اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912054929015489

نکات مهم در پیاده سازی نرم افزار CRM

کد: 139912054929015489

https://bit.ly/3pQ5wVZ

، (اخبار رسمی): همراهی با مشتریان از اولین تماس او با شرکت تا آخرین تعاملش و اینکه همه کارکنان شرکت به اطلاعات این ارتباط آگاه باشند، بسیار اهمیت دارد. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) امکان ردیابی و اشتراک گذاری اطلاعات را بسیار ساده می کنند

نکات مهم در پیاده سازی نرم افزار CRM
نکات مهم در پیاده سازی نرم افزار CRM

CRM صرفا یک نرم افزار نیست، مدیریت ارتباط با مشتریان یک طرز فکر، یک معماری سازمانی، یک روش استفاده و یک دید و رویکرد جدید به سازمان است لذا تنها با خرید یک نرم افزار صرف، رسیدن به نتایج ایده آل و رفع مشکل فروش و مکانیزه کردن سازمان فروش میسر نیست. مراحل استقرار صحیح نرم افزار CRM در سازمان به سه سطح: بستر سازی، استقرار و پشتیبانی  تقسیم می شود.

بستر سازی

به منظور استفاده موثر باید زمینه سازی مناسب در سازمان با انجام مشاوره و ارائه راهکارهای عملیاتی انجام شود تا متناسب با خط مشی کلی سازمان چیدمان و روش کار تبیین شده و بر اساس آن پروسه فروش طراحی شده و در سازمان جایگذاری شود، در این راستا استفاده از مشاورین و اساتید کسب و کار که بر اساس تجریه کاربردی خود بر پایه آشنایی با روش‌های مختلف فروش و تعامل با مشتریان و ساماندهی محصولات و … می توانند میانبری برای رسیدن به اهداف کلی مجموعه را فراهم کند، الزامی است.

پس از فاز کسب آشنایی کامل از سازمان و ساختار سازمانی نوبت به انتخاب نرم افزار مناسب برای استقرار می باشد. معیارهای مناسب بودن نرم افزار شامل فاکتورهایی از جمله: انعطاف پذیری، پشتیبانی از ساختارهای متفاوت فروش، استفاده از تیم پیاده سازی کارآزموده، پاسخ به نیازهای مختلف در سازمان فروش، امکان پشتیبانی از روشهای مختلف ارتباطی در تعامل با مشتری و نهایتا مهمترین عامل ایجاد، حفظ و یا گسترش چابکی در سازمان است.

 استقرار

یک دیدگاه تقریباً نادرست در زمینه کاربرد نرم افزار CRM، که پیش از استقرار باید اصلاح شود، مخاطبین این سیستم است، که تنها کاربران و مخاطبان سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان را تیم فروش می دانند، اگر از دید کلان به سیستم نظاره شود تنها تیم فروش کاربر و ذینفع سیستم نبوده و تمامی سازمان در قبال استقرار صحیح آن مسئول بوده و در دستاوردهای حاصله نیز سهیم هستند، به عنوان مثال واحد مالی، واحد انبار، واحد پشتیبانی، واحد مارکتینگ، واحد اداری و در نهایت مدیریت سازمان همه و همه باید در این پروژه درگیر بوده و در قبال استفاده و استقرار آن مسئولیت متناسب را عهده دار شوند،  استقرار صحیح سی ار ام می تواند مشکلات و مغایرتهای مالی (که همه یا بخش اعظم آن مربوط به مشتریان است) را نه تنها کاهش می دهد بلکه هدفمند و ساختارمند خواهد کرد، در واحد اداری می توان به سادگی به سهولت وصول مطالبات، بررسی قرار دادهای جاری، رهگیری تضامین ارائه شده به مشتری، بررسی و رهگیری شکایات و نظرسنجی های ارائه شده به مشتری، برند سازی، برند پایی و گسترش برند و . . . قابل انجام و کارآیی سنجی است، به همین گونه سایر بخشهای سازمان که کاربرد و ارزیابی آن خارج از حوصله این متن است.

با این دیدگاه اگر به سی ار ام به عنوان نرم افزاری جامع در حوزه تعامل با شاهراه حیاتی سازمان (فروش، نقدینگی، برند سازی، حفظ و توسعه سهم بازار، وفادار سازی مشتری و . . .) نگریسته شود اهمیت استقرار و اولویت آن کاملا مشهود خواهد بود.

نرم افزار CRM پرنیان بر پایه سی آر ام مایکروسافت توسعه پیدا کرده و علاوه بر بهره مندی از تمامی نقاط قوت آن مانند کارآیی، فابلیت اطمینان، پایداری در استفاده، توان توسعه پذیری بالا و . . . با افزودن زبان فارسی و تقویم شمسی و یکپارچگی با سایر ملزومات حیاطی پرکاربرد مانند پیامک، تلگرام، واتس اپ، سرویسهای ویپ و سانترال، سیستم های مالی، سیستم فروش آنلاین و . . . توانسته جایگاه خود را تثبیت کند.

پشتیبانی

یک از نگرانی های مهم و دغدغه های اصلی و به حق علاقمندان به استفاده از سی ار ام عموما وابستگی به تیم توسعه دهنده نرم افزار است، زیرا که ممکن است با تغییر استراتژی، و یا ساختار سازمانی، و یا حتی تغییر در کسب و کار تامین کننده، سیستمی که در سازمان جاری شده است (با هزینه های بالا) پس از چندی بدون پشتیبان رها شده و نیاز به جایگزینی و طی کردن کل پروسه از ابتدا باشد، از این رو جهت رفع این مشکل در پرنیان و اورست سعی شده است برای مشتریانی که از این بابت نگرانی دارند دوره های آموزشی اختصاصی طراحی شود که سازمان با معرفی نیروهای مورد تایید خود بتواند دانش مورد نیاز را از تیم فنی پرنیان دریافت کرده و به صورت مستقل به سفارشی سازی و استقرار اقدام کند، در این روشی مشابه حتی می توان به پروسه انتقال دانش همراه با سفارشی سازی اقدام کرد، یا پس از تحلیل و پیش از پیاده سازی با طراحی دوره های خاص سفارشی شامل آموزش و مشاوره و ارائه راهکار متناسب با سطح نیاز و درخواستهای مشتری در خصوص رفع نیاز مشتری اقدام کرد.

منبع : https://yun.ir/tk42w3

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید