اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007255481716637

هوش مصنوعی سه اثر هنری ارزشمند گمشده را بازسازی می‌کند

کد: 140007255481716637

https://bit.ly/3pwdTt1

، (اخبار رسمی): با استفاده از هوش مصنوعی دانشمندان توانستند از روی عکس‌های سیاه وسفید سه نقاشی مفقود شده نقاش معروف گوستاو کلیمت را بازسازی کنند. گوگل با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی که در اختیار دارد این سه نقاشی مفقود شده را که متعلق به سال 1899 است را بازسازی کرد.

هوش مصنوعی سه اثر هنری ارزشمند گمشده را بازسازی می کند
هوش مصنوعی سه اثر هنری ارزشمند گمشده را بازسازی می‌کند

نام‌های این سه نقاشی، فلسفه، پزشکی و حقوق بوده و گوستاو کلیمت آن ها را به سفارش دانشگاه وین کشید. ولی از آنجایی که مقامات دانشگاه آن ها را حاوی موارد نامناسب دانست و آثار وی مورد انتقاد قرار گرفت آن‌ها را به یک مجموعه‌دار شخصی فروخت.

این نقاشی‌ها در آخرین روزهای جنگ جهانی دوم دز سال 1945 گم شدند و تنها چیزی که از آن‌ها باقی مانده است عکس‌هایی بی کیفیت و سیاه و سفید است. 

دانشمندان حوزه هنر و هوش مصنوعی جمع شدند و تصمیم گرفتند با رنگ کردن این نقاشی‌ها، جانی دوباره به آن‌ها ببخشند. فرانتس اسمولا از نمایشگاه‌گردانان موزه بلودر اتریش و امیل والنر از آزمایشگاه گوگل آرتس اند کالچر با همکاری همدیگر الگوریتمی را توسعه دادند که بتواند با دقت بالا این سه نقاشی را رنگ‌آمیزی کند.

این دو شخص شروع به بررسی اسناد و نقاشی‌هایی کردند که در دوره گوستاو کلیمت کشیده شده بودند و از مضامین مشابه آن‌ها رنگ بخش‌هایی از این سه نقاشی را حدس زدند.

والنر الگوریتم هوش مصنوعی را توسعه داده بود که سبک رنگ‌آمیری کلیمت را آنالیز می‌کرد و موانع و موفقیت‌های این روند یادگیری ماشین را بیان می‌کرد.

نتیجه تمام تلاش‌های این دانشمندان این بود که نزدیک‌ترین رنگ‌ها به رنگ اصلی این سه نقاشی انتخاب شده و به آن اضافه شد.

آن‌ها در پایان اعلام کردند که نتیجه کار واقعا برای ما شگفت‌انگیز بود. چون ما توانستیم عکس‌های سیاه و سفیدی که ما هیج دیدی نسبت به رنگ‌های آن نداریم را به خوبی رنگ آمیری کنیم. این کار با تکیه بر الگوریتم‌های یادگیری ماشین انجام شد با این فرض که اگر کلیمت بود چه رنگی را انتخاب می‌کرد!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هوشیو

پایگاه جامع هوش مصنوعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]