اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105146337310250

آیا رنگ کردن مو به موهای ما آسیب می‌زند؟

آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می شود؟

کد: 140105146337310250

https://bit.ly/3Qd9FB5

، مشهد , (اخبار رسمی): آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می‌شود؟ این یکی از رایج‌ترین سوال هایی میباشد که مراجعین از پزشک خود می‌کنند و در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می شود؟
آیا رنگ کردن مو باعث ریزش مو می شود؟

بهترین راه برای اینکه موهایتان در اثر رنگ کردن آسیب نبیند این است که در طول یک سال بیش از ۴ یا ۵ بار موهای خود را رنگ نکنید.

 رنگ کردن، رشد مو را متوقف نمی کند، اما ممکن است با آسیب رساندن به موهای رنگ شده باعث ریزش آن شود، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می‌تواند باعث برخی از آسیب‌ها شوند. و ریزش مو با رنگ کردن مو می تواند افزایش یابد.

تلوژن افلوویوم نام پزشکی نوعی ریزش مو است. علائم آن شامل نازک شدن مو یا افزایش ریزش است. این عارضه بیشتر در زنان رخ می‌دهد و تقریباً همیشه با اختلال در چرخه زندگی مو ایجاد می‌شود.

  •  دستکاری ساقه های مو به عنوان بخشی از شانه زدن مرتبط با روش رنگرزی می تواند باعث شل شدن موها در تلوژن و افزایش ریزش شود.
  •  رنگ مو حاوی آمونیاک و پراکسید هیدروژن است که باعث شل شدن موهای تلوژن نیز می شود.
  •  رنگ مو از نظر فیزیکی می تواند ساقه های مو را ضعیف کند و باعث ریزش موی ناشی از شکستگی شود.

شایع ترین علت ریزش مو مربوط به رنگ کردن مو، ضعیف شدن فیزیکی ساقه مو به دلیل اختلال در ستون فقرات پروتئین است. رنگ‌های مو که رنگ طبیعی مو را روشن می‌کنند، بیشترین اختلال را ایجاد می‌کنند، زیرا حاوی حجم بالایی از پراکسید هستند.

پدیده‌ای به نام هوازدگی

پراکسید برای حذف رنگدانه های اوملانین از ساقه مو و جایگزینی آنها با رنگهای بلوند ضروری است. بسیاری از افرادی که موهای خود را از سبزه تا بلوند رنگ می کنند متوجه کوتاه شدن موها یا نیاز به کوتاهی موها می شوند. این به دلیل شکستگی در انتهای انتهایی ساقه های مو است که قدیمی ترین هستند و بیشترین اختلال در کوتیکول را دارند، پدیده‌ای به نام هوازدگی.

اگر موها از رنگ خیلی تیره به رنگ خیلی روشن دکلره شده باشد،موها در نقطه ای که روی پوست سر وجود دارد تا حد شکستگی ضعیف شده و در نتیجه آلوپسی ظاهر می شود. آلوپسی موقتی است، البته تا زمانی که موها دوباره رشد کنند. خوشبختانه، توصیه درمانی ساده است. بیمار دیگر نباید رنگ موهای خود را روشن کند و سایه تیره دیگری انتخاب کند. بنابراین، رنگ کردن مو می تواند باعث ریزش موقت مو به دلیل شکستگی شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی پوست کالا

فروشگاه اینترنتی پوست کالا عرضه کننده محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی - فروش لوازم برقی آرایشی - محصولات مراقبت از پوست و مو فروش عطر و ادکلن زنانه و مردانه و مختص کودکان - به آسانی محصولات ما را سفارش دهید و محل سکونت دریافت نمایید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | سلامت و زیبایی