اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105216347815810

واکسن خوراکی کووید 19 کاندید ورود به فاز یک آزمایش انسانی شد

کد: 140105216347815810

https://bit.ly/3JVoJ4i

، بوکان , (اخبار رسمی): واکسن خوراکی ما روش تجویز بسیار جذاب‌تری نسبت به تزریقی ارائه می‌دهد و ممکن است به دلیل فعال شدن ایمنی مخاطی، محافظت عالی در برابر کووید-19 ایجاد کند.

واکسن خوراکی کووید 19 کاندید ورود به فاز یک آزمایش انسانی شد
واکسن خوراکی کووید-19 کاندید ورود به فاز یک آزمایش انسانی شد

واکسن خوراکی کووید 19 کاندید ورود به فاز یک آزمایش انسانی شد

به نقل از واحد خبر کلینیک جوان، درخواست Vaxart برای آزمایش بالینی فاز یک برای ارزیابی واکسن خوراکی کووید-19 توسط FDA تایید شده است. Vaxart اعلام کرده است که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) بررسی برنامه تحقیقاتی داروی جدید (IND) این شرکت را برای آزمایش بالینی فاز یک برای ارزیابی واکسن خوراکی کووید-19 تکمیل کرده است . فاز یک، این مطالعه در بزرگسالان سالم در سنین 18 تا 55 سال انجام خواهد گرفت. هدف اصلی این مطالعه بررسی ایمنی و واکنش زایی دو دوز واکسن است. اهداف ثانویه شامل ایمنی زایی، مدت زمان پاسخ ایمنی و بروز علائم کووید-19 است.

هدف ما ارائه بهترین و اثرگذارترین راه حل برای محافظت انبوه در برابر کووید-19 است.

واکسن خوراکی ما روش تجویز بسیار جذاب تری نسبت به تزریقی ارائه می دهد و ممکن است به دلیل فعال شدن ایمنی مخاطی، محافظت عالی در برابر کووید-19 ایجاد کند. مدیر اجرایی Vaxart گفت: « تصفیه IND و شروع کارآزمایی بالینی فاز یک ما را یک قدم به اثبات برتری واکسن خوراکی مناسب کووید-19 در کلینیک نزدیک‌تر می‌کند.»

دکتر شان تاکر، مدیر ارشد علمی Vaxart، افزود: «علاوه بر پیشرفت برنامه بالینی ما، یک مطالعه بر روی همسترها و میمون ها نیز در رابطه با تاثیر واکسن خوراکی کووید-19 بر پیشگیری از بیماری در حال انجام است تا سهم بالقوه القای ایمنی مخاطی را در اثربخشی کلی ارزیابی کند.»

ما همچنین منتظر نتایج یک مطالعه غیر انسانی هستیم. همسترها و هم میمون‌ها به عفونت SARS-CoV-2 حساس هستند و این مدل‌ها ممکن است قادر به ارائه درک عمیق‌تری از پاسخ‌های ایمنی و همبستگی‌های حفاظتی ناشی از واکسن خوراکی ما باشند.

در مطالعه‌ای که روی 35 داوطلب انجام گرفت، نشان داده شد که این کپسول خوراکی هم در خون و هم در بافت‌های بینی، که اولین خط دفاعی در برابر ویروس است، آنتی بادی تولید می‌کند. علاوه بر این، سطح آنتی بادی در گیرندگان بیشتر از افردای بود که اخیرا به ویروس کووید-19 آلوده شده بودند و مشخص شد ماندگاری ایجاد شده از واکسن خوراکی شش ماه در بدن فرد باقی می ماند.

منبع :

https://www.europeanpharmaceuticalreview.com/news/128445/oral-covid-19-vaccine-candidate-to-enter-phase-i-human-trials/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان