اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008305535616637

ممنوعیت استخدام با ابزارهای هوش مصنوعی در ایالت نیویورک

کد: 140008305535616637

https://bit.ly/32i4dsB

، (اخبار رسمی): با توجه به رفتارهای تبعیض گونه ابزارهای هوش مصنوعی در فرایند استخدام، استفاده از آن در ایالت نیویورک ممنوع شد.

ممنوعیت استخدام با ابزارهای هوش مصنوعی در ایالت نیویورک
ممنوعیت استخدام با ابزارهای هوش مصنوعی در ایالت نیویورک

در طی چند روز اخیر در شورای ایالت نیویورک، قانونی وضع شده است که بر اساس آن نباید هیچ گونه استخدامی با ابزارهای هوش مصنوعی صورت بگیرد.

بر اساس گزارشات این قانون تصویب شده تنها زمانی می‌توان از ابزارهای هوش مصنوعی در ایالت نیویورک استفاده شود که هر سال این ابزارها مورد بررسی قرار گرفته و اطمینان حاصل شود که هیچ گونه تبعیض جنسیتی و نژادی صورت نمی‌گیرد و این ابزارها کاملا بی طرفانه این کار را انجام می‌دهند.

دلیل ایجاد تبعیض توسط ابزارهای هوش مصنوعی این است که برای طراحی و ساخت این ابزارها شرکت‌ها معمولا از محتوا و تصاویر مردهای سفیدپوست استفاده می‌کنند و همین مساله باعث می‌شود تا آن‌ها به شکلی تبعیض‌آمیز نسبت به رنگین پوستان و زنان اعمال نظر کنند.

آخرین اخبار هوش مصنوعی را می توانید در وبسایت هوشیو ببینید.

بر اساس موردی که پیش آمده است انتظار می‌رود که ایالت های دیگر آمریکا نیز قوانین مشابه ایالت نیویورک وضع کنند.

در این میان بعضی از محققین هوش مصنوعی و فعالان حقوق دیجیتال نگران هستند که این کار به اندازه کافی برای مهار رویه های تبعیض آمیز ناشی از استفاده از هوش مصنوعی موثر نباشد. آنان می گویند از این طریق استاندارد ضعیفی برای رگولاتوری ها و قانون گذاران فدرال ایجاد می شود تا به دنبال راه حل هایی اساسی تر برای مهار برنامه های کاربردی مضر هوش مصنوعی که نابرابری ها را تشدید می کنند، بگردند.

در صورت تصویب شدن این طرح که از ماه نوامبر در شورای شهر نیویورک مطرح شده، تخلف از آن جریمه ای حداکثر ۱۵۰۰ دلاری برای کارفرمایان در پی خواهد داشت. این قانون در صورت تصویب از ابتدای سال ۲۰۲۳ به اجرا درمی آید. در حال حاضر بسیاری از شرکت های تجاری برای بررسی رزومه ها یا تحلیل ویدئوهای مصاحبه های کاری از ابزار هوش مصنوعی استفاده می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

هوشیو

پایگاه جامع هوش مصنوعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کار و استخدام