اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010065607214495

اصول افزایش ترافیک به وب سایت از اینستاگرام

کد: 140010065607214495

https://bit.ly/3JkGMQq

، تبریز , (اخبار رسمی): یکی از مهم ترین نیازهای هر سایت در فضای اینترنت، داشتن ترافیک بالا است؛ اما دلایل زیادی می‌تواند مانع از افزایش ترافیک سایت شود. افزایش ترافیک به وب سایت از اینستاگرام یکی از راه هایی است که می‌تواند یک ترفند تضمینی برای داشتن جریانی دائم از مخاطبان باشد.

اصول افزایش ترافیک به وب سایت از اینستاگرام
اینستاگرام یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش ترافیک سایت است.

چرا باید اینستاگرام را برای ایجاد ترافیک انتخاب کنیم؟

اگر این سوال برای شما هم پیش آمده باشد، بهتر است یک گریز کوتاه به مبحث آنالیتیکس سایت بزنیم. در ساده ترین حالت ممکن، ترافیک سایت به 6 دسته تقسیم می‌شود؛ ارجاعی، اجتماعی، ارگانیک، تبلیغاتی، ایمیل و متفرقه.

ترافیک ورودی از اینستاگرام در دسته‌ی اجتماعی قرار می‌گیرد که به دلایل زیر می‌تواند برای هر وبسایتی بسیار مفید باشد:

  1. درصد زیادی از ترافیک ورودی از شبکه‌های اجتماعی هدفمند است.

  2. در صورت انجام نشدن خرید، شما هنوز با مخاطب خود در ارتباط هستید.

  3. این کار برای شما هزینه‌ی اضافی نخواهد داشت.

  4. تحت تاثیر قرار دادن این ترافیک و فونل بندی برای این ورودی‌ها معمولا ساده‌تر و پربازده‌تر است.

شبکه‌های اجتماعی زیادی برای جذب ترافیک اجتماعی وجود دارند، اما اینستاگرام از برخی جهات می‌تواند بهترین محیط برای این منظور باشد. اینستاگرام کاربران زیادی دارد و سرعت انتشار محتوا در آن بسیار بالاست. محیط کاربر پسندی دارد و کاربران آن از تمام اقشار و سنین هستند.

با توجه به محدودیت‌های بیشتر فضاهای مجازی در ایران، مانند توییتر، فیسبوک و تلگرام، اینستاگرام تقریبا به عنوان یکه تاز این میدان قلمداد خواهد شد. اما چرا هر پیجی نمی‌تواند از این محیط عالی، نهایت استفاده را ببرد؟

اصول ساخت یک پیج ترافیک ساز

شاید اگر وارد محیط تجاری اینستاگرام شده باشید، شاهد سردرگمی ادمین‌های زیادی باشید که نمی‌دانند چرا نرخ تبدیل پیج چند ده هزار نفری آن‌ها هیچوقت از 100 یا 200 بیشتر نمی‌شود. مهم است که بدانید جذب بازدیدکننده لزوما به معنای افزایش فالوور یا جذب بازدیدکننده‌ی سایت نیست.

هر چند اصول جذب ترافیک از اینستاگرام می‌تواند برای هر زمینه‌ای متفاوت باشد، اما چند نکته در این کار همیشه ثابت است:

1. استفاده از CTA

این که انتظار داشته باشید با قرار دادن لینک سایت خود در بیو، کاربران برای وارد شدن به سایتتان سر و دست خواهند شکست، یک تصور کاملا نادرست است. شما باید کاربران پیج خود را ترغیب به استفاده از خدمات سایت خود کنید. این کار چند مرحله دارد که استفاده از آن می‌تواند تاثیر کار شما را چند برابر کند:

  • جلب توجه کنید. برای این که پست شما در بین خیل انبوه پست ها در اینستاگرام گم نشود، شما باید بتوانید توجه کاربر را به خود جلب کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که قرار دادن یک تبلیغ در وسط پست‌ها اصلا CTA محسوب نمی‌شود. این اسلاید به سادگی رد خواهد شد.

  • پیشنهادی بنویسید. همه‌ی ما وقتی به تبلیغات میرسیم آن را نادیده میگیریم اما یک CTA خوب به کاربر یک پیشنهاد برای دنبال کردن می‌دهد. فکر می‌کنم بیشتر شما با جمله‌ی "برای مشاوره‌ی رایگان تماس بگیرید" برخورد کرده اید که نمونه‌ی بارز یک پیشنهاد جذاب است.

  • اضطرار ایجاد کنید. کمپین‌های مدت دار و اعلام ظرفیت محدود، 2 مورد از این مواردی است که در مخاطب احساس اضطرار ایجاد می‌کند.

  • صادق باشید. شما فقط به کلیک نیاز ندارید. اگر تنها به فکر افزایش کلیک هستید، می‌توانید با صرف انرژی کمتر و البته صرفه جویی در هزینه‌ها، از تبلیغات کلیکی استفاده کنید. اما اگر به دنبال افزایش ترافیک و افزایش فروش هستید باید روراست و واضح با مخاطب برخورد کنید.

2. رعایت اصول عکاسی

مطمئن باشید عکس‌های تار و بی‌کیفیت برای شما کلیک جذب نمی‌کنند. هر چند موارد دیگری هم در این لیست قرار دارند اما نداشتن عکس خوب در یک محیط بصری مانند اینستاگرام، می‌تواند تمام تلاش های شما را بی ثمر کند.

3. کپشن اصولی

متنی که به عنوان کپشن برای پست خود می‌نویسید باید حداکثر اطلاعات ممکن را در حداقل جملات منتقل کند. تنها در این صورت است که CTA شما به چشم کاربر می‌آید؛ چون در این حالت شما یک پیشنهاد خوب برای چیزی که می‌خواهد به او داده‌اید.

راه های افزایش ترافیک سایت با استفاده از اینستاگرام

بعد از ساختن زیربنای مناسب برای افزایش ترافیک، نوبت به لینک دادن به سایت است. با توجه به این که اینستاگرام اجازه‌ی استفاده از کدهای html را به کاربران نمی‌دهد، نمی‌توان در هر جایی لینک درج کرد. در حال حاضر در 3 قسمت از اینستاگرام میتوان لینک درج کرد:

  1. بیوگرافی شما اولین جاییست که می‌توانید لینک مورد نظر خود را در آن درج کنید. توجه داشته باشید که بهتر است لینک دامنه‌ی اصلی خود را در این قسمت قرار دهید. لینک دادن در بیو محدودیت‌های خاص خود را دارد؛ برای همین میتوانید از گزینه‌های بعدی برای پوشش دادن این محدودیت‌ها استفاده کنید.

  2. استوری اینستاگرام بهترین جا برای قرار دادن لینک جشنواره هاست. هم چنین این فضا میتواند یک محل بسیار مناسب برای ایجاد عنصر اضطرار باشد و ورودی سایت از طریق اینستاگرام را به شدت بالا ببرد.

  3. هایلایت‌های اینستاگرام از چند نظر برای لینک دادن مناسب هستند. آن‌ها دائمی هستند، امکان ادیت آن‌ها وجود دارد و بیشتر کاربران تازه وارد هنگام ورود به پیج، حتما آن‌ها را چک می‌کنند. هم چنین میتوان از هایلایت ها برای ارجاعات بعدی هم استفاده کرد.

البته در برخی موارد، استفاده از ترافیک ورودی از اینستاگرام آن قدر هم بی دردسر نیست. برخی از سایت ها، به دلایل مختلف امکان استفاده ی درست از این ورودی ها را ندارند. اما چرا ورودی های اینستاگرام با بقیه ی ورودی ها تفاوت دارند و چطور میتوان از آن ها حداکثر بهره برداری را کرد؟

ترفندهای بهبود سایت برای استفاده از ترافیک ورودی از اینستاگرام

کاربرانی که از محیط پرسرعت اینستاگرام وارد فضای وب می‌شوند معمولا در هنگام انتقال بین صفحات اذیت می‌شوند و همین امر باعث خروج آن‌ها از سایت می‌شود. چند نکته‌ی ساده اما عملی وجود دارد که می‌تواند آمار این خروجی‌ها را به خوبی کاهش دهد.

بهینه سازی تصاویر سایت

کدهای سایت به صورت معمول حجم زیادی ندارند و بیشترین زمان لود شدن صفحه مربوط به تصاویر است. برای بهبود سرعت لود صفحات، ساده ترین و کم هزینه ترین کاری که میتوان انجام داد، این است که فرمت عکس های سایت را به webp تغییر داد.

رعایت اصول UX

تجربه‌ی کاربری نقش زیادی در بهبود آمار سایت دارد. اگر ناوبری سایت شما کاملا واضح باشد و کاربر بتواند به سادگی به خواسته ی خود برسد، بیشتر به سایت شما سر میزند. همین کاربر میتواند بعدها تبدیل به مشتری ثابت شما شود. رعایت این نکات به ظاهر ساده، مانند فوت کوزه‌گری، شما را از رقیبانتان موفق‌تر می‌کند.

افزایش نرخ بازگشت به سایت

اگر می‌خواهید سایت شما یک منبع درآمدی مطمئن برای شما باشد، باید بتوانید کاربران را بدون نیاز به واسطه وارد سایت خود کنید. یکی از این راه‌ها درخواست ایمیل آن‌ها با یک پیشنهاد هوشمندانه است. مثلا برای یک سایت فروشگاهی می‌توانید به بهانه‌ی ارسال تخفیف‌های روزانه ایمیل آن‌ها بگیرید. این کار یک معادله‌ی برد برد برای هر دوی شماست؛ شما دیتابیس مشتریان خود را کامل میکنید و مشتری شما هم از تخفیف های شما باخبر میشود.

نتیجه گیری

استفاده از پیج اینستاگرام برای افزایش ترافیک سایت یکی از هوشمندانه ترین راه ها برای بهبود وضعیت سایت است. این موضوع میتواند با رعایت اصول آن به سادگی انجام شود. امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما در این کار کمک کند. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم.

منبع: اینبو

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینبو

شرکت اینبو به صورت تخصصی در حوزه ی اینستاگرام فعالیت می کند. این شرکت با سابقه ای نزدیک به نیم دهه بهترین قابلیت ها را برای جذب فالوور، افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش به شما ارائه می دهد. ربات اینستاگرام اینبو مهم ترین محصولی است که اینبو در اختیار شما قرار می دهد. این شرکت با بهره گیری از توانمند ترین افراد، برنامه ی ربات اینستاگرام را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند در مدت کوتاهی پیج کسب و کار شما را به صفحه ی اکسپلوور بکشاند. این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه ی ربات اینستاگرام، در حوزه ی خرید فالوور، خرید پیج به صورت واقعی و فیک، خرید لایک، تبلیغات در اینستاگرام، استخدام ادمین پیج و بازگردانی پیج هک شده فعالیت می کند. همچنین ما آماده ایم تا در این زمینه همکاران جدیدی را به مجموعه ی خود اضافه کنیم و توانایی خود را نیز روز به روز افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت inbo.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش