اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102055937610250

همه چیز درباره قاعدگی زنان

کد: 140102055937610250

https://bit.ly/3xRnlvu

، مشهد , (اخبار رسمی): قاعدگی دختران (menstruation) یا پریود عبارت است از خروج خون از رحم دختر و از طریق واژن ، نشانه نزدیک شدن به پایان بلوغ است. چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد پریود وجود دارد. در اینجا برخی از سوالات متداول نوجوانان پاسخ داده می‌شود.

همه چیز درباره قاعدگی زنان
menstruation

با نگاه به آینده:قاعدگی بخشی طبیعی و سالم از زندگی یک دختر است. آنها نباید مانع ورزش، تفریح ​​و لذت بردن از زندگی شوند.

بیشتر دختران چه زمانی پریود می شوند؟
اکثر دختران اولین قاعدگی خود را در حدود 12 سالگی تجربه می کنند. بدن هر دختری برنامه خاص خود را دارد. یک سن مناسب برای یک دختر برای پریود شدن وجود ندارد. اما سرنخ هایی وجود دارد که به زودی شروع خواهد شد:

  • بیشتر اوقات، یک دختر حدود 2 سال پس از شروع رشد سینه هایش پریود می شود.
  • نشانه دیگر مایع ترشحات واژن است (مثلاً مخاطی) که ممکن است یک دختر روی لباس زیر خود ببیند یا احساس کند. این ترشحات معمولاً حدود 6 ماه تا یک سال قبل از اولین پریود شدن دختر شروع می شود.

چه چیزی باعث پریود می شود؟
قاعدگی دختران menstruation به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می افتد در بدن. هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند. تخمدان ها هورمون های زنانه استروژن را آزاد می کنند و پروژسترون . این هورمون ها باعث ایجاد پوشش داخلی رحم (یا رحم) می شوند. پوشش ساخته شده آماده است تا تخم بارور شده به آن بچسبد و شروع به رشد کند. اگر تخمک بارور شده وجود نداشته باشد، پوشش داخلی آن شکسته و خونریزی می کند. سپس همان روند دوباره تکرار می شود.


آیا با شروع قاعدگی پریودها به طور منظم اتفاق می افتد؟
در چند سال اول پس از شروع قاعدگی یک دختر، ممکن است به طور منظم رخ ندهد. این در ابتدا طبیعی است. تقریباً 2 تا 3 سال پس از اولین قاعدگی، پریودهای دختر باید هر 4 تا 5 هفته یکبار شروع شود.

آیا یک دختر می تواند به محض شروع قاعدگی باردار شود؟
بله، یک دختر به محض شروع قاعدگی می تواند باردار شود. یک دختر حتی می تواند درست قبل از اولین قاعدگی باردار شود. این به این دلیل است که هورمون‌های دختر ممکن است از قبل فعال باشند. هورمون ها ممکن است منجر به تخمک گذاری شده باشند و ساختمان دیواره رحم. اگر دختری رابطه جنسی داشته باشد، می تواند باردار شود، حتی اگر هرگز پریود نشده باشد.

پریودها چقدر طول می کشد؟
دوره ها معمولاً حدود 5 روز طول می کشد. اما یک دوره می تواند کوتاه تر یا طولانی تر باشد.

هر چند وقت یک بار پریود اتفاق می افتد؟
پریودها معمولاً هر 4 تا 5 هفته یک بار اتفاق می‌افتند. اما برخی از دختران کمی کمتر یا بیشتر پریود می شوند.

آیا باید از پد، تامپون یا فنجان قاعدگی استفاده کنم؟
شما انتخاب های زیادی در مورد نحوه برخورد با خون پریود دارید. ممکن است لازم باشد کمی استفاده کنید تا پیدا کنید کدام یک برای شما بهتر است. برخی از دختران فقط از یک روش استفاده می کنند و برخی دیگر بین روش های مختلف جابجا می شوند. جهت راهنمایی بیشتر به این مقاله مراجعه فرمائید (فنجان قاعدگی در مقابل نوار بهداشتی: کدام یک بهتر است؟)

  • بیشتر دختران در اولین پریود از پد استفاده می کنند. لنت ها از پنبه ساخته شده اند و در اندازه ها و شکل های مختلف تولید می شوند. آنها نوارهای چسبناکی دارند که به لباس زیر می چسبند.
  • بسیاری از دختران تامپون  را راحت‌تر از پد می‌دانند، مخصوصاً هنگام ورزش یا شنا. تامپون یک پلاگین پنبه ای است که یک دختر در واژن خود قرار می دهد. اکثر تامپون ها دارای یک اپلیکاتور هستند که تامپون را در جای خود هدایت می کند. تامپون خون را جذب می کند. تامپون را بیش از 8 ساعت در داخل نگذارید زیرا این می تواند خطر ابتلا به یک عفونت جدی به نام سندرم شوک سمی را افزایش دهد .
  • برخی از دختران کاپ پریودی یا همان فنجان قاعدگی را ترجیح می دهند . اکثر فنجان های قاعدگی از سیلیکون ساخته شده اند. برای استفاده از فنجان قاعدگی، یک دختر آن را وارد واژن خود می کند. خون را نگه می دارد تا زمانی که آن را تخلیه کند.


چه مقدار خون خارج می شود؟
ممکن است خون زیادی به نظر برسد، اما یک دختر معمولاً فقط میزان کمی خون در طول دوره از دست می دهد. بیشتر دختران نیاز به تعویض پد، تامپون یا کاپ پریودی خود را حدود 3 تا 6 بار در روز دارند.

آیا من تا آخر عمر پریود خواهم داشت؟
هنگامی که زنان به یائسگی می رسند (حدود 45 تا 55 سالگی)، دوره های آنها برای همیشه متوقف می شود. زنان همچنین در دوران بارداری پریود نخواهند شد.

PMS چیست؟
PMS (سندرم پیش از قاعدگی) زمانی است که یک دختر علائم عاطفی و جسمی دارد که قبل یا در طول دوره او اتفاق می افتد. این علائم می تواند شامل بدخلقی، غمگینی، اضطراب، نفخ و آکنه باشد. علائم پس از چند روز اول پریود از بین می روند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی پوست کالا

فروشگاه اینترنتی پوست کالا عرضه کننده محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی - فروش لوازم برقی آرایشی - محصولات مراقبت از پوست و مو فروش عطر و ادکلن زنانه و مردانه و مختص کودکان - به آسانی محصولات ما را سفارش دهید و محل سکونت دریافت نمایید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان