اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009095552416637

هوش مصنوعی حیات فرازمینی را خیلی زود کشف خواهد کرد

کد: 140009095552416637

https://bit.ly/3EqLEAZ

، (اخبار رسمی): طی بیانیه‌ای رئیس ناسا عنوان کرد که هوش مصنوعی می‌تواند زودتر از انسان‌ها کشف کند.

هوش مصنوعی حیات فرازمینی رو خیلی زود کشف خواهد کرد
هوش مصنوعی حیات فرازمینی را خیلی زود کشف خواهد کرد

در حال حاضر هوش مصنوعی (AI) در اکتشافات فضایی کمک های بسیاری به انسان‌ها می‌کند و حتی می‌تواند چیزهایی را کشف کند که انسان قادر به کشف آن‌ها نبوده یا برای کشف آن‌ها زمان زیادی لازم دارد. زیرا هوش مصنوعی می‌تواند در یک زمان کم حجم عظیمی از داده‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

پس از تجزیه و تحلیل هایی که توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود این داده‌ها در اختیار دانشمندان و فضانوردان قرار می‌گیرد تا آن‌ها بتوانند از این داده‌ها استفاده کرده و نتایج مثبت و قابل استفاده‌ای دست پیدا کنند.

شما می توانید جدیدترین اخبار هوش مصنوعی را در هوشیو بخوانید

هوش مصنوعی قادر است تا تصاویر ماهواره ای را مورد بررسی قرار دهد و پس از آن جالب‌ترین و مهمترین آن‌ها که ممکن است شامل تصاویر رویدادهای کیهانی باشد را به منظور تجزیه و تحلیل بیشتر و دقیق‌تر در اختیار انسان قرار می‌دهد. چنان چه هوش مصنوعی نشانه‌هایی از حیات فرازمینی را به دست آورد، دانشمندان باید آن‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند تا این موضوع تأیید یا رد شود. رئیس ناسا اعلام کرد که ممکن است هوش مصنوعی حیات فرازمینی را پیش از انسان‌ها کشف کند.

هوش مصنوعی تصاویری را که از فضا به دست آمده است را غربالگری می‌کند. در صورتی که هر شب پانصد هزار عکس از فضا گرفته شود، انسان نمی‌تواند همه آن‌ها را مشاهده کند؛ بنابراین هوش مصنوعی آن‌ها را غربالگری می‌کند و تعداد آن‌ها را به پنجاه تصویر در هر شب محدود می‌کند. در این شرایط ممکن است کشف حیات فرازمینی با همکاری انسان‌ها و هوش مصنوعی اتفاق بیوفتد و این می‌تواند یک کاربرد بی نظیر هوش مصنوعی در دنیای نجوم به حساب بیاید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هوشیو

پایگاه جامع هوش مصنوعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش