اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911274916013814

مهم‎ترین علل کم خونی در مردان چیست ؟

کد: 139911274916013814

https://bit.ly/3b3mxX6

، اصفهان , (اخبار رسمی): عموم افراد بر این باورند که بیماری کم‌خونی مختص زنان است و مردان به این عارضه مبتلا نخواهند شد. مقصود از این مقاله این است که به شما ثابت کنیم خطر ابتلا به بیماری کم‎خونی در مردان نیز وجود دارد و ممکن است عوارضی خطرناک همچون سرطان را به دنبال داشته باشد.

مهم ترین علل کم خونی در مردان چیست ؟
مهم‎ترین علل کم خونی در مردان چیست ؟

دلایل گوناگونی برای بروز کم خونی در مردان وجود دارد که هر کدام به شکلی هشداردهنده هستند و زمینه را بیماری های خطرناک دیگر را فراهم می کند. با مطالعه موارد زیر به خوبی متوجه خواهید شد که چگونه یک کم خونی ساده زمینه را برای بیماری های به شدت خطرناک فراهم می کند و به خوبی به اهمیت درمان کم خونی در مردان و مهم ترین علل آن پی می برید. از جمله مواردی که کم خونی را ایجاد می شوند، عبارتند از:

خونریزی داخلی خون ریزی داخلی دلایل متعددی دارد که برخی می توانند جدی و حتی مرگبار باشند. یکی از شایع ترین خون ریزی های داخلی در مردان، خونریزی به دلیل زخم معده و از طریق دستگاه گوارش است. کولیت اولسراتیو یکی دیگر از عواملی است که موجبات زخم روده و در نتیجه خونریزی را به همراه دارد؛ گاهی خون ریزی می تواند به دلیل وجود تومور بدخیم و سرطانی باشد. زمانی که فرد حجم بالایی از خون را از دست بدهد، گرفتار کم خونی می شود. برای آنکه قبل از مشکل جدی خونریزی داخلی را درمان کنیم باید ابتدا درمان کم خونی در مردان را شروع و پی گیر دلایل آن باشیم.
 

بیماری هموروئید تجمع خون در بواسیر و خون ریزی های متعدد باعث ایجاد کم خونی می شود. شاید بیماری هموروئید را هم بتوان جز دلیل قبلی دانست اما بی توجهی به کم خونی و اقدام نکردن به مناسب ترین روش برای درمان کم خونی در مردان، اگر پای هموروئید در میان باشد ممکن است شرایط وخیمی برای ما ایجاد و حتی ما را تا جراحی هم پیش ببرد.
 

اختلال در گلبول های قرمز

نوشیدن بیش از حد چای

برای درمان کم خونی و عدم ابتلا به آن، بهتر است که نوشیدن بیش از حد چای را کنار بگذارید چرا که تانن موجود در این نوشیدنی، از جذب آهن به بدن جلوگیری می کند. مصرف چای بیش از اندازه در کنار دیگر علل به وجود آورنده کم خونی می تواند این عارضه را تشدید کند.

رژیم غذایی کم اهن عاملی موثر در بروز کم خونی

عدم استفاده از رژیم غذایی غنی از آهن در کنار سایر اختلالات غذایی همچون بی اشتهایی عصبی، روزه مکرر و سوء تغذیه می تواند منجر به کم خونی در مردان شود.

رژیم غذایی نامناسب می تواند زمینه ساز کم خونی در مردان باشد، استفاده از گوشت قرمز به تنهایی نمی تواند تاثیری بر روند خون سازی داشته باشد از این رو استفاده از سبزیجات در کنار مصرف گوشت، تاثیر قابل ملاحظه ای بر درمان کم خونی مردان دارد.

اختلالات در جذب آهن

سیستم گوارشی شما باید بتواند آهن کافی را از غذای شما جذب کند. زمانی که سیستم گوارش، قادر به جذب آهن نباشد، هر چقدر که شما از رژیم غذایی اصولی و سرشار از آهن استفاده کنید بی فایده خواهد بود. عوامل بروز این اختلال بیماری سلیاک، عمل جراحی معده و روده بیماری های التهابی روده و... هستند. درست است که مردان به قاعدگی مبتلا نمی شوند اما بروز اختلال در جذب آهن، موجب می شود یک مرد به اندازه یک زن با قاعدگی سنگین به فقر آهن دچار شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی