اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001145074014191

ورق گرافیت خالص چیست؟

کد: 140001145074014191

https://bit.ly/3fAWgTZ

، تهران , (اخبار رسمی): ورق گرافیت خالص از جمله ورق های نسوز حرارت بالا به حساب می آید که قادر به تحمل حرارت 850 درجه سانتیگراد است. درصد خلوص این ورق نسوز 99 درصد است. از ورق گرافیت خالص جهت تولید واشرو گرافویل استفاده می کنند.

ورق گرافیت خالص چیست
ورق گرافیت خالص چیست؟

ورق نسوز تولید شده از گرافیت خالص، بسیار انعطاف پذیر بوده و مقاومت چشمگیری در برابر دمای بالا و خوردگی حاصل از مواجهه با انواع مواد شیمیایی دارد. از سوی دیگر، ورق گرافیت خالص، به دلیل داشتن خاصیت خود روانکاری، ماندگاری بالایی دارد. همچنین هدایت گرمایی این ورق‌ها خیره کننده است. برای ساخت این نوع از ورق‌های نسوز، گرافیت با درصد خلوص بالا را به وسیله رزین و چسب، و بدون هیچ ماده افزودنی دیگری به شکل ورق در می‌آورند. در برخی موارد، به منظور افزایش استحکام، ورق گرافیت را با سیم فلزی تقویت می‌نمایند.

برای دریافت مشاوره و یا خرید و دریافت ورق نسوز گرافیت خالص، با ضخامت‌ها و ابعاد گوناگون در سرتاسر ایران، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.

امروزه طیف گسترده‌ای از ورق‌های نسوز بر اساس جنس، ابعاد و ضخامت آن‌ها وجود دارد و انتخاب مناسب باید با توجه به وجود تناسب میان ویژگی‌های محصول و نیازهای خریدار صورت بگیرد تا به دلیل عدم وجود همخوانی میان محصول و قطعه، صدمه‌ای به تجهیزات وارد نگردد. در مجموع، ورق‌ نسوز، با تحمل بالا در برابر گرما، فشار و مواد شیمیایی، محصولی کارآمد و مقرون به صرفه در صنعت عایق بندی به شمار می‌آیند. این محصولات، علاوه بر تاثیر مستقیم روی عمر تجهیزات با خنثی نمودن فشار وارد شده بر آن‌ها، به دلیل پر کردن فضای خالی میان قطعات، از نشت مواد جلوگیری می‌نماید. به همین دلیل است که انتخاب ورق نسوز نامناسب براساس شرایط محیط مورد استفاده، می‌تواند باعث ضررهای جبران ناپذیری در تجهیزات بگردد.

یکی از انواع ورق‌ نسوز پر طرفدار در میان حوزه‌های مختلف صنعت، ورق نسوز گرافیت خالص است که به دلیل انعطاف پذیری و مقاومت چشمگیر در برابر گرما، محبوبیت فراوانی کسب کرده است. از سوی دیگر، تحمل این ورق نسوز که از گرافیت با درصد خلوص 90 تولید شده، در برابر فشار و حفظ عملکرد مثبت در مواجهه با مواد شیمیایی، ماندگاری قابل توجهی را برای خود و قطعات در پی خواهد داشت. همین امر باعث شده تا اگرچه گرافیت را به عنوان یک ماده نسوز گرانقیمت می‌شناسند، از این ورق نسوز در صنایع مختلف استفاده گردد.

گرافیت موجب می‌گردد تا این ورق نسوز، علاوه بر مقاومت بالا در برابر فشار و دمای بالا، ضد زنگ بوده و از قدرت انتقال الکتریکی خوبی نیز برخوردار باشد. اگرچه ویژگی‌های ورق نسوز گرافیت خالص، پس از ترکیب با چسب مخصوص و رزین، بسیار منحصر به فرد می‌گردد اما همچنان، در صورت نیاز به استحکام بیشتر و یا بهبود مقاومت گرمایی، این ورق‌ها را به سیم‌هایی از جنس نیکل یا کروم مسلح می‌نمایند. تنها نکته‌ای که جزو نقاط ضعف ورق نسوز گرافیت خالص به حساب می‌آید، تردی و شکنندگی این ورق است که به راحتی و با اضافه کردن الیاف شیشه و رزین، رفع می‌گردد.

مطالعه مقاله ورق نسوز گرافیت خالص، در وب‌سایت نسوز صنعت پارس، می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره جزئیات و ویژگی‌های بیشتر این ورق نسوز، در اختیارتان قرار دهد.

همان گونه که پیش‌تر ذکر شد، گرافیت، جزو مواد نسوز گران‌قیمت به شمار می‌آید و به همین دلیل، ممکن است از نظر منتقدین، استفاده از این ورق نسوز، چندان اقتصادی نباشد؛ به خصوص اگر قرار باشد تا آن را با ورق آزبست جایگزین نماییم. برای رفع شدن این شبهه، بهتر است به این نکته توجه کنیم که تعمیر و نگهداری قطعات و ورق گرافیت خالص، به خاطر مقاومت بالای آن در برابر مواد اسیدی و قلیایی، هزینه بسیار اندکی خواهد داشت. و در ضمن، الیاف گرافیت غیر سمی بوده و هیچ خطری برای سلامتی افراد در تماس با آن نخواهد داشت و می‌تواند در تمامی حوزه‌های صنعت به کار گرفته شود.

یکی از کاربردهای اصلی انواع ورق‌های نسوز، تولید واشر و به کارگیری آن در جهت کنترل فشار وارد شده بر قطعات و جلوگیری از نشت مواد است. ورق نسوز گرافیت خالص نیز از این امر مستثنی نیست. انسجام الیاف گرافیت، تحمل آن را در برابر فشارهای بالا چشمگیر نموده است و می‌توان از آن برای عایق بندی مخازن تحت فشار استفاده کرد. از سوی دیگر، مقاومت شیمیایی این واشرها، زمینه به کارگیری از آن را در صنعت پتروشیمی و لوله‌ها در دماهای بالا فراهم می‌نماید.

ورق نسوز گرافیت خالص، به دلیل ویژگی‌های قابل توجه خود، جایگاه ویژه‌ای در میان صنایع مختلف کسب نموده است. برخی از این شاخصه‌ها عبارتند از: 

  • وزن بسیار پایین ورق غیر سمی بودن الیاف و قابلیت جایگزینی با آزبست طول عمر بالای ورق نسوز که منجر به افزایش ماندگاری تجهیزات هم می‌گردد انعطاف پذیری خیره کننده به خاطر وجود گرافیت با درصد خلوص بالا به عنوان ماده اولیه اصلی قدرت رسانایی الکتریکی قابل قبول دمای کاربردی 1202 درجه فارنهایت؛ و مقاومت در برابر دماهای بالا تا 1508 درجه فارنهایت حفظ ساختار در دماهای زیر صفر کیفیت بالا و بازده مطلوب در درزگیری قطعات تحمل بالا در برابر فشار و خنثی کردن آن کارآیی قابل توجه در محیط‌های مرطوب مقاومت شیمیایی در برابر اکثر مواد شیمیایی (به جز ترکیبات اکسید کننده قوی مانند اسید کرومیک و یا اسید نیتریک غلیظ) قابل استفاده در محیط‌های شیمیایی حاوی محلول‌های نمکی، به خاطر عملکرد خوب در بازه PH صفر تا 14 نفوذ ناپذیری قابل توجه در برابر گازها و مایعات حفظ خواص شیمیایی در مواجهه با اسیدهای آلی و مواد معدنی

ویژگی‌های منحصر به فرد ورق نسوز گرافیت خالص، زمینه را برای به کارگیری آن در زمینه‌های گوناگونی فراهم کرده است. این حوزه‌ها، گاهی جزو صنایع روزمره و در دسترس‌تر هستند، و در برخی شرایط، در زمره صنایع حساس قرار دارند. از میان این کاربردها، می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عایق بندی دیگ‌های بخار آب بندی لوله‌های استفاده شده در آب شور و شیرین ساخت واشرهای عایق بندی عایق بندی الکتریکی بردها در صنایع الکتریک نیروگاه صنعت معدن صنعت کشتیرانی عایق بندی قطعات تولید خمیر کاغذ صنعت پتروشیمی

پیشنهاد می‌شود تا در صورت نیاز به اطلاعات کامل‌تر و مشاوره خرید ورق نسوز گرافیت خالص، با ابعاد و ضخامت‌های مختلف، از وبسایت www.nasoozsp.com بازدید نموده و یا با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسوز صنعت پارس

نسوز صنعت پارس در سال 1375 با افتتاح فروشگاه و نمایشگاه مرکزی خود در خیابان امیرکبیر جهت ارائه انواع مواد اولیه ، واشـر ، پلیمر ، شیلنگ ، قطعات صنعتی و عایق های حـرارتی و برودتی افتتاح و فعـالیت های خود را در راستای مشتری مداری و ارتباط با واحدهای صنعتی ، متمرکز نمود . پس از آن در راستای سیاست گذاری و بسترسازی رشد و توسعه در سال 1385 با لطف ایزد منان و با تهیه ماشین آلات پیشرفته جهت بافت پکینگ و تولید واشرهای آب بندی ، دبل جکت ، اسپیرال وُند و قطعات صنعتی با رعایت استانداردهای لازم و همچنین تکیه بر نیروی انسانی متخصص ، کارگاه خود را راه اندازی نمود . با این اقدام همگام با خود کفایی در عرصه تولید این محصولات ، توانست با کاهش هزینه ها ، افزایش کیفیت ، ایجاد فضای رقابتی و مشارکت فزاینده در پیشرفت های صنعتی و نهادینه کردن فرهنگ بومی سازی ، تاثیر به سزایی در ارتقای توان تولید داخلی ایجاد و جایگاه ویژه ای را در بازارهای داخلی جهت گسـترش تامین مواد اولیه و توسعه خدمات در اجـرای پروژه های مهم صنعتی کشور کسب نماید . این مجموعه با عنایت بی پایان پروردگار و با قصـد خدمت رسانی مضاعف و بهره گیری از افـراد مجرب و متخصص و رعایت قوانین ملی و بین المللی حاکم بر فعالیت های تجـاری و تعمیم این قوانین بر کلیه فعالیت های تجاری خود ، تا حال توانسته در زمینه های مشاوره ، طراحی و ساخت عایق های حـرارتی و برودتی و قطعات صنعتی ، با رویکرد حضـور در بازارهای داخـلی و توسـعه همکاری های استراتژیک با واحدهای تولیدی ، صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید