اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006225432613814

داروی کشف شده در دانشگاه ایندیانا، تحولی در درمان پیشرفته سرطان پروستات

کد: 140006225432613814

https://bit.ly/3tzVnjH

، اصفهان , (اخبار رسمی): برای آن که اطلاعات کامل تری را در مورد این دارو به دست آورید، ما عملکرد و ویژگی های آن را به طور مختصر مورد بررسی قرار می دهیم. AMACR یک پروتئین است که میزان و فعالیت آن در سرطان پروستات و برخی دیگر از سرطان ها افزایش می ‌یابد.

داروی کشف شده در دانشگاه ایندیانا، تحولی در درمان پیشرفته سرطان پروستات
بهترین داروی درمان پروستات

کاهش میزان AMACR با به کارگیری تکنیک های ژنتیکی جدید توسط محققان این دانشگاه، سلول‌ هایی را که حالت تهاجمی پیدا کرده اند را به حالت طبیعی و غیر تهاجمی بر می گرداند.

این کار در حال حاضر بهترین داروی درمان پروستات را ارائه می دهد. تا قبل از این کشف، تعیین میزان پروتئین AMACR بسیار سخت بود و به همین دلیل امکان سنجش اثربخشی آن وجود نداشت. اما بر اساس پژوهش های محققان دانشگاه ایندیانا، داروی جدید می ‌تواند نسبت به داروهای رایج کنونی مانند ibuprofenoyl-CoA، چندین برابر اثربخشی بیشتری داشته باشد.

نکته جالب دیگری که در مورد داروی درمان قطعی پروستات کشف شده وجود دارد این است که می ‌تواند در درمان تمام سرطان ‌هایی که در آن ها  پروتئین AMACR دخیل است، قابل استفاده باشد.   

اولین داروی هدفمند ژنتیکی درمان پروستات
محققان انگلیسی اعلام کرده ‌اند که موفق به کشف دارویی شده اند که اولین داروی هدفمند ژنتیکی برای مبارزه با سرطان پروستات به حساب می آید و در آینده می تواند جایگزین بسیاری از داروهای کنونی باشد. این داروی درمان پروستات که اولاپاریب نام دارد، می تواند دریچه ای جدید به سمت درمان سرطان های قرن 21 باشد. گزارشات پزشکی حاکی از آن هستند که سرویس سلامت همگانی بریتانیا پیش ‌تر، این دارو را برای سرطان تخمدان استفاده می ‌کرد و در حال حاضر به همت چندین دانشمند بزرگ، به دارویی برای مبارزه با سرطان پروستات نیز تبدیل شده است.

طبق مقالات منتشر شده نشنال جورنال مربوط به سرطان، نتایج آزمایشات نشان می دهند که اولاپاریب رشد تومور در مردان مبتلا به سرطان پیشرفته پروستات را کند می‌ کند. در حال حاضر این داروی درمان پروستات در حال بررسی است و به گفته رییس کالج پزشکی لندن، اولاپاریب ظرف دو سال آینده در دسترس بیماران قرار خواهد گرفت. این دارو که ساخت شرکت دارویی آسترازنکا است، قبل از این در دسترس بیماران مبتلا به سرطان تخمدان در انگلیس قرار گرفته بود. این دارو امید زیادی را در بیماران مبتلا به سرطان پروستات ایجاد کرده است.

اولاپاریپ چیست و چه تاثیری بر درمان پروستات دارد؟
اولاپاریب که به آن لینپارزا نیز گفته می ‌شود، عملکرد فیزیولوژیک ویژه تری نسبت به سایر داروهای درمان سرطان دارد. این دارو از طریق هدف قرار دادن و کشتن سلول‌ های سرطانی با کد ژنتیکی معیوب ضمن محافظت از سلول‌ های سالم به درمان سرطان پروستات می پردازد.

یکی از مشکلاتی که این داروی درمان پروستات دارد این است که برای همه افراد مبتلا به سرطان پروستات موثر نخواهد بود و تنها برای برخی از مردان مبتلا به این بیماری عملکرد لازم را خواهد داشت. بیماران می‌ توانند پیش از استفاده از این دارو با انجام آزمایش‌ هایی وجود خطاهای ژنتیکی را در خود بررسی کرده و در صورت داشتن چنین خطاهایی از آن استفاده کنند.

یکی دیگر از مزایایی که برای این دارو بیان می شود این است که بیمارانی که از این دارو استفاده می ‌کنند، در عین بهره ‌مندی از مزایای درمانی آن، از عوارض جانبی احتمالی سایر داروهای دیگری که ممکن است برای آن‌ ها به این اندازه مفید نباشند، دور باشند.

برخی از مقالات اولاپاریب را با ابیراترون و انزالوتامید، دو داروی معمول تجویزی برای پروستات که در دسته هورمون ‌تراپی‌ ها قرار دارند، مقایسه کردند. نتایج نشان داد که استفاده از این داروی درمان پروستات رشد سرطان را تا ماه‌ ها به تأخیر می ‌اندازد و این بدان معناست که حتی در صورت پیشرفت بیماری، شانس بقای بیمار طولانی ‌تر خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی