اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011205695315810

بیماری پمفیگوس چیست ؟

کد: 140011205695315810

https://bit.ly/3rAAjtL

، بوکان , (اخبار رسمی): پمفیگوس نام گروهی از بیماری های خود ایمنی است. این شرایط باعث می شود که سیستم دفاعی طبیعی بدن شما به خودش حمله کند.

هر آنچه باید درباره بیماری پمفیگوس، انواع و درمان آن بدانید
بیماری پمفیگوس چیست ؟

پمفیگوس ولگاریس یک بیماری خودایمنی نادر است که باعث ایجاد تاول های دردناک روی پوست و غشاهای مخاطی می شود. اگر یک بیماری خودایمنی دارید، سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به بافت های سالم شما حمله می کند.

پمفیگوس نام گروهی از بیماری های خود ایمنی است. این شرایط باعث می شود که سیستم دفاعی طبیعی بدن شما به خودش حمله کند. اگر پمفیگوس دارید، سیستم ایمنی بدن شما سعی می کند پوست و غشاهای مخاطی شما را از بین ببرد. که می تواند باعث ایجاد تاول های بزرگ در دهان، بینی، گلو، چشم ها و اندام تناسلی شما شود.

این بیماری مسری نیست و خوشبختانه با دارو قابل درمان است. پمفیگوس می تواند در هر سنی رخ دهد، اما اغلب در افراد میانسال یا مسن دیده می شود. این حالت یک بیماری طولانی مدت (مزمن) است.

رایج ترین انواع این بیماری پمفیگوس ولگاریس و فولیاسئوس ( برگ ) می باشد. که در ادامه به انواع دیگر این بیماری، علل و عوامل ایجاد آن خواهیم پرداخت.صحت علمی مطالب موجود در این مقاله توسط خانم دکتر ناهید همتیان، متخصص پوست ، مو و زیبایی تایید شده است.

این بیماری چه علائمی دارد و به چند نوع تقسیم می شود ؟

انواع مختلفی از بیماری پمفیگوس وجود دارد. علائم شما بستگی به نوع بیماری فرد دارد. این بیماری شامل انواع زیر می باشد :

پمفیگوس ولگاریس :

پمفیگوس ولگاریس یک بیماری خودایمنی نادر است که باعث ایجاد تاول های دردناک روی پوست و غشاهای مخاطی می شود. اگر یک بیماری خودایمنی دارید، سیستم ایمنی بدن شما به اشتباه به بافت های سالم شما حمله می کند.

پمفیگوس ولگاریس شایع ترین نوع از گروهی از اختلالات خود ایمنی به نام پمفیگوس است. پمفیگوس ولگاریس غشاهای مخاطی مانند : دهان، گلو، بینی، چشم ها، اندام تناسلی و ریه ها را می تواند تحت تاثیر قرار دهد. این بیماری معمولاً با ایجاد تاول در دهان و سپس روی پوست شروع می شود. گاهی اوقات تاول ها بر روی غشاهای اندام تناسلی تاثیر می گذارند. این بیماری می تواند خطرناک باشد.

در این بیماری درمان ضروری می باشد و معمولاً شامل استفاده از کورتیکواستروئیدها برای سرکوب سیستم ایمنی است. این بیماری در صورت عدم درمان می تواند عوارض جدی ایجاد کند.  

این رایج ترین شکل بیماری پمفیگوس است. بزرگسالان بین 30 تا 60 سال بیشتر به آن مبتلا می شوند. اولین علامت پمفیگوس ولگاریس معمولاً ایجاد تاول هایی در دهان فرد است که به راحتی پوسته پوسته می شوند و حتی ممکن است بلعیدن یا غذا خوردن را برای فرد سخت کند.

پمفیگوس فولیاسه

این نوع از بیماری باعث ایجاد تاول در دهان نمی شود. تاول ها ابتدا روی صورت و پوست سر و سپس روی سینه و پشت ظاهر می شوند.  این نوع تاول ها با درد همراه نیستند اما خارش دارند.

پمفیگوس وژتاتیو

این نوع بسیار شبیه پمفیگوس ولگاریس است. اما به جای تاول، ضایعات ضخیم و زگیل مانند ایجاد می کند. این ضایعات معمولاً در قسمت‌هایی از بدن ظاهر می‌شوند که پوست شما به خودش ساییده می‌شود، مانند زیر بغل یا کشاله ران و پاها.

ادامه مطلب بیماری پمفیگوس را در وبسایت کلینیک پوست و مو جوان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان