اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912014922715810

علل ایجاد شوره سر و روش های درمان آن

کد: 139912014922715810

https://bit.ly/2M7sZE9

، بوکان , (اخبار رسمی): در این مقاله می‌خواهیم شوره سر و علل آن و همچنین راهکار‌های رفع این مشکل را با هم بررسی کنیم.

علل ایجاد شوره سر و روش های درمان آن
شوره سر در مردان بسیار شایع تر است.

شوره سر از شایع ترین مشکلات پوستی در جهان است که در نتیجه پوسته پوسته شدن، پوست کف سر رخ می‌دهد. این مشکل پوستی معمولا خیلی حاد و جدی نیست، ولی برای اکثر مردم به دلیل این که شوره‌های ریخته شده روی لباس شان به وضوح دیده می‌شوند، می‌تواند باعث شرم و ناراحتی شان شود. بنابراین از دغدغه های اصلی بسیاری از خانم ها و آقایان است.

سر و علل آن

شوره سر معمولا نوعی خفیف از درماتیت سبوره‌ای است. درماتیت سبوره ای معمولا نوعی التهاب پوستی است که اغلب با شوره سر نیز همراه است.

به گفته دکتر ناهید همتیان علل دیگر ایجاد شوره سر میتوان به پوستی چرب یا پوستی بسیار خشک و دچار التهاب، عدم استفاده از شامپو به مقدار مناسب، وجود قارچی به نام مالاسزیا که از چربی های پوست سر تغذیه می کند، حساسیت فرد به محصولات مراقبت از مو حساسیت از نوع درماتیت تماسی، و همچنین زمینه بیماری هایی مانند پسوریازیس و اگزما نیز اشاره کرد.

شوره سر همچنین می تواند علل دیگری نیز داشته باشد، که برای تشخیص آن بهتر است با دکتر خود مشورت کنید.

علایم و نشانه های شوره سر

مهم‌ترین علائم شوره سر شامل پوسته پوسته شدن روی پوست سر، مو ها و حتی گاهی در مناطق دیگری مانند ابرو ها، ریش یا سبیل و سر شانه ها در مردان و همچنین خارش شدید کف پوست است.

علائم و نشانه های شوره سر می توانند در مواقعی که فرد دچار استرس شدید باشد، و همچنین در فصول سرد و خشک تشدید یابند.

شوره سر در چه مواردی می‌تواند تشدید یابد؟

با وجودیکه این بیماری می تواند در تمامی افراد و در تمامی سنین دیده شود، ولی گاهی برخی فاکتور ها در تشدید این بیماری تاثیر دارند. از آن جمله این فاکتور ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سن:  شوره سر معمولا از دوران نوجوانی شروع شده و می تواند تا میانسالی ادامه یابد. البته این به معنی نیست که بزرگسالان دچار آن نمیشوند. در برخی افراد این مشکل میتواند در تمام طول عمر آن ها ادامه یابد.
  • جنسیت مرد:  شوره سر در مردان بسیار شایع تر از زنان است. به همین دلیل برخی پژوهشگران باور دارند که هورمون های مردانه در تشدید این مشکل دخالت دارند.
  • بیماری های خاص:  زمینه داشتن انواع بیماری ها، مانند پارکینسون که باعث تضعیف اعصاب می‌شوند و همچنین بیماری هایی مانند HIV که باعث تضعیف سیستم ایمنی می‌شود، می‌توانند در تشدید شوره سر بسیار دخالت داشته باشند...

ادامه نوشته شوره سر را به صورت کامل در وبسایت کلینیک جوان بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی