اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007245479813814

رژیم غذایی زنان باردار چگونه باید باشد؟

کد: 140007245479813814

https://bit.ly/3lSWGrQ

، اصفهان , (اخبار رسمی): رژیم غذایی زنان باردار، مجموعه مواد غذایی و خوراکی ها را شامل می شود که هم به سلامت مادر و هم به سلامت جنین بسیار کمک می کند.

رژیم غذایی زنان باردار چگونه باید باشد؟
رژیم غذایی زنان باردار

رژیم غذایی زنان باردار، مجموعه مواد غذایی و خوراکی ها را شامل می شود که هم به سلامت مادر و هم به سلامت جنین بسیار کمک می کند. وقتی می خواهید یک برنامه غذایی سالم ترتیب دهید، باید تمرکز خود را بر روی غذاهای کامل تر بگذارید که بیشترین مواد مفید را در دوران بارداری در اختیار شما قرار می دهند. 

مواد غذایی شامل پروتئین ها، ویتامین ‌ها، مواد معدنی، انواع چربی های سالم، کربوهیدرات های پیچیده و مایعات فراوان و فیبر غذایی، انواع نمونه های از بهترین مواد غذایی هستند که باید در رژیم غذایی مخصوص خانم های باردار گنجانده شود. مصرف هر کدام از این مواد غذایی در جایگاه خود اهمیت دارد.

در رژیم غذایی زنان باردار، مجموعه ‌ای از لبنیات و سبزیجات میوه‌ها و گوشت دیده می شود. هر کدام از این مواد غذایی فواید و خواص متعددی را برای مادران باردار تامین می کنند. چه بسا اگر یک ماده غذایی به اعتدال در رژیم غذایی این گروه از افراد گنجانده نشود، می تواند جنین را با کمبود مواد مغذی مواجه کند که در نتیجه در رشد و سالم بودن او، تاثیر منفی خواهد گذاشت. به دلیل اهمیت مواد غذایی در رژیم روزانه زنان باردار، در ادامه مطلب به طور کاملاً خلاصه اما کامل درباره مواد غذایی و مقدار آن در رژیم روزانه صحبت می کنیم.

رژیم غذایی زنان باردار شامل چه مواد غذایی است؟

  • لبنیات

در رژیم غذایی زنان باردار، محصولات لبنیات وجود دارد. با مصرف لبنیات، پروتئین و کلسیم کافی برای جنین فراهم می شود. خوردن شیر، پنیر و ماست کافی پروتئین و کازئین کافی را برای رشد بهتر جنین فراهم می کند. لبنیات، بهترین منابع غذایی کلسیم هستند و مقدار زیادی فسفر، ویتامین B، منیزیم و روی را تامین می کنند. خوردن ماست پروبیوتیک از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند.

  • حبوبات در رژیم غذایی زنان باردار

گروه دیگری از غذاهایی که در رژیم غذایی زنان باردار وجود دارد، حبوبات هستند. این گروه شامل عدس، لوبیا، نخود، سویا و بادام زمینی می باشد. حبوبات منابع گیاهی فوق العاده ای از فیبر، پروتئین، آهن، فولات و کلسیم هستند؛ بدن شما در دوران بارداری به همه آنها نیاز بیشتری دارد.

فولات یکی از ضروری ترین ویتامین های گروه B یعنی  B9است. فولات برای مادر و نوزاد بسیار مهم است، به خصوص در سه ماهه اول بارداری و حتی قبل از آن. شما روزانه حداقل به 600 میکروگرم (میکروگرم) فولات نیاز دارید. حبوبات نیز به طور کلی فیبر بسیار بالایی دارند. برخی از انواع آن همچنین دارای آهن، منیزیم و پتاسیم هستند.

  • تخم مرغ

یکی دیگر از مواد غذایی که باید در رژیم غذایی زنان باردار وجود داشته باشد، تخم مرغ است. با خوردن تخم مرغ حدود ۸۰ کالری و پروتئین و چربی مفید را دریافت می کنید. تخم مرغ منبع عالی "کولین" است که یک ماده مغذی حیاتی در دوران بارداری است. این ماده در رشد مغز نوزاد مهم است و از ناهنجاری های رشدی مغز و ستون فقرات جلوگیری می کند.

  • سبزیجات برگ سبز مانند کلم بروکلی  و اسفناج

کلم بروکلی و اسفناج و سایر سبزیجات برگ سبز باید در رژیم غذایی روزانه زنان باردار وجود داشته باشد. این سبزیجات منبع خوبی ازفیبر، ویتامین C، ویتامین K، ویتامین A، کلسیم، آهن، فولات و پتاسیم است. افزودن وعده های سبزیجات برگ سبز، یک راه کارآمد برای جمع آوری ویتامین ها و جلوگیری از یبوست به دلیل وجود همه فیبرها در آن است. همچنین سبزیجات با کاهش خطر تولد نوزاد با کم وزن مرتبط هستند.

  • انواع میوه خشک

میوه های خشک به طور کلی دارای کالری، فیبر و انواع ویتامین ها و مواد معدنی هستند. یک قطعه میوه خشک حاوی همان مقدار مواد مغذی است که میوه تازه دارد، فقط بدون آب است و به شکل بسیار کوچک تر. یک وعده میوه خشک می تواند درصد زیادی از میزان توصیه شده برای دریافت بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمله فولات، آهن و پتاسیم را تأمین کند.

آلو خشک سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین K است. آنها ملین های طبیعی هستند و ممکن است در رفع یبوست بسیار مفید باشند. خرما سرشار از فیبر، پتاسیم، آهن و ترکیبات گیاهی است. با این حال، میوه های خشک حاوی مقادیر زیادی قند طبیعی نیز هستند. اگرچه میوه های خشک ممکن است به افزایش کالری و مواد مغذی کمک کنند، اما به طور کلی مصرف بیش از یک وعده در یک زمان توصیه نمی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی