اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002245132315810

علت ریزش موی شدید و مشکلات پوستی در بیماران کرونایی

علت ریزش مو و مشکلات پوستی بعداز بیماری کرونا چیست؟

کد: 140002245132315810

https://bit.ly/3oywTVD

، بوکان , (اخبار رسمی): بسیاری از پزشکان معتقدند که بسیاری از عفونت های ویروسی می توانند روی پوست تأثیر بگذارند. بنابراین جای تعجب نیست که ما شاهد بثورات پوستی در این بیماری هستیم. در ادامه به این بحث خواهیم پرداخت که آیا کرونا ویروس می تواند منجر به ایجاد بثورات پوستی و ریزش مو در افراد مبتلا شود؟

علت ریزش مو و مشکلات پوستی بعداز بیماری کرونا چیست؟
علت ریزش موی شدید در مبتلایان به کرونا

بثورات پوستی ایجاد شده بر اثر کرونا به سه دسته تقسیم می شوند:

الف) بثورات از نوع کهیر 

بروز ناگهانی برجستگی هایی روی پوست که سریع بوجود می آیند و معمولاً خارش زیادی دارند. این برجستگی ها می تواند هر قسمت از بدن را درگیر کند که اغلب با خارش شدید کف دست یا کف پا شروع شده و باعث تورم لب و پلک می شود. این بثورات می توانند در اوایل ابتلا به عفونت ظاهر شوند . این برجستگی ها حتی مدت زیادی پس از بیماری نیز می توانند ادامه داشته باشند.

ب) بثورات از نوع آبله مرغان 

شامل نواحی کوچک و خارش دار قرمز رنگ است که می تواند در هر نقطه از بدن ، به ویژه آرنج و زانو و همچنین پشت دست ها و پا ظاهر شوند. این بثورات می تواند روزها یا هفته ها ادامه داشته باشند.

ج) انگشتان دست و پا کرونایی 

به برجستگی های قرمز و مایل به ارغوانی روی انگشتان دست و پا می گویند، که ممکن است دردناک باشند. اما معمولاً خارش ندارد. این وضعیت ممکن است در انگشتان پا ، انگشتان دست یا هر دو ایجاد شود. به نظر می رسد که اکثر افراد بیشتر این مشکل را فقط در انگشتان پا تجربه می کنند.

 تورم و تغییر رنگ می تواند از یک یا چند انگشت یا انگشتان شروع شود. در حالی که این نوع مشکل پوستی می توانند در هر سنی ظاهر شوند ، به نظر می رسد کودکان ، نوجوانان و جوانان به احتمال زیاد بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند. بسیاری از آنها هرگز علائم متداول دیگر از بیماری کرونا مانند سرفه خشک ، تب و دردهای عضلانی را نشان نمی دهند.

علائم و درمان انگشتان دست و پا کرونایی 

افراد قبل از درگیر شدن به این بیماری هیچ گونه علائم یا احساس خاصی را تجربه نمی کنند. برای کاهش درد یا خارش ، کرم هیدروکورتیزون را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. در صورت عدم تسکین یا تشدید علائم ، به متخصص پوست مراجعه کنید.

کرونا غالباً به عنوان بیماری که سیستم تنفسی را تحت تأثیر قرار می دهد شناخته می شود. اما در افرادی که با علائم شدید بیماری در بیمارستان بستری شده اند نیز بثورات پوستی گزارش شده است. با این حال ، مهم است مردم بدانند که در بعضی موارد ، بثورات پوستی ممکن است اولین یا تنها علامت بیماری باشد. بنابراین اگر در پوست خود تغییرات جدید مشاهده کردید ، باید با قرنطینه خود و آزمایش در اسرع وقت آن را جدی بگیرید. زیرا تشخیص زودهنگام بیماری می تواند در کاهش شیوع آن تاثیر بالایی داشته باشد.

علائم پوستی مرتبط با کووید 19 عامل مهمی در ایجاد درک ما از بیماری است. علائم پوستی ممکن است نقشی اساسی در تشخیص عفونت در افرادی داشته باشد که بدون علامت هستند.

کرونا چگونه باعث ریزش مو می شود؟

همه ما به طور طبیعی روزانه موهایمان می ریزد. در حقیقت ، ریزش موی طبیعی در هر فرد به طور معمول بین 50 تا 100 تار مو است. با این حال ، گاهی موهای ریخته شده با موهای جدید جایگزین نمی شوند . در نهایت منجر به کم پشتی و لکه های طاسی می شوند، که به آن ریزش مو می گویند.ما اغلب فکر می کنیم ریزش مو فقط روی پوست سر تأثیر می گذارد. با این حال ، ممکن است در سایر قسمت های بدن نیز رخ دهد.اصطلاح پزشکی ریزش مو ، آلوپسی است.

بطور کامل این مطلب را در وبسایت کلینیک جوان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان