات صنعتی و عایق های حـرارتی و برودتی افتتاح و فعـالیت های خود را در راستای مشتری مداری و ارتباط با واحدهای صنعتی ، متمرکز نمود . پس از آن در راستای سیاست گذاری و بسترسازی رشد و توسعه در سال 1385 با لطف ایزد منان و با تهیه ماشین آلات پیشرفته جهت بافت پکینگ و تولید واشرهای آب بندی ، دبل جکت ، اسپیرال وُند و قطعات صنعتی با رعایت استانداردهای لازم و همچنین تکیه بر نیروی انسانی متخصص ، کارگاه خود را راه اندازی نمود . با این اقدام همگام با خود کفایی در عرصه تولید این محصولات ، توانست با کاهش هزینه ها ، افزایش کیفیت ، ایجاد فضای رقابتی و مشارکت فزاینده در پیشرفت های صنعتی و نهادینه کردن فرهنگ بومی سازی ، تاثیر به سزایی در ارتقای توان تولید داخلی ایجاد و جایگاه ویژه ای را در بازارهای داخلی جهت گسـترش تامین مواد اولیه و توسعه خدمات در اجـرای پروژه های مهم صنعتی کشور کسب نماید . این مجموعه با عنایت بی پایان پروردگار و با قصـد خدمت رسانی مضاعف و بهره گیری از افـراد مجرب و متخصص و رعایت قوانین ملی و بین المللی حاکم بر فعالیت های تجـاری و تعمیم این قوانین بر کلیه فعالیت های تجاری خود ، تا حال توانسته در زمینه های مشاوره ، طراحی و ساخت عایق های حـرارتی و برودتی و قطعات صنعتی ، با رویکرد حضـور در بازارهای داخـلی و توسـعه همکاری های استراتژیک با واحدهای تولیدی ، صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]