اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006015392416637

ربات پرستار گریس چه کارهایی انجام می‌دهد؟

کد: 140006015392416637

https://bit.ly/2WcKAQk

، (اخبار رسمی): ربات پرستار گریس می‌تواند به عنوان یک دستیار به کمک پزشکان بیاید.

ربات پرستار گریس چه کارهایی انجام می‌دهد؟
ربات پرستار

خالق ربات سوفیا، شرکت هانسون رباتیک به تازگی ربات دیگری به اسم ربات پرستار گریس توسعه داده است که می‌تواند در کارهای زیادی کمک حال افراد باشد.

ربات اول این شرکت چینی که سوفیا نام داشت به دلیل ظاهر و رفتار بسیار شبیه به انسان‌ها بسیار معروف شد و حال این شرکت ربات دیگری با نام گریس توسعه داده است که کاربرد آن در سازمان‌های بهداشت و درمان می‌باشد و استفاده از هوش مصنوعی در پزشکی را به نمایش می‌گذارد.

ربات پرستار گریس یک دستیار واقعی برای پزشکان است! این ربات مجهز به چند حسگر از جمله دوربین حرارتی است که برای تشخیص نبض و دمای بدن بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد و بدین ترتیب به پزشکان کمک می‌کند تا تشخیص راحت‌تر و ارائه راهکارهای درمانی مناسبی داشته باشند.

ربات گریس به سه زبان انگلیسی، کانتونی و ماندارین مسلط بوده و می‌تواند یک همراه خوب برای بیماران باشد و ناگفته نماند که یک پرستار حرفه‌ای برای مراقبت از سالمندان نیز به شمار می‌رود. زبان‌های کانتونی و ماندارین از جمله زبان‌های چینی است که در برخی از از مناطق این کشور رواج دارد.

از جمله دیگر قابلیت‌های ربات گریس امکان شرکت کردن آن در فعالیت‌های اجتماعی است و می‌تواند به آسانی گفتار درمانی انجام دهد. موسس و مدیر شرکت هانسون رباتیک، دیوید هانسون می‌گوید: این نوع ربات‌ها به طور معمول به عنوان دستیاری برای پزشکان طراخی و ساخته شده‌اند و نمی‌توانند جایگزینی برای پزشکان به حساب بیایند. بکارگیری رباتیک و همین طور هوش مصنوعی در این ربات‌ها موجب شده است که این ربات بتواند اطلاعات مفید بسیاری را از بیماران جمع آوری کرده و در اخیار پزشکان قرار بدهد. 

شرکت هانسون رباتیک اعلام کرده است که می‌خواهد تولید انبوه دو ربات هوشمند سوفیا و گریس را از پایان سال جاری میلادی شروع کند و به صورت انبوه به بازارهای سراسر جهان ارسال نماید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هوشیو

پایگاه جامع هوش مصنوعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید