اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107166760315810
در دسترس نیست

سلول های عصبی حسی در پوست انسان نقش مهمی در رنگدانه ایفا می کنند

کد: 140107166760315810

، بوکان , (اخبار رسمی): محققان ژاپنی کشف کرده‌اند که سلول‌های عصبی حسی در پوست ما بیشتر از اینکه به ما کمک کنند مسیر خود را احساس کنیم، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند

سلول های عصبی حسی در پوست انسان نقش مهمی در رنگدانه ایفا می کنند
سلول های عصبی حسی در پوست انسان نقش مهمی در رنگدانه ایفا می کنند

پوست ما مرز فیزیکی بین ما و دنیای بیرون را تشکیل می دهد، با این حال هنوز تعداد شگفت انگیزی از اسرار را در خود دارد. اکنون، محققان ژاپنی کشف کرده‌اند که سلول‌های عصبی حسی در پوست ما بیشتر از اینکه به ما کمک کنند مسیر خود را احساس کنیم، کارهای دیگری نیز انجام می‌دهند. در مطالعه‌ای که این ماه در Cell Reports منتشر شد، یک گروه تحقیقاتی به رهبری موسسه علوم صنعتی، دانشگاه توکیو، نشان داد که نورون‌های حسی در پوست انسان نقش مهمی در رنگدانه بازی می‌کنند. رنگدانه در پوست ما تا حدی توسط گروهی از مواد به نام ملانین ایجاد می شود که توسط سلول های پوست به نام ملانوسیت ها تولید می شوند.

هنگامی که ملانوسیت ها آسیب می بینند یا تعداد آنها کاهش می یابد، منجر به افزایش یا محدود شدن تولید ملانین می شود و در نتیجه اختلالات رنگدانه ای ایجاد می شود. به طور معمول، این تغییرات ملانین طولانی مدت، موضعی و ناهموار هستند، مانند لکه های رنگی که در پوست ایجاد می شوند. مکانیسم هایی که زیربنای نگهداری و توسعه این وصله ها می باشند عمدتا ناشناخته هستند. محققان در مطالعه خود، رابطه بین نورون‌های حسی و ملانوسیت‌ها را بررسی کردند و دریافتند که سطح تماس بیشتری بین آنها در بافت رنگ پوست نسبت به بافت کنترل وجود دارد. هنگامی که ملانوسیت ها با نورون ها کشت داده شدند، رنگدانۀ بالاتر و نرخ بقای بیشتری داشتند. ملانوسیت‌های کشت‌شده در محیط‌های رشدی که با نورون‌های حسی شرطی‌شده بودند، بقای بیشتری را نشان دادند و همچنین دندریت‌های طولانی‌تر (منظور از دندریت ها تارهای عصبی هستند) را نشان دادند. این اثرات مختص ملانوسیت ها بود.

آکیوچی، نویسنده ارشد توضیح می‌دهد: « به‌علاوه، ما پروتئین‌های ترشح‌شده توسط نورون‌های حسی، از جمله مولکول هدایت‌کننده دافعه B (RGMB) را شناسایی کردیم. ما کشف کردیم که بقای ملانوسیت و تاریکی توسط RGMB  که مولکول های هدایت کننده دافعه هستند، ترویج می شوند.» این مطالعه نشان داد که نورون‌های حسی در تعدیل تعدادی از ویژگی‌های ملانوسیت‌های انسانی از طریق ترشح RGMB، که یک عامل کلیدی است که ملانوسیت‌ها را تحریک می‌کند، نقش دارند. چاو می گوید: « نتایج ما نشان می دهد که نورون های حسی چقدر برای رنگدانه و فیزیولوژی پوست اهمیت دارند. » اختلالات رنگدانه، از جمله لکه های رنگی پوست که شایع هستند، می توانند منجر به مشکلات روانی اجتماعی در فرد شوند.

آنها همچنین اغلب با مسائل بهداشتی مانند بیماری های عصبی پوستی (بیماری هایی که بر سیستم عصبی و پوست تأثیر می گذارند) و ملانوم مرتبط می باشند. با این حال، اثربخشی درمان های شیمیایی و موضعی برای این موارد محدود است. نتایج این مطالعه می تواند با امکان کشف مولکول ها و مکانیسم های ناشناخته قبلی که شامل RGMB است، به توسعه داروهای جدید برای استفاده با درمان های فعلی منجر شود.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20220920/Sensory-nerve-cells-in-human-skin-play-an-important-role-in-pigmentation.aspx

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی