اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004205321513814

توصیه های مهم در درمان فشار خون

کد: 140004205321513814

https://bit.ly/3hUzaHK

، اصفهان , (اخبار رسمی): توصیه های مهم برای کنترل و درمان فشار خون که باید بدانید به طور مفصل در زیر برای شما آورده شده است که با رعایت آن ها از فشار خون در امان خواهید بود.

توصیه های مهم در درمان فشار خون
توصیه های مهم در درمان فشار خون

وزن خود را کنترل کنید و تناسب اندام خود را به دست آورید
فشار خون اغلب با افزایش وزن، افزایش می یابد. اضافه وزن نیز می تواند باعث اختلال در تنفس هنگام خواب شود (آپنه خواب) که این عامل، خود، باعث افزایش فشار خون خواهد شد. کاهش وزن یکی از موثرترین شیوه های تغییرات سبک زندگی برای کنترل و درمان فشار خون است. در صورت داشتن اضافه وزن یا چاق بودن، اگر وزن کم کنید، می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

به طور مرتب ورزش کنید
اگر فشار خون بالا داشته باشید، فعالیت بدنی منظم - مانند 150 دقیقه در هفته یا حدود 30 دقیقه در بیشتر روزهای هفته - می تواند فشار خون شما را در حدود 5 تا 8 میلی متر جیوه کاهش دهد. ثابت بودن تمرینات شما بسیار مهم است زیرا اگر ورزش را متوقف کنید، فشار خون شما دوباره افزایش می یابد. اگر فشار خون بالا دارید، ورزش می تواند در درمان فشار خون به شما کمک کند. اگر از قبل فشار خون بالا داشته اید، فعالیت بدنی منظم می تواند فشار خون شما را به سطوح ایمن تر کاهش دهد. برخی از نمونه های ورزش هوازی که می تواند فشار خون را کاهش دهد شامل پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، شنا یا رقص است.
 یک رژیم غذایی سالم داشته باشید
داشتن یک رژیم غذایی سرشار از غلات سبوس دار، میوه، سبزیجات و لبنیات کم چرب و فاقد چربی های اشباع شده و کلسترول، می تواند در صورتی که فشار خون بالا دارید، به درمان فشار خون کمک کند؛ این غذاها، فشار خون شما را تا 11 میلی متر جیوه کاهش می دهد. این برنامه غذایی به عنوان رژیم های غذایی برای متوقف کردن فشار خون بالا (DASH) شناخته شده اند.

میزان سدیم را در رژیم غذایی خود کاهش دهید
کاهش اندک سدیم در رژیم غذایی شما می تواند سلامت قلب شما را بهبود ببخشد و فشار خون را در در حدود 5 تا 6 میلی متر جیوه کاهش دهد. این بسیار در درمان فشار خون مفید خواهد بود. تأثیر مصرف سدیم بر فشار خون در بین گروه های مختلف، متفاوت است. به طور کلی، باید مصرف سدیم را به 2300 میلی گرم (میلی گرم) در روز یا کمتر محدود کنید. با این حال، مصرف سدیم کمتر - 1500 میلی گرم در روز یا کمتر - برای اکثر بزرگسالان، ایده آل است.


برای درمان فشارخون سیگار کشیدن را ترک کنید
هر یک سیگار که می کشید، فشار خون شما برای چند دقیقه افزایش پیدا می کند. قطع سیگار کمک می کند فشار خون شما به حالت عادی برگردد. ترک سیگار می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و سلامت کلی شما را موجب شود.
مصرف کافئین را کم کنید
نقشی که کافئین در کاهش یا افزایش فشار خون بازی می کند، هنوز مورد بحث است. کافئین در افرادی که به ندرت آن را مصرف می کنند می تواند فشار خون را تا 10 میلی متر جیوه افزایش دهد. اما افرادی که به طور مرتب قهوه می نوشند، ممکن است تأثیر کمی بر فشار خون را تجربه کنند! اگرچه تأثیرات طولانی مدت مصرف مواد حاوی کافئین بر فشار خون مشخص نیست، اما ممکن است فشار خون، کمی افزایش یابد. به همین دلیل است که برخی در رژیم غذایی خود، مصرف انواع قهوه را قرار می دهند و برخی دیگر، از نوشیدن قهوه ها خودداری می کنند. در مورد تأثیر کافئین بر فشار خون با پزشک خود صحبت کنید.

 استرس خود را کاهش دهید
استرس مزمن در فشار خون بالا نقش دارد. برای تعیین تأثیر استرس مزمن بر فشار خون، تحقیقات بیشتری لازم است. اگر با خوردن غذای ناسالم، سیگار کشیدن دچار استرس شوید، ممکن است به فشار خون بالا منجر شود. مدتی وقت بگذارید تا در مورد آنچه باعث احساس استرس می شود، فکر کنید؛ شرایط شغلی و کاری، مسائل خانوادگی، امور مالی یا بیماری. هنگامی که می دانید چه چیزی باعث استرس شما می شود، فکر کنید که چگونه می توانید استرس را از بین ببرید یا کاهش دهید. این به درمان فشار خون شما کمک می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان