اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009175568315810

خوردن برچسب روی میوه ها ضرری دارد؟

کد: 140009175568315810

https://bit.ly/3lULHxH

، بوکان , (اخبار رسمی): با وجود آنکه برچسب هایی که روی میوه ها و سبزیجات چسبانده می شوند هیچ ضرری برای شما ندارند، اما بهترین کار این است که قبل از خوردن آنها را بردارید. این برچسب ها یک کارکرد مهم در فروشگاه دارند: به فروشنده می گوید بابت این جنس چقدر پول بگیرد. در برخی کشورها نیمی از محصولات تازه، بسته بندی نمی شوند.

خوردن برچسب روی میوه ها ضرری دارد؟
برچسب ها هیچ آسیبی به شما نمی رسانند

زمانی می فهمم تکه ای از برچسب روی سیب یا هلو را خورده ام که قسمتی از آن را که فروشگاه روی میوه چسبانده بود، باقی می ماند. خوردن برچسب روی میوه ها ضرری دارد؟

با وجود آنکه برچسب هایی که روی میوه ها و سبزیجات چسبانده می شوند هیچ ضرری برای شما ندارند، اما بهترین کار این است که قبل از خوردن آنها را بردارید.

این برچسب ها یک کارکرد مهم در فروشگاه دارند: به فروشنده می گوید بابت این جنس چقدر پول بگیرد. در برخی کشورها نیمی از محصولات تازه، بسته بندی نمی شوند. در نتیجه برچسب ها منبع اصلی اطلاعات در مورد نوع محصول و نحوه رشد آن هستند (برچسب هایی که با اعداد 3 یا 4 شروع می شوند به این معنی است که محصول، معمولی پرورش یافته و آنهایی که با 9 شروع می شوند یعنی محصول به شکل ارگانیک رشد یافته است).

سخنگوی سازمان غذا و دارو (FDA) گفت: «از آنجا که برچسب محصولات غذایی با این مواد در تماس است، استفاده مورد نظر از آنها قبل از ارائه محصول به بازار مورد تأیید این سازمان است تا اطمینان حاصل شود که به دلیل استفاده از برچسب، احتمال نفوذ هر ماده ای به محصولات غذایی بی خطر است.» همچنین وی اضافه کرد: «از آنجا که برنامه ریزی سازمان غذا و دارو این است که برچسب ها قبل از مصرف محصولات برداشته شوند، بنابراین بررسی این سازمان شامل مصرف منظم این برچسب ها نمی شود. با این وجود چون این مواد کمی سمی هستند، انتظار نمی رود مصرف غیر عمد و گهگاه آنها باعث نگرانی سلامتی شود.»

به گفته اِد تریسی، معاون زنجیره تأمین و پایداری انجمن بازاریابی محصولات (PMA)، سازمانی که سیستم برچسب محصولات را دهه های پیش ابداع کرد، هر برچسب سه جزء اصلی دارد:

  1. جوهر، که قیمت محصول را مشخص می کند؛ ورقه ای که روی آن چاپ می شود (معمولاً از جنس پلاستیک، کامپوزیت پلاستیکی یا کاغذ)؛ و چسب، که باعث چسبیدن ورقه می شود.

آقای تریسی افزود: «هر سه مورد باید برای انسان بی خطر باشند.»

اگرچه برچسب ها خوردنی هستند، اما طعم و ارزش غذایی ندارند. اگر قبل از پوست کندن میوه و بقیه قسمت هایی که نمی خورید برچسب را جدا نکنید، به محیط زیست صدمه می زنید. برچسب های محصولات، قابل تبدیل به کود (کُمپوست) در منزل نیستند، چون به کود تجزیه نخواهند شد.

ادامه خبر

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش