اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005045345316637

هوش مصنوعی ترکیبات ضد پیری پوست را شناسایی می کند

کد: 140005045345316637

https://bit.ly/3eYvrYO

، (اخبار رسمی): هوش مصنوعی در پزشکی و سلامت چطور می تواند تاثیرات شگرفی از خود بر جای بگذارد و این حوزه را متحول سازد! یکی از این موارد را که محققین به تازگی کشف کرده‌اند را در این خبر می‌خوانید.

هوش مصنوعی ترکیبات ضد پیری پوست را شناسایی می کند.
هوش مصنوعی در ترکیبات ضدپیری پوست

طی بررسی‌های جدید توسط محققان کشور انگلستان، یک مدل هوش مصنوعی ایجاد کردند که ترکیبات ضدپیری پوست را کشف می‌کند. با ابداع این مدل هوش مصنوعی توسط محققان دانشگاه سوری انگلستان، می‌توان داروهایی تولید کرد که به افزایش طول عمر انسان ها کمک می‌کند. 

این پژوهش بر روی کرم الگانس که بدنی شفاف داشته و متابولیسمی شبیه متابولیسم بدن انسان دارد انجام شد. آن ها یک مدل یادگیری ماشین ایجاد کردند که بر اساس داده‌ها و اطلاعات به دست آمده از پایگاه داده‌ای به نام DrugAge پیش بینی می‌کند که آیا ترکیب ایجاد شده باعث افزایش طول عمر این کرم شفاف می‌شود یا نه. از آنجایی که طول عمر این کرم کوتاه است به همین خاطر محققین به راختی می توانند نتیجه این تحقیق را ببینند.

طی این تحقیق، هوش مصنوعی موفق شد تا سه ترکیب فوق العاده را جدا کند که این سه ترکیب تا 80 درصد توانستند طول عمر کرم شفاف الگانس را افزایش بدهند. این سه ترکیب، اسیدهای چرب مثل امگا3، زردینه ها که رنگدانه‌های موجود در آنتی اکسیدان گیاهان هستند و همین طور یک نوع ترکیب به نام Organooxygen را شامل می‌شوند. 

یکی از محققان این پژوهش که سوفیا کاپسیانی نام دارد، در مورد این تحقیق گفت: در دنیای امروز محققان می‌توانند با کمک تکنولوژی‌های برتر مثل هوش مصنوعی، سرعت و روند پروسه پیری را کاهش دهند، در واقع پیری به مجموعه‌ای از بیماری‌ها گفته می‌شود که هوش مصنوعی این توانایی را دارد که برخی از ترکیباتی را نشان دهد که خصوصیات ضدپیری دارند.

پژوهشگر ارشد این تیم تحقیقی هم اضافه کرد: این تحقیق نشان داد که هوش مصنوعی چه قدرت و مزیت فوق العاده‌ای می‌تواند در حوزه سلامت انسان‌ها بر جای بگذارد و استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی می‌تواند گامی بزرگ در این حوزه باشد.

هوشیو به عنوان پایگاه جامع هوش مصنوعی در ایران آخرین و به روزترین اخبار هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هوشیو

پایگاه جامع هوش مصنوعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]