اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008095500613814

جدیدترین و موثرترین درمان های سنگ صفرا

کد: 140008095500613814

https://bit.ly/3BAhGYF

، اصفهان , (اخبار رسمی): عموما برای درمان سنگ صفرا در مراحل اولیه از داروها استفاده می شود اما اگر به دلیل بی توجهی و یک سری عوامل دیگر شدت آسیب و عفونت ناشی از سنگ بحرانی شده باشد، در این زمان از درمان های زیر که بهترین و جدیدترین روش های درمان سنگ صفرا هستند، استفاده می شود.

جدیدترین و موثرترین درمان های سنگ صفرا
جدیدترین و موثرترین درمان های سنگ صفرا

عموما برای درمان سنگ صفرا در مراحل اولیه از داروها استفاده می شود اما اگر به دلیل بی توجهی و یک سری عوامل دیگر شدت آسیب و عفونت ناشی از سنگ بحرانی شده باشد، در این زمان از درمان های زیر که بهترین و جدیدترین روش های درمان سنگ صفرا هستند، استفاده می شود.

کولسیستکتومی
کولسیستکتومی به مفهوم بهره گیری از روش هایی برای حذف و برداشتن سنگ صفرا است. بیشتر بیماران با روش های لاپاراسکوپی مورد درمان قرار می گیرند اما 10 الی 15 درصد با جراحی باز درمان سنگ صفرا را تجربه می کنند. با کولسیستکتومی باز، یک برش بزرگ بر روی شکم زده می شود.

افرادی که تحت عمل جراحی باز قرار می گیرند، نیاز دارند زمان بیشتری را در بیمارستان بمانند. این روش شاید جدیدترین درمان سنگ صفرا نباشد اما هنوز هم یک متود موثر درمانی است.
لاپاراسکوپی
تقریبا تمام جراحان، روش لاپاراسکوپی را برای درمان سنگ صفرا به کار می گیرند. این جراحی با بیهوشی عمومی انجام می ‌شود. معمولا جراح سه الی چهار شکاف در شکم بیمار ایجاد کرده و از طریق آن ها با یک وسیله کوچک و سبک، سنگ ها را خارج و درمان سنگ صفرا را انجام می دهد.

طی این روش درمان سنگ کیسه صفرا، بیمار با فاصله کوتاهی می‌ تواند مرخص شود و به خانه برگردد. شخص بعد از این عمل معمولا تا یک هفته بعد می ‌تواند فعالیت ‌های عادی و روزمره خود را شروع کند. توصیه می شود قبل و بعد از این عمل مریض چند وعده قهوه و آب جو مصرف کند تا درمان بهتر جواب دهد.

درمان با کمک اسید
اسید مقدار کلسترول صفرا را کاهش می دهد، و این باعث می شود که سنگ های کمتری تشکیل شوند. این درمان سنگ صفرا به اندازه جراحی اثربخش نخواهد بود، اما گاهی اوقات تنها گزینه انتخابی افرادی است که نمی توانند بیهوشی عمومی را تجربه کنند. درمان سنگ صفرا به کمک اسید معمولا در کنار قهوه، زرشک، آب جو و سایر روش های طب سنتی صورت می گیرد.
آندواسکوپی کولنگیوپانکراتوگرافی
زمانی که فرد مبتلا به مشکل صفراوی نمی تواند جراحی کند، ممکن است تحت عمل آندوسکوپی قرار گیرد که تنها با به یک بی حس کننده خفیف انجام می گیرد. یک دوربین فیبر نوری قابل انعطاف، یا آندوسکوپ، در داخل دهان قرار داده می شود و از طریق دستگاه گوارش به داخل کیسه صفرا وارد می شود. یک سیم الکتریکی داغ، مجرای صفرا را باز می کند.

سپس سنگ ها برداشته و یا به سمت روده منتقل می شوند. درمان سنگ صفرا به صورت آندواسکوپی کولنگیوپانکراتوگرافی، سختی هایی دارد که معمولا پزشکان تمایلی به انجام آن ندارند. یکی از مهم ترین این سختی ها، رسیدن به مجرای کولدوک و common bill duct است که بسیار مشکل و زمان بر است.

لیتوتریپسی (سنگ شکنی) با شاک ویو
 این نوع درمان سنگ صفرا شایع و همگانی نیست و تنها زمانی استفاده می شود که سنگ های صفراوی خیلی کمی وجود دارند. لیتوتریپسی شاک ویو یا سنگ شکن، دستگاهی است که امواج شوک تولید می ‌کند. امواج شوک به درون بدن بیمار رفته و سنگ ‌های کیسه صفرا را به قطعات ریز تبدیل می ‌کنند. این روش چون بیشتر برای سنگ های کلیه مناسب است و در بسیاری از موارد نتیجه مورد نظر را برای درمان سنگ صفرا ایجاد نمی کند، پزشکان کمتر آن را درخواست می دهند.

روش های تسریع روند دفع سنگ صفرا را در سایت فدولا مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فدولا

فروشگاه اینترنتی فدولا - خرید و فروش عمده و جزیی انواع قهوه در ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان