اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006165419316637

هوش مصنوعی مخترع چطور توانست اختراع خود را ثبت کند؟

کد: 140006165419316637

https://bit.ly/2X9YJ18

، (اخبار رسمی): هوش مصنوعی مخترع نیز رونمایی شد ولی دادگاه‌های آمریکا به دلیل فرد نبودن مخترع آن را قبول نکردند.

هوش مصنوعی مخترع چطور توانست اختراع خود را ثبت کند؟
هوش مصنوعی که می‌تواند اختراع کند

طی ماه‌های گذشته برای اولین در آفریقای جنوبی اختراع یک سیستم هوش مصنوعی به ثبت رسید و بعد از این از طرف اتخادیه اروپا و آمریکا و انگلیس نیز درخواست‌هایی برای ثبت اختراع توسط هوش مصنوعی ارائه شد. ولی دادگاه‌های آمریکا این کار را تایید نکردن و به دلیل اینکه اختراع از طرف یک فرد نیست و یک سیستم هوش مصنوعی است، آن را رد کردند.

اگر هوش مصنوعی یک انسان بود مخترع میشد!

دستگاه Device for Autonomous Bootstrapping of Unified Sentience (DABUS) یک سیستم هوش مصنوعی می‌باشد که می‌تواند به راحتی طوفان مغزی ایجاد کرده و ایده‌های خلاقانه‌ای را ارائه کند. این سیستم که به نوعی ماشین خلاقیت به شمار می‌رود مانند یک فرد خردسال می‌تواند خیلی سریع یاد بگیرد و آموزش ببیند و در مورد مشکلات فکر کرده و تصمیم بگیرد.

مخقق هوش مصنوعی با نام استفان تالر این سیستم هوش مصنوعی را برای مفهوم جدیدی از ظرف غذا که بر اساس هندسه فراکتال بوده و چسبندگی و انتقال حرارت را بهتر کرده است، اعتبار بخشیده است. بعد از اینکه آفریقای جنوبی این اختراع را ثبت کرد و درخواست در کشورهای دیگر رد شد، تالر به دادگاه رفت تا آن‌ها را لغو کند ولی دادگاه استرالیا از این کار امتناع کرد.

درخواست تجدید نظر تالر در دادگاه آمریکا هم شکست خورد و آن‌ها اعلام کردند که بر اساس قوانین مرتبط با ثبت اختراع در آمریکا، مخترع را به عنوان یک فرد تعریف کرده‌اند و مخترع به یک شخص حقیقی گفته می‌شود. 

با استناد به قوانین سازمان مالکیت فکری، حتی در صورتی که یک اختراع در زمانی انجام شده باشد که فرد در یک سازمان استخدام بوده، در این صورت به عنوان صاحب امتیاز ثبت می‌شوند. با تغییر نقش تکنولوژی در زندگی امکان دارد این امر عوض شود.

دادگاه استرالیا حکم داد که سیستم هوش مصنوعی می‌تواند مخترع باشد و "مخترع" در واقع یک شخص یا چیزی است که اختراع می کند ولی دادگاه آمریکا گفت که فعلا برای این کار زود است که بخواهیم برای اینکار قوانین را تغییر بدهیم و در ادامه بیان کرد که زمانی که هوش مصنوعی به دجه ای از هوشمندی و پیچیدگی برسد که بتواند معانی پذیرفته شده اختراع را تحلیا کند، در آن صورت قوانین تغییر کرده و هوش مصنوعی را به عنوان یک مخترع خواهیم شناخت.

آخرین اخبار هوش مصنوعی را در هوشیو ببینید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هوشیو

پایگاه جامع هوش مصنوعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]