اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102266078615810

چین و چروک و درمان های موقت آن

کد: 140102266078615810

https://bit.ly/3Lf2TYx

، بوکان , (اخبار رسمی): چین و چروک‌ ها که بخش طبیعی پیری هستند، بیشتر در پوست‌های در معرض آفتاب مانند صورت، گردن، دست‌ها و ساعد ظاهر می‌شوند

چین و چروک صورت، آیا درمان دائمی برای آن وجود دارد؟
چین و چروک و درمان های موقت آن

چین و چروک و درمان های موقت آن

چین و چروک‌ ها که بخش طبیعی پیری هستند، بیشتر در پوست‌های در معرض آفتاب مانند صورت، گردن، دست‌ها و ساعد ظاهر می‌شوند. اگرچه ژنتیک عمدتاً ساختار و بافت پوست را تعیین می کند، اما قرار گرفتن در معرض نور خورشید یکی از دلایل اصلی چین و چروک است. به خصوص برای افرادی که پوست روشن دارند. آلاینده ها و سیگار کشیدن نیز در ایجاد این مشکل نقش دارند. با افزایش سن، پوست شما نیز شادابی و حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد.

در طول فرآیند پیری، پوست شما فیبرهای الاستیک را از دست می دهد و تولید کلاژن کند می شود. خبر خوب این است که روش هایی وجود دارد که با کمک آن ها می توانید چین و چروک پوست را کاهش داد که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت. اما باید خاطر نشان کرد که هیچ را قطعی و دائمی برای از بین بردن چین و چروک ها وجود ندارد.

علت ایجاد چین و چروک در پوست چیست ؟

چروک معمولا توسط ترکیبی از عوامل ایجاد می شوند. برخی از آنها را می توانید کنترل کنید اما برخی دیگر در کنترل شما نیست. عواملی که باعث ایجاد این مشکل می شود عبارتند از :

افزایش سن :

با افزایش سن، پوست شما به طور طبیعی حالت ارتجاعی خود را از دست داده و شکننده تر می شود. کاهش تولید روغن های طبیعی، پوست شما را خشک می کند و باعث می شود پوست چروکیده تر به نظر برسد. چربی در لایه های عمیق تر پوست شما کاهش می یابد. این باعث شل شدن و افتادگی پوست، ایجاد خطوط و شکاف های بارزتر می شود.

قرار گرفتن در معرض آفتاب و اشعه ماوراء بنفش (UV) :

اشعه ماوراء بنفش، که روند طبیعی پیری را سرعت می بخشد، علت اصلی چین و چروک زودرس است. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، بافت همبند پوست شما – رشته های کلاژن و الاستین را که در لایه عمیق تر پوست (درم) قرار دارند، تجزیه می کند. بدون بافت همبند حمایت کننده، پوست شما قدرت و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد. سپس پوست شروع به افتادگی و چروک شدن زودرس می کند. استفاده از ضدآفتاب هنگامی که در معرض آن هستید می تواند در کاهش و بروز دیرتر این مشکل موثر باشد.

سیگار کشیدن و استفاده از الکل:

سیگار می تواند روند طبیعی پیری پوست را تسریع کند و به ایجاد چین و چروک کمک کند. این ممکن است به دلیل اثر سیگار بر روی کلاژن باشد. سیگار کشیدن منظم روند پیری پوست را تسریع می کند زیرا خون رسانی به پوست را کاهش می دهد. همچنین الکل پوست را کم آب می کند و در نتیجه پوست خشک بیشتر در معرض چروکیدگی است.

حالت های صورت :

حالات های صورت، مانند لبخند زدن، اخم کردن، یا خیره شدن، منجر به ایجاد خطوط ظریف و چروک در سنین پایین می شود. این خطوط با افزایش سن عمیق تر می شوند. هر بار که از عضله صورت استفاده می کنید، یک شیار در زیر سطح پوست ایجاد می شود. سپس با بالا رفتن سن، انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و دیگر نمی تواند به جای خود بازگردد. با گذشت زمان این شیارها سپس به طور دائمی روی صورت شما باقی می مانند.

ادامه این نوشته را بصورت کامل در وبسایت کلینیک زیبایی جوان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان