اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911124894415810

نحوه انجام لیزر موهای زائد و مزایای آن

کد: 139911124894415810

https://bit.ly/36uDJTX

، بوکان , (اخبار رسمی): روش های مختلفی برای از بین بردن دائمی مو وجود دارد. لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین ابزارهایی است که متخصصان پوست برای از بین بردن دائمی موهای زیر بغل پا، سینه یا صورت با آن کار می کنند. دستگاه های مختلف لیزر متناسب با نوع موهای فرد جهت این کار استفاده می شود.

نحوه انجام لیزر موهای زائد
لیزر ریشه مو زائد را غیرفعال می کند

روش های مختلفی برای از بین بردن دائمی مو وجود دارد. لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین ابزارهایی است که متخصصان پوست برای از بین بردن دائمی موهای زیر بغل، پا، سینه یا صورت با آن کار می کنند. دستگاه های مختلف لیزر متناسب با نوع موهای فرد جهت این کار استفاده می شود. در این جا نحوه عملکرد این روش و مواردی را که باید قبل و بعد از لیزر موها مورد توجه قرار دهید ، را توضیح خواهیم داد.

لیزر ریشه مو زائد را غیرفعال می کن

اپیلاسیون با این روش می تواند موهای آزار دهنده بدن را برای همیشه از بین ببرد. لیزر موهای زائد برای تمام قسمت های بدن مناسب است ، به ویژه نواحی بزرگی مانند پا ، شکم و کمر را می توان به راحتی و با لیزر از بین برد. همچنین می توانید خط بیکینی، صورت و موهای زیر بغل را لیزر کنید.

برای انجام این کار ، لیزر نور پر انرژی با طول موج مشخص را از طریق پوست به ریشه های مو (فولیکول ها) هدایت می کند. رنگدانه ملانین موجود در فولیکول نور لیزر را جذب کرده و به سلولهای اطراف منتقل می کند و آن را به انرژی گرمایی تبدیل می کند. سلولها به دمای حدود 70 درجه سانتیگراد می رسند که باعث آسیب دائمی می شود. سلول های ریشه دیگر قادر به تأمین انرژی لازم برای رشد و ترمیم موها نیستند درنتیجه موهای موجود می ریزند و موهای جدید نمی توانند دوباره رشد کنند.

دستگاه لیزر مناسب برای مو

متخصصین پوست از دستگاه لیزر بهینه با توجه به نوع موی مربوطه برای لیزر موهای زائد استفاده می کنند. ولی به طور معمول از لیزرهای روبی یا لیزرهای الکساندریت استفاده می شود. ولی  این روش با دستگاه دیود نیز معمول است . از بین بردن مو از نظر متخصص پوست تا حد ممکن فردی است و  درمان متناسب با نوع مو شخص انتخاب می شود. از نظر متخصصان ، این یک روش عالی برای از بین بردن مو به طور دائمی ، آرام و تقریباً بدون درد است.

لیزر برای هر نوع  موی مناسب نیست

با این حال ، لیزر موهای زائد برای هر نوع مویی مناسب نیست. فقط می توانید موهای تیره را حذف کنید. موهای بلوند روشن ، خاکستری و سفید حاوی ملانین بسیار کمی هستند یا به هیچ وجه ملانین ندارند به طوری که نمی توانند نور را جذب کنند. از طرف دیگر ، اگر پوست بسیار تاریک باشد ، نور لیزر حتی به ریشه مو نمی رسد ، بلکه در سطح پوست جذب می شود ، که می تواند منجر به سوختگی شود. حتی موهای بسیار نازک و کرک های مو را نمی توان با لیزر از بین برد. مو باید ضخامت مشخصی داشته باشد تا اشعه بتواند آن را تشخیص دهد.

از آنجایی که این روش ، مانند سایر روش های از بین بردن موهایی زائد ، در صورتی که نادرست انجام گیرد می تواند به سرعت منجر به آسیب های پوستی ، به ویژه سوختگی شود ، بنابراین  شما باید همیشه این کار باید توسط یک متخصص پوست با تجربه انجام شود.

نکاتی که قبل و بعد از لیزر موهای زائد باید بدانید

چند نکته وجود دارد که شما بایستی حتما قبل از شروع درمان در نظر بگیرید:

  • سه تا چهار هفته قبل از لیزر موهای زائد، باید از آفتاب گرفتن یا رفتن به سالن آرایشگری جهت برنزه کردن پوست خودداری کنید، زیرا پوست برنزه نور لیزر را جذب می کند تا به ریشه مو نرسد. حداقل 14 روز قبل از لیزر موهای زائد، دیگر نباید موهای زائد را تحت اپیلاسیون، یا انها را از پوست خارج کنید. همچنین باید از کرم موبر خودداری کنید ، زیرا دستگاه هایی که این عمل را انجام می دهد به عنوان راهنمای نور به مویی قابل مشاهده نیاز دارد. علاوه بر این، شما نباید موهای خود را سفید یا سفید کننده بزنید. ناحیه درمان باید یک روز قبل از لیزر موهای زائد تراشیده شود. طول موها باید حداکثر 0.5 میلی متر باشد تا انرژی نور روی پوست پخش نشود. علاوه بر این ، درمان موهای بلندتر بسیار دردناک تر است. درمان با این روش معمولاً ناراحت کننده تلقی نمی شود. با این حال ، اگر حساسیت خاصی یا آلرژی دارید ، لطفاً قبل از آن با پزشک خود صحبت کنید.

قبل از لیزر موهای زائد ، پزشک ابتدا پوست بدن را که باید درمان شود خنک می کند تا حساسیت آن به درد کمتر شود. در صورت تمایل ، متخصص پوست نیز اقدامات کاهش درد را اعمال می کند.

ادامه این مطلب را در وبسایت کلینیک جوان بخوانید...

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی