اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002185120810404

تحلیل رفتار مشتریان؛ ضرورتی برای کسب و کارهای آنلاین در دوران کرونا

کد: 140002185120810404

https://bit.ly/2RyMEiK

، تهران , (اخبار رسمی): در دوران پاندمی کرونا، بسیاری از کسب و کارها دچار مشکلات عدیده‌ای شدند و برخی دیگر از آن‌ها از بین رفتند.در دوره پاندمی کرونا بسیاری از رفتارهای جامعه را به‌طور کل دچار تغییر کرد. اما سؤالی که صاحبان بنگاه‌های کسب و کار باید از خود بپرسند این است که ما چه تغییراتی باید بکنیم؟

تحلیل رفتار مشتریان؛ ضرورتی برای کسب و کارهای آنلاین در دوران کرونا
تحلیل رفتار مشتریان ؛ ضرورتی برای کسب و کارهای آنلاین در دوران کرونا

در دوران پاندمی کرونا، بسیاری از کسب و کارها دچار مشکلات عدیده‌ای شدند و برخی دیگر از آن‌ها از بین رفتند. در مقابل، بسیاری از کسب و کارها در بستر آنلاین خدمات خود را ارائه دادند و عملاً کسب و کارهای جدیدی نیز به وجود آمد. می‌توان به‌صورت کلی گفت؛ پاندمی کرونا بسیاری از رفتارهای جامعه را به‌طور کل دچار تغییر کرد. اما سؤالی که صاحبان بنگاه‌های کسب و کار باید از خود بپرسند این است که ما چه تغییراتی باید بکنیم؟

در بستر کسب و کارهای خدماتی، در سال ۱۳۹۵ طی مطالعه بازاری که توسط موسسه مطالعاتی مشاوران مدیریت رابین، به‌منظور تحلیل رفتار مخاطبان انجام گردید، نکته قابل‌توجه این بود که از بین ۱۸۵ نفر مخاطب، ۴۲.۹ درصد، از اپلیکیشن‌های خدمات محور استفاده نمی‌‌کردند و همچنین ۱۴.۳ درصد به‌ندرت از اپلیکیشن های خدماتی استفاده می‌کردند. در سال ۱۳۹۹ طی مطالعه بازاری که توسط همان موسسه انجام شد، این آمار به شرح ذیل تغییر کرد:  ۱۵.۶ درصد اعلام کردند که همیشه از اپلیکیشن های خدماتی استفاده می‌کنند و ۵۲.۴ درصد نیز در اکثر مواقع از این خدمات استفاده می‌کردند. مهم‌ترین خدمات مورد استفاده کاربران عبارت‌اند از: حمل‌ونقل، خرید کالا، خدمات پزشکی، آموزش و …

حال می‌باید به این موضوع توجه داشت که بخش زیادی از کسب و کارها در حال حاضر بر روی بستر وب یا اپلیکیشن در حال ارائه خدمات خود هستند. پاندمی کرونا کسب و کارها را به‌صورت ناخواسته در رویکرد استراتژی اقیانوس قرمز قرار داده است و در این میان، حضور کسب و کارهای آنلاین جدید با کاهش قیمت و در پی آن کاهش کیفیت خدمات، رهبران بازار را بعضاً با چالش‌های بی‌اعتمادی و … مواجه کرده است. از طرفی دیگر اعتبارسنجی‌های قانونی همانند نماد الکترونیک، بخش زیادی از اعتبار خود را در بین جامعه از دست داده اند.

رویکرد درآمدزایی این نهاد نظارتی منجر به این شده که با پرداخت هزینه کم و تنها با اعتبارسنجی آدرس و تلفن، کسب و کارها می‌توانند به راحتی اعتبار این نهاد را همراه خود سازند و همه‌ی این نکات منجر به سردرگمی مخاطب شده است. در این دوران، کسب و کارهای آنلاین می‌بایستی در وضعیت اقیانوس قرمز، اولویت خود را با حفظ و نگهداری مشتریان فعلی قرار داده؛ سپس به‌منظور جذب مشتری جدید برنامه‌ریزی نمایند و همگام با آن و با انجام پروژه‌های آینده‌پژوهی  و نوآوری در کسب و کار و خدمات، رویکرد استراتژی اقیانوس آبی را در پیش گیرند. اما برای حفظ مشتریان فعلی، باید نیازها و خواسته‌های آن‌ها به‌درستی شناسایی شود و هم‌زمان رفتار این جامعه مورد مطالعه و تحلیل قرار گیرد، تا بتوان با درک ارزش‌های مورد انتظار آن‌ها، اقدامات موردنیاز برای تأمین این ارزش‌ها را انجام داد.

در این مقاله به بررسی موارد ذیل پرداخته می شود:

  • تعریف تحلیل رفتار مشتری
  • فواید تحلیل رفتار مشتری
  • شیوه تحلیل رفتار مشتری با دو رویکرد RFM و CLV

برای مطالعه کامل این مقاله می توانید به لینک درج شده در سایت گروه مشاوران رابین مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه مشاوران رابین

نماینده انحصاری موسسه مطالعات و سرمایه گذاری Global Cap Solution کانادا در ایران گروه رابین با یک دهه فعالیت در حوزه مشاوره کسب و کار و همراهی با بنگاه های اقتصادی و تجاری، همواره سعی کرده است بیشتر از ایفای جایگاه مشاور، نقش یک همراه را بازی کند. در مسیر کسب و کار بنگاهها، تجارب خود را بکار می گیریم و تجربه های جدیدی بدست می آوریم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی