اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108266826815810
در دسترس نیست

آلودگی هوا با خطر سکته مغزی، و حوادث قلبی و عروقی بعدی و مرگ مرتبط است

کد: 140108266826815810

، بوکان , (اخبار رسمی):  قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا نه تنها خطر سکته مغزی را افزایش می دهد، بلکه با پیامدهای ضعیف شدن بدن پس از سکته مغزی، از جمله مرگ، مرتبط است

آلودگی هوا با خطر سکته مغزی، و حوادث قلبی و عروقی بعدی و مرگ مرتبط است
آلودگی هوا با خطر سکته مغزی، و حوادث قلبی و عروقی بعدی و مرگ مرتبط است

کاهش اثرات آلاینده های هوا بر مراحل مختلف انتقال سکته مغزی در مدیریت سلامت افراد و جلوگیری از وقوع و پیشرفت سکته مغزی مفید خواهد بود

به نقل از واحد خبر کلینیک جوان، قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا نه تنها خطر سکته مغزی را افزایش می دهد، بلکه با پیامدهای ضعیف شدن بدن پس از سکته مغزی، از جمله مرگ، مرتبط است. نتایج یک مطالعه زیستی در بریتانیا نشان می‌دهد که سطوح بالای آلودگی هوا با افزایش سکته مغزی و پیشرفت متعاقب آن به حوادث قلبی عروقی (CV)  و مرگ مرتبط است. لین، پژوهشگر و دکتر دانشکده دانشگاه Sun Yat-sen، محقق این مطالعه گفت: « این نتایج نشان می دهد که درک و کاهش اثرات آلاینده های هوا بر مراحل مختلف انتقال سکته مغزی در مدیریت سلامت افراد و جلوگیری از وقوع و پیشرفت سکته مغزی مفید خواهد بود.» اداره بهداشت عمومی در گوانگژو چین در یک بیانیه خبری گفت. این مطالعه به صورت آنلاین در 28 سپتامبر در مجله Neurology منتشر شد.

راهی برای توقف پیشرفت سکته مغزی؟

محققان قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا را در 318752 نفر (میانگین سنی 56 سال) از پایگاه داده بیوبانک بریتانیا ارزیابی کردند. هیچ یک از آنها سابقه سکته مغزی یا بیماری قلبی در شروع مطالعه نداشتند. غلظت سالانه آلودگی هوا در نزدیکی محل زندگی آنها از طریق رگرسیون کاربری زمین برآورد شد. در طول یک پیگیری متوسط ​​12 ساله، 5967 نفر دچار سکته مغزی شدند، 2985 نفر نیز دچار سکته قلبی شدند و 1020 نفر فوت کردند. پس از تعدیل عوامل مخدوش کننده، هر 5 میکروگرم بر متر مکعب افزایش قرار گرفتن در معرض ذرات ریز (PM2.5) با 24 درصد افزایش در اولین سکته همراه بود.

PM2.5 کمتر از 2.5 میکرون قطر دارد و شامل خاکستر بادی حاصل از احتراق زغال سنگ است. سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند که قرار گرفتن در معرض PM2.5 سالانه نباید از 5 میکروگرم بر متر تجاوز کند.

افرادی که در طول مطالعه دچار سکته مغزی شده بودند، به طور متوسط در معرض ​​10.03 میکروگرم بر متر مکعب PM2.5 قرار گرفتند، در حالی که برای کسانی که سکته مغزی نداشتند، 9.97 میکروگرم بر متر مکعب بود. اکسید نیتروژن و دی اکسید نیتروژن آلاینده های هوا نیز با افزایش خطر سکته مغزی و مرگ مرتبط بودند، اما این ارتباط ضعیف تر بود. لین گفت: « در این زمینه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما ممکن است کمتر قرار گرفتن در معرض سطوح شدید آلودگی هوا نقشی در کاهش پیشرفت سکته داشته باشد.» دکتر لین افزود: «مردم می‌توانند با ماندن در خانه در روزهای آلودگی شدید هوا، کاهش ورزش در فضای باز، پوشیدن ماسک برای فیلتر کردن ذرات معلق و استفاده از تصفیه‌کننده‌های هوا، میزان تماس خود با آلودگی ها را کاهش دهند.»

پیامدهای سیاست عمومی

پترسن استاد دانشگاه قلب و عروق لندن در بریتانیا، گفت: این مطالعه "به طرز ظریفی افزایش خطر سکته مغزی به دلیل آلودگی هوا را در مطالعه جمعیت Biobank بریتانیا تایید می کند، اما به طور جالبی نشان می دهد که تأثیر منفی آلودگی هوا ممکن است همچنان بر سلامت قلب و عروق حتی پس از سکته مغزی ماندگار باشد. پترسن به Medscape Medical News گفت: «این شواهد دیگری برای آگاه کردن سیاستگذاران برای مقابله با آلودگی هوا و رسیدن به سطوح ایمنی و یا زیر سطوح توصیه شده است. پترسن افزود: «در سطح شخصی، همه، از جمله بیمارانی که بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند، ممکن است بخواهند اقدامات شخصی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در نظر بگیرند، مانند اجتناب از پیاده‌روی در خیابان‌های آلوده و ماندن در خانه به هنگام آلودگی هوا. »

منبع:

https://www.medscape.com/viewarticle/981989?src=rss

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان