اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101285922410250

15 نکته برای ترمیم و تقویت ناخن

کد: 140101285922410250

https://bit.ly/3uNl9TE

، مشهد , (اخبار رسمی): خبر خوب این است که ما همیشه می‌توانیم در سبک زندگی و عادات خود تغییراتی ایجاد کنیم تا به تقویت ناخن‌ها کمک کنیم و آنها را به جایی که می‌خواهیم برسانیم. در اینجا نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای تقویت ناخن های خود در کوتاه ترین زمان استفاده کنید.

15 نکته برای تر ترمیم و تقویت ناخن
15 نکته برای ترمیم و تقویت ناخن

اگر درمان های مختلفی را امتحان کرده اید و هیچ کمکی نمی کند، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است یک بیماری زمینه‌ای وجود داشته باشد که باعث نازک یا شکننده شدن ناخن‌ها شود.

1. مکمل بیوتین مصرف کنید
مکمل بیوتین که ( به عنوان ویتامین H و ویتامین B-7 شناخته می شود) یکی از ویتامین های گروه B است و از آنجا که محلول در آب است، در بدن ذخیره نمی شود. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که آن را روزانه مصرف می کنید.

بیوتین می تواند به تقویت مو و ناخن کمک کند و همچنین به عملکرد صحیح سیستم عصبی بدن کمک می کند و می توان آن را در غذاهایی مانند ساردین، تخم مرغ پخته و حبوبات یافت. برای شکل دیگر برخورداری از آن،  می توانید ویتامین B یا مکمل مصرف کنید. قبل از مصرف مکمل بیوتین با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر است.

2. قرار گرفتن در معرض آب را به حداقل برسانید
خیساندن بیش از حد در آب می تواند باعث ضعیف و شکننده شدن ناخن های شما شود . هنگام شستن ظروف، دستکش بپوشید و سعی کنید هنگام حمام دستان خود را از آب دور نگه دارید.

3. هیدراته بمانید
نوشیدن آب کافی برای سلامتی ضروری است و سلامت ناخن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون رطوبت کافی، ناخن ها شکننده شده و به راحتی می شکنند و پوسته می شوند. نوشیدن آب کافی به آنها کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده و قوی بمانند.

4. ترمیم ناخن به رژیم غذایی

مطمئن شوید که یک رژیم غذایی سالم و متنوع و همچنین مصرف مولتی ویتامین با مواد معدنی دارید. رژیم غذایی با کمبود ویتامین ها و مواد معدنی حیاتی می تواند کل بدن شما - از جمله ناخن های شما را تحت تاثیر قرار دهد و موجب ترمیم ناخن در دراز مدت میشود.

5. توجه در خرید محصولات ترمیم و تقویت ناخن
به هنگام خرید محصولات ترمیم و تقویت ناخن مراقب باشید که بسیاری از لاک ها موجود در فروشگاه ها و در بازار حاوی مواد شیمیایی خشن هستند که در واقع می توانند ناخن ها را ضعیف کنند. از پاک کننده های لاک ناخن حاوی استون باید اجتناب کرد زیرا می تواند به ناخن ها آسیب برساند.بر هیمن اساس شما باید به دنبال لاک های غیر سمی و خیس کننده ناخن و همچنین خرید لاک پاک کن ناخن بدون استون باشید.

6. در صورت امکان از استفاده از ناخن های ژل یا اکریلیک خودداری کنید
در حالی که استفاده از موارد بالا، به عنوان یک جایگزین آسان برای کسانی که در رشد ناخن های خود مشکل دارند، تبلیغ می شود، استفاده مکرر از آنها می تواند باعث کنده شدن ناخن های شما شود یا  ضعیف شدن ناخن‌ها را در پی داشته باشد. اگر باید آنها را تهیه کنید،در نظر داشته باشید که  به طور مداوم مورد استفاده قرار ندهید.

7. ناخن های خود را از لاک فاصله دهید
 اگرچه لاک ناخن زیبا به نظر می رسد اما باید بدانید که ناخن های شما نیاز به تنفس دارند. استفاده مداوم از لاک، حتی لاک غیر سمی، می تواند ناخن را ضعیف کند. پس از استفاده از لاک به مدت یک هفته یا بیشتر، لاک را با یک لاک پاک کن بدون استون پاک کنید و سپس اجازه دهید ناخن های شما به مدت یک هفته بدون لاک باشد.

8. ناخن های خود را  کوتاه تر نگه دارید
ناخن های بلند بیشتر احتمال دارد که بشکنند و روی چیزها گیر کنند، در حالی که ناخن های کوتاه کمتر احتمال دارد که کنده شوند، ترک بخورند یا شکافته شوند. 

9. از ناخن های خود برای انجام کارها استفاده نکنید
به جای استفاده از ناخن در کارها، از پدهای انگشتان خود برای باز کردن قوطی نوشابه استفاده کنید یا از یک گیره کاغذ برای رسیدن به چیزی در یک فضای کوچک استفاده کنید. استفاده از ناخن به عنوان ابزار می تواند منجر به شکستگی و خرد شدن ناخن شود که به نوبه خود می تواند ناخن را ضعیف کند.

10. از لوسیون روی ناخن های خود استفاده کنید
بعد از پاک کردن لاک، یا اگر فکر می‌کنید به اندازه کافی هیدراته نشده‌اید، از کرم دست روی دست‌هایتان استفاده کنید و مطمئن شوید که ناخن‌هایتان را مرطوب می‌کنید . شما می توانید این کار را هر بار که دستان خود را می شویید انجام دهید.

11. از خشک کردن محصولات خودداری کنید
اگر از ضدعفونی کننده دست استفاده می کنید، سعی کنید آن را به ناخن هایتان نرسانید و در مصرف آن زیاده روی نکنید. استفاده مداوم از ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها مضر باشد. این به این دلیل است که ضدعفونی کننده ناخن ها (و دست ها) را خشک می کند و منجر به شکنندگی ناخن ها می شود.

12. نحوه سوهان زدن ناخن های خود را تغییر دهید
سوهان زدن ناخن ها در یک حرکت رفت و برگشتی مانند اره می تواند ناخن های شما را ضعیف کند. ناخن‌ها را فقط در یک جهت سوهان بزنید و این کار را از کناره های ناخن شروع کنید زیرا سوهان زدن بیش از حد می تواند ناخن را ضعیف کند.

13. از محصولات پاک کننده با احتیاط استفاده کنید
هنگام تمیز کردن اطراف خانه، دستکش لاستیکی بپوشید. بسیاری از محصولات شوینده یا دستمال‌های پاک کننده حاوی مواد شیمیایی هستند که می‌توانند ناخن را ضعیف کنند. دستکش به شما کمک می کند تا از تماس با این مواد شیمیایی جلوگیری کنید.

14. به شامپوی خود نگاه دقیق تری بیندازید
اگر از شامپویی استفاده می‌کنید که خشک می‌کند یا قصد دارد روغن‌ها را از بین ببرد (یعنی شامپویی که مخصوص موهای چرب است)، ممکن است ناخن‌های شما را خشک کرده و باعث ضعیف یا شکننده شدن ناخن‌ها شود. سعی کنید شامپوی خود را به مدت چند هفته عوض کنید و ببینید آیا تفاوتی مشاهده می کنید.

15. با پزشک خود صحبت کنید
اگر چندین هفته را امتحان کرده اید و هیچ تغییری در ناخن های خود مشاهده نکرده اید، به متخصص پوست مراجعه کنید. آن‌ها می‌توانند به ناخن‌های شما نگاهی بیندازند و در مورد وضعیت روزمره و سلامت کلی شما سؤالاتی بپرسند. در صورت نیاز، آنها می‌توانند یک درمان ناخن قوی تجویز کنند که می‌تواند به تقویت ناخن‌های شما کمک کند.

به ناخن های خود توجه کنید
ناخن‌های ما می‌توانند پیام‌های زیادی به دیگران بفرستند، و ناخن‌های ضعیف یا شکننده ممکن است شما را به خودآگاهی برساند. خوشبختانه، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای تقویت ناخن ها و بهبود آنها انجام دهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی پوست کالا

فروشگاه اینترنتی پوست کالا عرضه کننده محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی - فروش لوازم برقی آرایشی - محصولات مراقبت از پوست و مو فروش عطر و ادکلن زنانه و مردانه و مختص کودکان - به آسانی محصولات ما را سفارش دهید و محل سکونت دریافت نمایید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی