اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001085069814191

میکا نسوز چیست؟

کد: 140001085069814191

https://bit.ly/3u4zgRd

، تهران , (اخبار رسمی): میکا به گروهی از سنگ های معدنی گفته می شود که قادر به تحمل حرارت 1000 درجه سانتیگراد می باشد. میکانسوز در صنعت محصولات گوناگونی دارد. از جمله مهم ترین این محصولات می‌توان به ورق میکا، میکا رولی و نوار میکا اشاره کرد.

میکا نسوز چیست؟
میکا نسوز چیست؟

میکا نامی است که به گروهی از مواد معدنی مشابه از نظر فیزیکی و شیمیایی گفته می‌شود. میکاها نسبتاً سبک و نرم هستند. همچنین پوسته‌های میکا انعطاف پذیر می‌باشد. میکا در برابر حرارت مقاوم بوده اما رسانای برق نیست.

برای دریافت مشاوره و یا خرید و دریافت انواع محصولات میکا در سرتاسر ایران، می‌توانید با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس تماس بگیرید.

میکا نسوز، چنان ماده اعجاب انگیزی است که در دسته تمامی انواع سنگ‌های آذرین، رسوبی و دگرگونی قرار می‌گیرد. تحمل بالای گرما و نارسانایی الکتریکی این گروه از مواد معدنی شفاف، موجب گردیده تا به یک عایق شناخته شده در هر دو حوزه تبدیل گردد. از سوی دیگر، میکا، یک ماده کاملا طبیعی است که از آب، پتاسیم، آهن، منگنز و سیلیکات آلومینیوم تشکیل شده و به همین دلیل، هیچ گونه آسیبی برای سلامت انسان و محیط زیست به دنبال نخواهد داشت. استخراج میکا از دل طبیعت، فرایندی بسیار دشوار و پیچیده می‌باشد که تنها در چند کشور از جمله هند، کانادا، امریکا و روسیه انجام می‌گیرد. خواص ذکر شده برای میکا و زیست محیطی بودن آن، موجب شده تا امروزه میکا یکی از اصلی‌ترین رقبای آزبست به شمار بیاید.

از میان بیش از 25 نوع میکای موجود در طبیعت، تنها شش نوع آن تا امروز قابل استخراج بوده‌اند. در میان این میکاها، مسکوویت با رنگ روشن و سپس، بیوتیت مشکی رنگ، بیشترین میزان استخراج را از آن خود نموده‌اند. در جایگاه بعدی نیز، به ترتیب، فلوگوپیت با رنگ قهوه‌ای، پارگونیت با رنگ روشن، لپیدولیت صورتی و گلوکونیت سبز رنگ قرار دارند. اما تمام این میکاها امکان به کارگیری در صنعت را ندارند و در این بین، تنها مسکوویت و فلوگوپیت برای این منظور مناسب هستند.

موسکوویت، همان گونه که پیش‌تر ذکر شد، فروان‌ترین گونه قابل استخراج در میان انواع میکا می‌باشد. این ماده معدنی را به خاطر رنگ روشنش، میکای سفید هم می‌نامند. مقادیر بالای پتاسیم در ترکیبات موسکوویت، باعث نارسانایی الکتریکی آن گردیده است. به همین دلیل، مناسب عایق بندی قطعات الکتریکی و ژنراتورها می‌باشد.

از سوی دیگر، مقدار بالای منیزیم در ترکیبات فلوگوپیت، موجب شده تا از مقاومت خیره کننده‌ای در برابر گرما برخوردار باشد. این خاصیت، فلوگوپیت را به گزینه‌ای ایده‌آل برای عایق بندی حرارتی در حوزه‌های گوناگون تبدیل نموده است.

مسکوویت و فلوگوپیت، به خودی خود قابل استفاده نیستند و برای استفاده در صنعت، باید به فرآورده‌های دیگری تبدیل شوند. هر یک از محصولات تولید شده از میکای مسکوویت یا فلوگوپیت، در زمینه خاصی کاربرد دارند. در ادامه برخی از فرآورده‌های میکا را بررسی خواهیم نمود:

ورق میکا

 این محصول، یکی از محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین عایق‌های موجود در بازار است که از عایق بندی کوره‌های صنعتی تا سشوارهای خانگی کاربرد دارد. ورق‌ نسوز میکا که در هر دو حوزه عایق بندی حرارتی و الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مواجهه با اکثر مواد اسیدی و قلیایی نیز، خواص شیمیایی خود را حفظ می‌نمایند. این امر، موجب افزایش طول عمر قطعات آب بندی شده با این محصول می‌باشد.

نوار میکا

این محصول، علاوه بر تحمل حرارتی بالا، ثبات شیمیایی منحصر به فردی داشته و در برابر لرزش و شوک حرارتی نیز مقاوم می‌باشد. نوار نسوز میکا، با پوشاندن ورق‌های میکا توسط رزین پلی اتیلن یا فایبرگلاس ساخته می‌شود و کاربرد اصلی آن، در ایستگاه قطارهای زیرزمینی و مراکز ارتباط از راه دور، برای ساخت فیبر نوری می‌باشد.

  • صفحه میکا: زیست محیطی بودن، خواص شیمیایی مطلوب، مقاومت گرمایی و الکتریکی صفحه نسوز میکا، موجب گردیده تا آن را به صورت همزمان به عنوان عایق حرارتی و الکتریکی کوره‌ها و قالب‌ها در ولتاژ بالا به کار بگیرند.
  • طلق میکا: این محصول منعطف و شفاف، مقاومت خیره کننده‌ای در برابر مواد اسیدی رقیق شده، آب و روغن دارد. همین امر، باعث استفاده از طلق نسوز میکا در صنایع آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، اندازه‌گیری مایعات داخل دیگ‌های صنعتی و غیره گردیده است.
  • پودر میکا: این پودر، کاربرد گسترده‌ای در صنایع تولید لوازم آرایشی و رنگ‌سازی دارد.

برای مطالعه درمورد جزئیات و ویژگی‌های بیشتر انواع محصولات میکا، توصیه می‌کنیم تا مقالات مرتبط را در وب‌سایت نسوز صنعت پارس مطالعه بفرمایید.

میکا ویژگی‌های متنوع و منحصر به فردی دارد که موجب محبوبیت چشمگیر آن در حوزه‌های گوناگون صنعت گردیده است. اگرچه کمیت این ویژگی‌ها در تمام محصولات تولید شده از میکا یکسان نیست، می‌توان به موارد زیر، به عنوان شاخص‌ترین مزایای استفاده از میکا اشاره نمود:

  • ظاهر محصولات تولید شده از میکا، عموماً شفاف و بی رنگ است. شاید بتوان ادعا کرد که شاخص‌ترین مزیت محصولات تولید شده از میکا، تحمل بالای دما تا 1832 درجه فارنهایت می‌باشد. میکا ضد شعله بوده و ساختار خود را در دماهای بالا حفظ می‌نماید. این امر، به بازده بالای میکا در شرایط مختلف می‌انجامد. خواص شیمیایی میکا بسیار خیره کننده بوده و حضور عناصر مختلفی همچون آهن، منیزیم، پتاسیم و غیره، آن را در برابر اکثر مواد اسیدی و قلیایی، و همچنین آب، روغن و حلال‌ها مقاوم ساخته است. مقاومت شیمیایی این محصول نسوز، باعث عملکرد قابل توجه آن در شرایط گوناگون و افزایش ماندگاری قطعات گردیده است. خواص دی الکتریک میکا، موجب مقاومت بی نظیر الکتریکی در آن می‌شود که میکا را قادر به حفظ بازده مثبت در مواجهه با جریان‌های متناوب برق فشار قوی و یا قوس الکتریکی نموده است. میکا انعطاف پذیر بوده و خاصیت الاستیک دارد. میکا ، از تحمل بالایی در برابر کشیدگی و ساییدگی برخوردار می‌باشد. برش دستی و ماشین کاری میکا آسان است.

نکته‌ای که نباید در این بخش فراموش کنیم، این است که کمیت و کیفیت هر یک از ویژگی‌های فوق، در محصولات گوناگون تولید شده از میکا متفاوت خواهد بود. چرا که میکا، یک ماده معدنی است که از دل طبیعت استخراج می‌شود و به همین دلیل، مسائل طبیعی و زمین شناسی، نقش بسزایی در کیفیت ویژگی‌های آن خواهد داشت. این شاخصه‌ها، با تغییر مقدار و نوع میکای به کار رفته در محصولات نیز، تغییر خواهند کرد.

پیشنهاد می‌شود تا در صورت نیاز به اطلاعات کامل‌تر و مشاوره خرید انواع محصولات میکا، با ابعاد و ضخامت‌های مختلف، از وبسایت www.nasoozsp.com بازدید نموده و یا با متخصصین فروشگاه نسوز صنعت پارس در تماس باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نسوز صنعت پارس

نسوز صنعت پارس در سال 1375 با افتتاح فروشگاه و نمایشگاه مرکزی خود در خیابان امیرکبیر جهت ارائه انواع مواد اولیه ، واشـر ، پلیمر ، شیلنگ ، قطعات صنعتی و عایق های حـرارتی و برودتی افتتاح و فعـالیت های خود را در راستای مشتری مداری و ارتباط با واحدهای صنعتی ، متمرکز نمود . پس از آن در راستای سیاست گذاری و بسترسازی رشد و توسعه در سال 1385 با لطف ایزد منان و با تهیه ماشین آلات پیشرفته جهت بافت پکینگ و تولید واشرهای آب بندی ، دبل جکت ، اسپیرال وُند و قطعات صنعتی با رعایت استانداردهای لازم و همچنین تکیه بر نیروی انسانی متخصص ، کارگاه خود را راه اندازی نمود . با این اقدام همگام با خود کفایی در عرصه تولید این محصولات ، توانست با کاهش هزینه ها ، افزایش کیفیت ، ایجاد فضای رقابتی و مشارکت فزاینده در پیشرفت های صنعتی و نهادینه کردن فرهنگ بومی سازی ، تاثیر به سزایی در ارتقای توان تولید داخلی ایجاد و جایگاه ویژه ای را در بازارهای داخلی جهت گسـترش تامین مواد اولیه و توسعه خدمات در اجـرای پروژه های مهم صنعتی کشور کسب نماید . این مجموعه با عنایت بی پایان پروردگار و با قصـد خدمت رسانی مضاعف و بهره گیری از افـراد مجرب و متخصص و رعایت قوانین ملی و بین المللی حاکم بر فعالیت های تجـاری و تعمیم این قوانین بر کلیه فعالیت های تجاری خود ، تا حال توانسته در زمینه های مشاوره ، طراحی و ساخت عایق های حـرارتی و برودتی و قطعات صنعتی ، با رویکرد حضـور در بازارهای داخـلی و توسـعه همکاری های استراتژیک با واحدهای تولیدی ، صنعتی و اشخاص حقیقی و حقوقی همکاری نماید .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید