اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101175800215810

نحوه انتخاب عینک آفتابی

کد: 140101175800215810

https://bit.ly/3x4uacJ

، بوکان , (اخبار رسمی): عینک آفتابی یکی از وسیله هایی است که امروزه استفاده از آن تقریبا ضروری شده است.شاید برای برخی از افراد استفاده از عینک آفتابی نمادی از به روز بودن و یا فشن بودن باشد اما باید بدانید که این وسیله نه تنها یک اکسسوری بسیار جذاب و کاربردی است بلکه استفاده از آن تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی چشم دارد.

نحوه انتخاب عینک آفتابی
عینک آفتابی

عینک آفتابی یکی از وسیله هایی است که امروزه استفاده از آن تقریبا ضروری شده است.شاید برای برخی از افراد استفاده از عینک آفتابی نمادی از به روز بودن و یا فشن بودن باشد.

عینک آفتابی یکی از وسیله هایی است که امروزه استفاده از آن تقریبا ضروری شده است.شاید برای برخی از افراد استفاده از عینک آفتابی نمادی از به روز بودن و یا فشن بودن باشد اما باید بدانید که این وسیله نه تنها یک اکسسوری بسیار جذاب و کاربردی است بلکه استفاده از آن تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامتی چشم دارد.

فاکتورهای مختلفی مانند اشعه فرا بنفش، گرد و غبار و آلودگی ها ممکن است سبب آسیب رسیدن جدی به چشم شود.

محافظت عینک از چشم در برابر اشعه های مضر خورشید یکی از مهم ترین مزایای آن می باشد.البته باید توجه داشته باشید که هر عینکی نمی تواند این ویژگی را داشته باشد.

بنابراین حتما قبل از اقدام به خرید هر عینکی درباره ی خاصیت ضد اشعه آن اطلاعاتی را کسب نمایید.خریدن عینک آفتابی که نمی تواند از چشم شما در معرض اشعه فرا بنفش محافظت نماید در واقع ریختن پول به سطل زباله می باشد.

اشعه فرا بنفش یکی از مضرترین اشعه های خورشید است که متاسفانه در سال های اخیر به دلیل از بین رفتن قسمتی از لایه اوزون مقدار زیادی از آن به زمین می رسد.

این اشعه در طولانی مدت می تواند باعث آسیب در قسمت شبکیه چشم شده و یا در مواردی باعث بروز آب مروارید گردد.با توجه به این نکات باید قبل از خرید عینک آفتابی و توجه به ویژگی های دیگر آن، این مورد را در اولویت خود قرار دهید.

محافظت عینک از چشم در برابر اشعه های مضر آفتاب در واقع یکی از اصلی ترین کاربردهای آن می باشد.حتما از مراکز معتبر عینک خود را تهیه کرده و درباره ی مرغوب بودن آن اطمینان یابید.

کودکان نیز حتما باید از عینک آفتابی استفاده نمایند

متاسفانه شاید این تفکر غلط در بیشتر جوامع وجود داشته باشد که نیازی به استفاده عینک توسط کودکان نیست. حتما به ضرورت استفاده ضد آفتاب توسط همه افراد واقف هستید.خورشید یکی از اجزای اصلی کیهان است که برای زمین فواید بسیار زیادی را دارد.

نور آفتاب سبب ایجاد حیات و زندگی بر روی زمین شده است.متاسفانه به دلیل دستکاری ها و دخالت های مخرب انسان ها بر روی زمین، جو اتمسفر دچار اختلال هایی شده است و در سالهای اخیر اشعه هایی به زمین می رسد که برای انسان و تمام موجودات زنده بسیار مضر می باشد.

همه ی بچه ها باید توسط یک ضد آفتاب خوب و قوی در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت شوند. چشم ها نیز باید در برابر این اشعه ها محافظت گردند.

استفاده از یک عینک آفتابی خوب و با کیفیت که از رسیدن مقدار آسیب زا پرتو فرا بنفش به چشم جلوگیری می نماید حتما برای کودکان نیز لازم است.پوست و بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار حساس تر و آسیب پذیر تر می باشد.والدین حتما باید به طور روزانه از ضد آفتاب مخصوص و عینک مناسب برای کودکان خود استفاده نمایند.

بهتر است چه نوع لنزی داشته باشد؟

عینک ها بنابر کیفیت و نوع جنس دارای لنزها و شیشه های متفاوتی می باشند.در صورتی که چشم شما دارای شماره است و در حالت عادی از عینک طبی استفاده می کنید پیشنهاد می گردد قبل از خرید عینک آفتابی حتما با چشم پزشک خود مشورت نموده و عینک خود را بنابر شماره چشمهایتان تهیه نمایید.

لنزهای پلاریزه نوعی از عدسی ها هستند که مانع ورود نور آزاردهنده خورشید به داخل چشم می گردد. این لنزها دارای نوعی ضد انعکاس هستند که سبب می شود تا شما احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

نوعی دیگری از لنزهای عینک آفتابی نوع آینه ای آن می باشد.این لنزها با داشتن حالت آینه ای میزان نور ورودی به داخل چشم را بسیار کاهش می دهند.به احتمال زیاد عینک ورزشکارانی مانند کوهنوردان، اسکی بازان و موج سواران را دیده اید.

این ورزشکاران به دلیل قرار داشتن در شرایطی که نور به صورت کامل از سطح سفید به چشم منعکس می شود، از عینک هایی با لنزهای آینه ای استفاده می نمایند.

بهتر است قبل از خرید و انتخاب عینک اطلاعات کامل و دقیقی را درباره ی انواع لنزها به دست آورید.

نحوه انتخاب عینک آفتابی بر اساس فرم صورت

بعد از دانستن اهمیت استفاده از عینک و آشنا شدن با انواع لنزهای با کیفیت حال نوبت به انتخاب فرم عینک می رسد.

انسان ها دارای فرم های صورت متفاوتی هستند و برای هر کدام از صورت ها باید فرم خاصی از عینک را انتخاب نمایید.انواع فرم صورت ها عبارتند از بیضی، گرد، مثلث، قلبی و لوزی شکل، هر کدام از این موارد باید عینک آفتابی با فرم متفاوتی را انتخاب نمایند.

در صورتی که فرم عینک با صورت فرد متناسب نباشد قطعا جلوه ی خوبی را نخواهد داشت.می توان گفت بیشتر افراد دنیا دارای صورت بیضی شکل هستند.برای صورت های بیضی شکل توصیه می شود تا از عینک هایی با فرم های مستطیل و یا چند ضلعی استفاده شود.

صورت های گرد بهتر است از فریم هایی استفاده نمایند که باریک تر از بقیه هستند.افراد دارای صورت گرد معمولا چاق به نظر می رسند، این افراد با انتخاب عینک های باریک می توانند صورت خود را کشیده تر نشان دهند.

افراد دارای صورت های مثلثی بهتر است از عینک هایی با فریم بیضی شکل استفاده نمایند. عینک خلبانی برای این افراد بهترین انتخاب می باشد.

ادامه این نوشته را در وبلاگ کلینیک تخصصی پوست موی جوان بوکان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه