اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911054879615810

دید پاک با لیزر یاگ

کد: 139911054879615810

https://bit.ly/3qZJS2k

، بوکان , (اخبار رسمی): لیزر YAG یکی از انواع لیزرهایی است که در پزشکی استفاده می شود و می تواند برای درمان های متفاوت به کار گرفته شود. روش درمان کدر شدن کپسول لنز که به کپسولوتومی با لیزر YAG شناخته شده است، یکی از شایع¬ترین روش هایی است که می تواند به بازیابی بینایی مناسب برای فرد کمک کند.

دید پاک با لیزر یاگ
دید پاک با لیزر یاگ

لیزر YAG یکی از انواع لیزرهایی است که در پزشکی استفاده می شود و می تواند برای درمان های متفاوت به کار گرفته شود. روش درمان کدر شدن کپسول لنز که به کپسولوتومی با لیزر YAG شناخته شده است.

لیزر YAG یکی از انواع لیزرهایی است که در پزشکی استفاده می­شود و می­تواند برای درمان­های متفاوت به کار گرفته شود. روش درمان کدر شدن کپسول لنز که به کپسولوتومی با لیزر YAG شناخته شده است، یکی از شایع­ترین روش­هایی است که می­تواند به بازیابی بینایی مناسب برای فرد کمک کند.

کپسولوتومی با لیزر یاگ

در عمل جراحی آب مروارید (کاتاراکت)، لنز کدر شده از کپسولی که لنز درون آن قرار دارد، برداشته می­شود و لنز دیگری جای آن تعبیه می­شود. پس از انجام این عمل جراحی، دید بیمار به سرعت بهبود می­یابد. اما به مرور زمان کپسول لنز جدید، شفافیت خود را از دست می­دهد، ضخیم و کدر می­شود – تا حدی شبیه به پلاستیک شفافی که روی ظرف غذا می­کشند و بیشتر شبیه کاغذ روغنی شیرینی­پزی می­شود – و همین امر سبب مه­آلودگی بینایی آنها می­شود. اغلب نمی­توان از کدر شدن کپسول بعد از عمل جراحی آب مروارید، پیشگیری کرد. هنگامی که تاری دید به حدود %30 می­رسد، در فعالیت­های روزمره فرد اختلال ایجاد می­کند. اکنون باید درمان دیگری انجام شود تا دید بیمار دوباره اصلاح گردد. هر چه بیمار جوان­تر باشد، این اختلال زودتر از بین می­رود.

اکنون جراح پرتوی لیزری با سطح انرژی بسیار کم را به مرکز کپسول می­تاباند تا آن را سوراخ کند. این کار باعث عبور نور از عدسی و بهبود دید بیمار می­شود و هیچ آسیبی به بقیه قسمت­های چشم نمی­زند. قبل از لیزردرمانی، برای بی حسی موضعی از قطره­های چشمی و برای گشاد شدن مردمک چشم از قطره­های گشادکننده­ی مردمک استفاده می­کنند که تا 2 ساعت دید را تار می­کنند؛ بنابراین وجود همراه با بیمار ضروری است. به این روش درمانی، کپسولوتومی می­گویند که با دستگاه لیزر YAG انجام می­شود. تقریباً همه افرادی که جراحی آب مروارید انجام می­دهند، به کدر شدن کپسول لنز هم مبتلا می­شوند. اینکه هر بیمار چه زمانی نیاز به کپسولوتومی دارد، به میزان کدر شدن کپسول و نظر چشم پزشک بستگی دارد. بعضی اوقات به نظر نمی­رسد که کدری کپسول لنز زیاد باشد. اما بعد از جراحی مشخص می­شود که لنز کاملاً کدر بوده و برای بیمار محدودیت دید ایجاد کرده است. پس از جراحی کپسولوتومی با لیزر YAG، ذرات شناوری در چشم ایجاد می­شود که مانع دید بیمار نمی­گردند و خود به خود بر طرف می­شوند.

کپسولوتومی با لیزر یاگ بدون بستری و به صورت سرپایی انجام می­شود که حدود 5 دقیقه زمان می­برد. این روش بدون درد است اما می­تواند کمی ناراحت­کننده باشد. گاهی ممکن است سوراخ روی کپسول چشم، ناقص یا کوچک باشد که در صورت لزوم لیزردرمانی تکرار می­شود. مراجعه بیمار به چشم پزشک بعد از 1 هفته توصیه می­شود.

دستگاه لیزر یاگ، پرتوهای متمرکز قرمز رنگی دارد که به جراح این امکان را می­دهد تا نور لیزر را دقیقاً روی قسمتی از کپسول بتاباند که قصد درمان آن را دارد. در نتیجه جراح به کمک آن می­تواند پرتوها را درست پشت یا جلوی نقطه­ای که لازم است، بتاباند. متمرکز کردن پرتوهای لیزر، مکانیسم­های متفاوتی دارد که می­تواند پزشک را یاری دهد تا مانع از سوراخ کردن ناخواسته­ی لنز شود. بنابراین به لنز کار گذاشته شده آسیبی نخواهد رسید. جراح به کمک اشعه لیزر در مدت یک ثانیه سوراخی روی کپسول ایجاد می­کند و این کار تاری دید بیمار را از بین می­برد و یک دید نسبتاً واضح برای او فراهم می­شود.

ادامه این نوشته را در سایت کلینیک جوان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی