اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911094888815810

خلاص شدن از لکه صورت

خلاص شدن از لکه صورت

کد: 139911094888815810

https://bit.ly/2NKJO8r

، بوکان , (اخبار رسمی): لکه ها و کک و مک صورت یکی از نگرانی های آزار دهنده برای همه افراد بخصوص بانوان است. آنها دائما به دنبال راهکارهایی می گردند که این لکه ها را پنهان کنند و در این راستا از کرم ها و مواد آرایشی مختلف کمک می گیرند غافل از اینکه بعضی از آنها لکه ها را تشدید می کند.

خلاص شدن از لکه صورت
خلاص شدن از لکه صورت

لکه ها و کک و مک صورت یکی از نگرانی های آزار دهنده برای همه افراد بخصوص بانوان است. آنها دائما به دنبال راهکارهایی می گردند که این لکه ها را پنهان کنند.

خلاص شدن از لکه صورت

لکه ها و کک و مک صورت یکی از نگرانی های آزار دهنده برای همه افراد بخصوص بانوان است. آنها دائما به دنبال راهکارهایی می گردند که این لکه ها را پنهان کنند و در این راستا از کرم ها و مواد آرایشی مختلف کمک می گیرند غافل از اینکه بعضی از آنها لکه ها را تشدید می کند. برای خلاص شدن از لکه صورت باید به دنبال شگردهایی برای درمان آن باشید.

امروزه محصولات آرایشی دارویی متفاوتی در بازار ارائه می شود که همه آنها ادعا می کنند لکه های پوست را از بین می برند اما خیلی از آنها نه تنها مناسب نیستند بلکه می توانند خطرناک باشند. لکه های تیره می تواند ناشی از انواع زخم ، آفتاب بیش از حد یا تغییرات هورمونی باشد. بنابراین پیش از اینکه بخواهید راه حلی برای رفع لکه ها پیدا کنید باید به دنبال دلیل آن باشید.

چطور از شر لکه های پوستی خلاص شویم؟

شاید تابحال به نقش تغذیه در زیبایی پوست توجه نکرده باشید اما برخی از مواد غذایی مانند میوه ها سرشار از ویتامین هستند و می توانند صورت را از هر گونه لکه پاک کنند. اغلب افراد برای خلاص شدن از لکه صورت به دنبال ماسک ها و درمانهای موضعی قوی می گردند در حالی که درمان این عارضه در دسترس شان قرار دارد.

خلاص شدن از لکه صورت گام اول

با یک رژیم غذایی سالم می توانید پوستی شفاف و درخشان را تجربه کنید. موز یکی از این میوه های سرشار از مواد معدنی و ویتامین است که علاوه بر پتاسیم، آهن، منیزیم، ویتامین های A,E,B در آن نهفته است که یک عامل ضد پیری قوی است. برای از بین بردن لکه های صورت علاوه بر خوردن موز می توانید یک موز له شده را به صورت ماسک روی صورت قرار دهید.

کیوی هم از آن دست میوه های پرخاصیت و دارای ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است که سبب از بین رفتن لکه صورت می شود.

حتما متوجه شده اید که لیمو یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده انواع ماسک صورت است. این میوه سرشار از ویتامین به راحتی در دسترس همه قرار دارد. برای اینکه پوستی عاری از لکه صورت داشته باشید هر روز صبح یک قاشق غذاخوری عسل را با یک عدد لیمو مخلوط کنید و روی پوست بصورت ماسک قرار دهید. لیمو علاوه بر اینکه باعث از بین رفتن لکه های پوستی می شود خاصیت لایه برداری و سفت کردن پوست را هم دارد. پرتقال هم می تواند به عنوان ضد لک بصورت ماسک استفاده شود.

حتما می پرسید چطور می شود خیلی فوری از شر لکه ها خلاص شد؟ در جواب شما باید بگوییم که کمک گرفتن از روتین های پوستی شبانه می تواند به شما کمک کند هر چه زودتر از شر لکه ها خلاص شوید.

برای شروع نظرتان چیست که فردا صبح با پوستی شفاف تر از خواب بیدار شوید؟ همانطور که می دانید علل اصلی لکه های صورت آثار باقی مانده از جوش، آکنه، سوختگی و هر نوع التهاب پوستی دیگر است. بنابراین برای خلاص شدن از لکه صورت باید یک برنامه ریزی ساده شبانه داشته باشید تا با جوش های سر سیاه و سر سفید و التهابات پوستی مبارزه کنید.

دوش گرفتن قبل از خواب

قبل از اینکه به رختخواب بروید باید دوش آب گرم بگیرید تا تمام آلودگی های پوستی ناشی از عرق کردن یا آلودگی هوا که در طول روز ایجاد شده است از بین برود و پوست فرصتی برای تنفس داشته باشد. بخار آب گرم به باز شدن منافذ پوستی کمک می کند. بهتر است 4 یا 5 دقیقه زیر دوش بمانید تا جادوی آن را مشاهده کنید در این میان صورتتان را با شوینده مناسب بشویید هنگامی که پوست در معرض بخار قرار می گیرد منافذ پوستی باز می شود و پاکسازی آن از هر گونه باکتری و چربی اضافه بهتر و موثرتر انجام می شود.

رژیم غذایی مناسب

بعد از یک روز کاری باید رژیم غذایی کاملا سالم و سبکی داشته باشید تا باعث ایجاد آکنه نشود بنابراین شام مفید و پر از سبزیجات تازه و بخار پز شده شدیدا توصیه می شود. اطمینان حاصل کنید که روزانه بین 5 تا 7 وعده سبزیجات دریافت می کنید. از مصرف غذاهای قندی و فرآوری شده و کربوهیدرات های پیچیده همانند نان پرهیز کنید.

بهتر است خودتان غذا را تهیه کنید تا از کم بودن روغن اطمینان داشته باشید. از مصرف لبنیات پرهیز کنید البته این علم هنوز قطعی نیست اما گفته می شود که بین مصرف لبنیات و شعله ور شدن آکنه ارتباط وجود دارد. برای خلاص شدن از لکه صورت مصرف مواد غذایی روزانه را به طور دقیق تحت نظر داشته باشید و دور فست فودها خط بکشید.

آب کافی بنوشید

مصرف آب را در طول روز فراموش نکنید. بدن برای تامین رطوبت و هیدراته کردن پوست نیاز به آبرسانی مداوم دارد. اگر به میزان کافی آب ننوشید پوست با خشکی و کدر شدن مواجه می شود. کم آبی نه تنها موجب خشکی پوست می شود بلکه باعث بروز آکنه های پوستی خواهد شد. گذشته از همه اینها تاثیر منفی بر کیفیت خواب می گذارد. خواب فرصت مناسبی برای بهبود و ترمیم بافت پوست است.

منبع: کلینیک جوان

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی