اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911294919315810

ریزش مو و روش‌های پیشگیری از آن

کد: 139911294919315810

https://bit.ly/3qtdxkT

، بوکان , (اخبار رسمی): برای جلوگیری از ریزش مو، راه حل‌های مختلفی وجود دارد که این موضوع بستگی به علت ریزش مو شما دارد. در این مقاله می‌خواهیم راه‌کارهای جلوگیری از ریزش مو را بررسی کنیم.

ریزش مو و روش های پیشگیری از آن
ریزش مو، از شایع ترین مشکلات پوستی و زیبایی در جهان است.

دلایل ریزش مو

اصولا ریزش تعداد 100 تا 200 عدد مو در روز امری کاملا طبیعی است. با این حال ریزش بیش ازین تعداد می‌تواند در دراز مدت باعث کم مویی یا حتی طاسی شود. ریزش مو علل مختلفی می تواند داشته باشد. گاهی مثلا به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری کاملا طبیعی است و پس از طی دوره به خودی خود برطرف می شود. ولی گاهی دلایل دیگری مانند مشکلات تیروئید، استرس بیش از حد، عفونت های پوست سر، بیماری آلوپسی آندروژنیک یا حتی به سادگی پیری است که تشخیص این موارد به عهده پزشک شماست.

انواع راه کارهای جلوگیری از ریزش مو

از روش های جلوگیری از ریزش مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رژیم غذایی

پیروی از یک رژیم غذایی سالم که سرشار از سبزیجات و گیاهان تازه است، مانند انواع رژیم های مدیترانه ای، میتواند در جلوگیری از ریزش مو ناشی از آلوپسی آندروژنیک بسیار موثر واقع شود. با این وجود باید پیروی از این رژیم حداقل به مدت 3 هفته باشد.

  • استفاده از انواع پروتئین ها

پایه و اساس فولیکول های مو پروتئینی به نام کراتین می باشد. کمبود انواع اسیدهای آمینه ضروری در بدن، از عوامل اصلی ریزش مو میباشد. استفاده از مواد غذایی مانند تخم مرغ، انواع غلات و دانه ها، ماهی و بوقلمون می تواند به حل این مشکل کمک کند.

  • استفاده از انواع مواد معدنی و ویتامین ها در بدن

وجود انواع ویتامین های A ، B ، C ، D و مواد معدنی مانند آهن، سلنیوم و روی روند رشد و جلوگیری از ریزش مو بسیار مهم هستند. در صورت کاهش هر کدام از این موارد میتوانید به سادگی با استفاده از مکمل های غذایی به صورت روزانه، مقدار کافی از آن ها را دریافت کنید.

  • استفاده از مواد شوینده مناسب موهای شما

شواهد بسیاری حاکی از آن است که استفاده از مواد شوینده نامناسب و همچنین استفاده مکرر از ژل ها و مواد حالت دهنده مو، میتواند باعث ریزش مو شود. این مواد در داخل منافذ سطح پوست سر شما گیر میکنند و مانع از رسیدن چربی و فولیکول به ساقه های مو میشوند. بهتر است از مواد طبیعی به جای انواع شیمیایی آن استفاده کنید.

انواع درمان های جلوگیری از ریزش مو

در صورت ریزش مو خفیف، شما می توانید با استفاده از روش هایی متداول که در زیر به آن ها اشاره می کنیم، این مشکل را به سادگی در خانه درمان کنید.

  • شستشو مناسب

از مواد شوینده مناسب موهای خود استفاده کنید. کلید شستشو مناسب، استفاده از یک شامپو نرمال و ترجیحا بدون DHT است. DHT موجود در شامپو ها مقصر اصلی ریزش مو میباشد، و همچنین شامپوهای خیلی قوی، می توانند باعث خشکی و شکنندگی شدید مو و در نهایت ریزش آن شوند.

  • استفاده از روغن نارگیل

بر اساس پژوهش های صورت گرفته، محققان بر این باورند که روغن نارگیل میتواند به جلوگیری از ریزش مو در اثر آسیب وارده از نور ماورا بنفش خورشید (UV) کمک کند. همچنین ماساژ پوست سر با روغن نارگیل باعث جریان بهتر و بیشتر خون به فولیکول های مو شده و به رشد مجدد آن کمک کند.

ادامه مطلب ریزش مو و روش های پیشگیری از آن را  به‌طور کامل از وبسایت کلینیک جوان بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی